Jag har garanterat autism. Bör jag skaffa diagnos?
Är 24 år. Har garanterat autidm3, kanske asperger som man sa förr eller högfungerande? Jag har många typiska personlighetsdrag och det mest tydliga ör min adociala sida och att jag snöar in mig rejält på olika intresseområden.
Jag har klarat skolan med en del stöd av mina föräldrar som strukturerade upp läxläsning och tider och pratade med lärarna om mina behov av förlängd skrivtid osv. På gymnasiet sa jag själv mina behov.
Pluggar nu lite kurser jag hittar som intresserar mig. Fortfarande drar min familj igång mig då jag saknar eget driv för sådant som inte intresserar mig 200% ex så påminner de mig att söka csn, kolla bankkontot osv. Jag kan glömma bort att äta på många timmar o äter väl helst det mamma tycker är skräp. Men hon lagar nyttiga rätter jag gillar. Har mänga fler typusks drag och vet att det är autistiskt.
Är det viktigt att jag skaffar diagnos? Kommer jag klara mig bättre då? Hur då isåfall? Jag har väldigt bra koll på mig själv vad jag gillar och inte. Jag känner mig själv bra . Finns någon här i samma sits.