• Anonym (Redflag)

Känslorprat tidigt dejtingstadie

Hej! 

Är kille på dryga 30. De 3 sista jag har träffat har i ett väldigt tidigt stadie börjar prata om känslor, kanske 1-2 månaders prat och enstaka träffar. 

Jag känner att det är en liten ick att man börjar prata om det så pass tidigt om hur man känner för varandra. Mitt svar brukar bli typ, Du är väldigt intressant person med det lilla jag känner till. Känna en person efter så pass kort tid tror jag inte på, tror mer att man kan veta vilken personen är men inte mer. 

Resonerar jag knasigt och hur känner ni om känslorprat i tidigt dejtingstadie??

• Svar på tråden Känslorprat tidigt dejtingstadie
  • Anonym (.)
    Anonym (Redflag) skrev 2024-08-13 22:32:18 följande:

Hej! 

Är kille på dryga 30. De 3 sista jag har träffat har i ett väldigt tidigt stadie börjar prata om känslor, kanske 1-2 månaders prat och enstaka träffar. 

Jag känner att det är en liten ick att man börjar prata om det så pass tidigt om hur man känner för varandra. Mitt svar brukar bli typ, Du är väldigt intressant person med det lilla jag känner till. Känna en person efter så pass kort tid tror jag inte på, tror mer att man kan veta vilken personen är men inte mer. 

Efter 2 månader med flera dejter och prat tror jag absolut att vara mer än bara intresserad. Dvs få känslor för någon
     Det behöver inte betyda att man känner personen in och ut.
  • Anonym (Mia)

Klart man inte känner varandra efter så kort tid. Men det betyder ju inte att man saknar känslor. Dvs man känner förväntan, man vill träffas, är intima osv. Man kan känna sig kär och vilja lära känna personen bättre. 

Om känslor inte skulle komma förrän man känner varandra på riktigt så skulle de flesta tröttna. 

• Anonym (Sandra)

Efter 1-2 månader har jag vetat tillräckligt om hur jag känner och om jag vill fortsätta lägga tid och energi på det. Då vill man kanske checka hur det ligger till för den andre så man vet om det är lönt att fortsätta låta känslorna växa eller gå vidare. 
    Med min man visste jag redan efter första dejten. 

• Anonym (Jobbig ålder)
    Anonym (Redflag) skrev 2024-08-13 22:32:18 följande:

Hej! 

Du är i en jobbig ålder för många kvinnor, där många känner att de inte vill kasta bort kanske 2 år på något som inte leder någon vart, så de känner att de behöver pusha på och veta om det finns något här eller ej tidigt. 

Så antingen får du hålla dig till kvinnor under 25 eller över 40 om du vill kunna ta det långsamt. Trist eftersom man passar bäst ihop med jämnåriga på de flesta sätt, men kan du inte ta det tempot så är det vad du får göra.

• Anonym (Ärlig)

Dom flesta männen jag dejtat är redo att tala om känslor efter 1-2 månader, man brukar veta om det leder någonstans eller inte.  Det låter som att du har en distans till känslor och det är en redflag för många kvinnor. Om du upplever att känslor är en ?ick? kanske du bör börja bearbeta din relation till känslor och fundera på varför du betraktar helt naturliga känslor som en ?ick?. Kanske har du obearbetade trauman som får dig att känna att du inte förtjänar kärlek?

• Anonym (Ärlig)

Eller så kan du ha en undvikande anknytning som klassiskt sätt innebär att det tar längre tid för dig att bearbeta känslor. 

Svar på tråden Känslorprat tidigt dejtingstadie