• rosbusken

Gravid precis efter p-stav?

Haft p-stav flera gånger om och de senaste två gångerna hade jag mens regelbundet. Tog ut min senaste på dagen som det stod att jag skulle ha ägglossning i min menscykelapp, hade även sex samma dag efter uttaget.
    Det är ju inte 100% säkert att jag hade ägglossning just den dagen, men, jag har haft symtom varje dag sedan dess. Gravid? Eller vad händer?

Molvärk i livmoder/äggstockar, "bubblande" i ett par dagar i höger äggstock, mer finnar än jag brukar ha vid mens, yrsel, vita prickar på vårtgård/bröstvårta, halsbränna, trött, underlivssvamp (inte längre), ett par rosa flytningar en dag efter BIM och humörsvängningar.
    Enligt min cykel med p-staven så skulle jag fått min mens för 6 dagar sedan. Tog ett gravtest senast igår som var negativt.
    Någon som varit med om liknande? Eller haft mens regelbundet med p-stav och sedan annorlunda cykel efter uttag? Blir smått galen av detta. Känner mig gravid men dessa negativa tester...

• Svar på tråden Gravid precis efter p-stav?
  • Anonym (Si)

Jag tänker att du kanske inte hade ägglossning då man inte har någon riktig menscykel när man har p-stav. Låter mer troligt att du ska få mens?!

• rosbusken
    Anonym (Si) skrev 2024-08-14 21:55:22 följande:

Jag tänker att du kanske inte hade ägglossning då man inte har någon riktig menscykel när man har p-stav. Låter mer troligt att du ska få mens?!

Tog ut staven 26/7 och har alltså haft symtom sedan dess, i 20 dagar. Värk i livmoder/äggstockar har varit varje dag. Halsbränna har varit nästan varje dag med. I förrgår svimmade jag nästan på jobbet, hade värk och blev väldigt yr. Senaste dagarna har det känns som att mensen har kommit men enbart varit flytningar.
    Hoppas på att det inte är mens som är på g, men om det är det så tycker jag att den kan visa sig "sooner then later".
Svar på tråden Gravid precis efter p-stav?