• Anonym (Frodo)

Ångrar omskärelse

Blev omskuren som tonåring men ångrar mig nu många år senare. Saknar min förhud. Går det att restaurera? :(

• Svar på tråden Ångrar omskärelse
  • Anonym (12345)
    Anonym (Schizoxenia) skrev 2024-08-14 02:33:32 följande:
    Är du trög eller nåt? Det finns väl alltid något alternativ som är värre? Det tror jag att vi alla är med på.
    Catharina vill så gärna diskutera trans att hon viker in det lite här och var.
  • Cathariiina
    Anonym (12345) skrev 2024-08-14 07:34:13 följande:
    Catharina vill så gärna diskutera trans att hon viker in det lite här och var.
    Fast här var väl inte sambandet SÅ långsökt?
  • beli
    Anonym (Frodo) skrev 2024-08-14 00:08:36 följande:
    Jo tack, att nerverna är borta kan jag intyga. Eftersom jag blev det när jag var 19 så kan jag jämföra "före" och "efter". Ollonet är fortfarande definitivt känsligt men väldigt torrt. Det var utan tvekan bättre att ha förhud ur känslighetssynpunkt. 
    Det som skrämmer mig med woke-kulturen är våra institutioner och vårdpersonal som faktiskt genomför sådana operationer utan att det är straffbart. Håller med om att förbjuda omskärelse, som tonåring hade jag ingen vidare omdömesförmåga. Självklart kan unga människor som byter kön drabbas av ännu större samvetskval än jag i vuxen ålder.
    Vad jobbigt. Men varför lät du könsstympa dig från första början? Vad var tanken?
  • Anonym (M)
    Cathariiina skrev 2024-08-14 07:54:49 följande:
    Ja, eftersom omskärelse har noll att göra med trans! 
  • Cathariiina
    Anonym (M) skrev 2024-08-14 10:44:20 följande:
    Ja, eftersom omskärelse har noll att göra med trans! 
    Det handlar i båda fallen om onödiga och meningslösa ingrepp utan medicinsk grund.
  • Anonym (M)
    Cathariiina skrev 2024-08-14 11:03:09 följande:
    Det handlar i båda fallen om onödiga och meningslösa ingrepp utan medicinsk grund.
    Nej. Omskärelse kan mycket väl vara för medicinsk grund.
  • Cathariiina
    Anonym (M) skrev 2024-08-14 11:23:59 följande:
    Nej. Omskärelse kan mycket väl vara för medicinsk grund.
    KAN det vara, men då skulle ju inte TS ångra sig.
  • Anonym (M)
    Cathariiina skrev 2024-08-14 11:27:36 följande:
    Just därför så har det noll att göra med trans. 

Nej, ta måste inte alls berätta varför han gjorde omskärelse. Det är hans ensak. 
  • Anonym (908)
    Cathariiina skrev 2024-08-14 07:54:49 följande:
    Cathariiina skrev 2024-08-14 11:27:36 följande:

Långsökt, tvångsmässigt och förbannat respektlöst av dig att förminska TS.
  • Anonym (Frodo)
    beli skrev 2024-08-14 09:36:32 följande:
    Vad jobbigt. Men varför lät du könsstympa dig från första början? Vad var tanken?
    Växte upp bland invandrare och försökte passa in. Har själv blandat ursprung och identitetsproblem. 
  • beli
    Anonym (Frodo) skrev 2024-08-14 13:16:22 följande:
    Växte upp bland invandrare och försökte passa in. Har själv blandat ursprung och identitetsproblem. 
    Okej. Och de hade inga problem med att vara omskurna, antar jag. Men tråkigt att det blev så här.
  • Anonym (Frodo)
    beli skrev 2024-08-14 14:24:18 följande:
    Okej. Och de hade inga problem med att vara omskurna, antar jag. Men tråkigt att det blev så här.
    De flesta blir ju omskurna som bebisar eller barn, så de har inte så mycket att jämföra med. Ja det är tråkigt och onödigt. Tråkigt att ha en traumatiserad penis liksom.
Svar på tråden Ångrar omskärelse