• Anonym (H2S)

Kletig i ansiktet av svavel?

Finns det något symtom eller sjukdom som gör att Svavelväte eller liknande fastnar i huden om jag går in i tex ett parkeringsgarage så käns det i huden och ibland får jag en otrevlig smak i munnen

• Svar på tråden Kletig i ansiktet av svavel?
  • Anonym (Pip)
    Det finns inte svavelväte i luften i ett parkeringsgarage!

Menar du avgaser från bensinbilar?
  • Anonym (H2S)

Jag har ävem upplevt det i smutsiga miljöer tex en portuppgång i stockholm samt även en stark lukt av gran från en balkong i göteborg när jag googlafe vad som får gran att lukta så dök svavelväte upp

• Fjäril kär
    Anonym (H2S) skrev 2024-08-17 17:16:49 följande:

Jag har ävem upplevt det i smutsiga miljöer tex en portuppgång i stockholm samt även en stark lukt av gran från en balkong i göteborg när jag googlafe vad som får gran att lukta så dök svavelväte upp

Barrträd kan lukta terpentin och det var nog det du kände. 
    Är du hypokondriker?  
  • Embla twopointoh
    Anonym (H2S) skrev 2024-08-17 13:40:37 följande:
    Kletig i ansiktet av svavel?

Finns det något symtom eller sjukdom som gör att Svavelväte eller liknande fastnar i huden om jag går in i tex ett parkeringsgarage så käns det i huden och ibland får jag en otrevlig smak i munnen

Vätesulfid luktar riktigt illa, typ ruttet, och jag tvivlar på att det är det du känt i garage eller från balkongen. Blir du utsatt för gasen, så får du typ huvudvärk och symptom från luftrören, det sätter sig inte på huden på det sättet.

I ett garage är det väl snarare avgaser (kväveoxider, svaveloxider ...) och bensin som kan lukta, men även där är väl symptomen snarare olika påverkan på luftrören först och främst, och så höga halter att du blir påverkad förekommer knappast i ett vanligt parkeringsgarage där du vistas under en kort tid.

Google har sina nackdelar ...
  • Anonym (H2S)

Ja ruttna ägg luktar det litegran som

• Fjäril kär
    Anonym (H2S) skrev 2024-08-17 19:12:28 följande:

Ja ruttna ägg luktar det litegran som

Har du möjligen ett pappersbruk i närheten?  Det kan lukta ruttna ägg vissa gånger. Totalt ofarligt och verkligen inget som sätter sig på huden. 

Blir du klibbig låter det mer som att du svettas. Det är fortfarande sommarvärme ute och har du smink eller lotion i ansiktet eller solskyddsfaktor så är det ju det som klibbar i värmen.
  • Anonym (Granbarr)

Hur är det med ångest och panikångest och psykisk ohälsa för dig? Låter som du inte mår så bra och helt enkelt nojar över saker som inte finns. 

Svar på tråden Kletig i ansiktet av svavel?