• Anonym (A)

Snyggt med dubbelhaka?

Någon som tycker det är snyggt med dubbelhaka?

Inte att man är överviktig, men att man har en dubbelhaka, liten eller stor. 

• Svar på tråden Snyggt med dubbelhaka?
  • Anonym (Rkr)
    Anonym (A) skrev 2024-08-17 19:01:02 följande:
    För att på mig lägger sig allt fett på dubbelhakan, tyvärr. Och sedan smal i övrigt. 
    Det finns speciella övningar att göra med käkarna. Sen är regelbunden konditionsträning bra där ansiktet får svettas bort all ev. svullnad som kan finnas i ansiktet.

Sen är det också bra att ha koll på sina kostvanor. Vissa livsmedel tenderar att göra en mer uppblåst än andra. Du får läsa på lite. Eller strunta i det och var nöjd ändå.

Jag har själv lite svårt att ta både dig och denna tråd seriöst. De enda jag ser dubbelhakor på till vardags är överviktiga personer och äldre som tappat spänst i ansikte och hals. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Urban) skrev 2024-08-17 19:12:56 följande:

Nej, det är nog väldigt sällsynt. Precis som att väldigt få tänder på celluiter, gäddhäng eller bristningar.

Fast alla får det, tjejer som killar 
  • Anonym (Urban)
    Anonym (J) skrev 2024-08-17 20:22:08 följande:
    Såklart, många får finnar och hemorrojder också, men jag tror få skulle säga att de attraheras av det.
  • Anonym (A)
    Anonym (J) skrev 2024-08-17 20:22:08 följande:
    Ja. När jag träffade en kompis sa han. Du ser ut som xx. En person som har stor dubbelhaka.
    Så vi började ta massa bilder i olika vinklar, och jag såg hur extremt stor den har blivit.
    För lite mer än 1 år sedan bara laddade jag upp bilder på mig i dejtingapp, och då var dubbelhakan där, men liten så det gick hantera. 
  • Anonym (Erfaren_man)

TS, om det är ett stort bekymmer för dig, så lägg några tusenlappar på att låta en skönhetsklinik suga bort fettet under hakan. 

• Anonym (A)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2024-08-17 20:41:55 följande:

TS, om det är ett stort bekymmer för dig, så lägg några tusenlappar på att låta en skönhetsklinik suga bort fettet under hakan. 

Det vill jag helst inte göra. Det är därför jag undrar om det finns någon som kan tycka det är snyggt. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Urban) skrev 2024-08-17 20:33:35 följande:
    Såklart, många får finnar och hemorrojder också, men jag tror få skulle säga att de attraheras av det.
    Jo, men jag var snygg innan den här dubbelhakan dök upp. 
  • Anonym (Well...)
    Anonym (A) skrev 2024-08-17 21:17:47 följande:
    Jo, men jag var snygg innan den här dubbelhakan dök upp. 
    Nu vet jag inte om du är kvinna lr man, men om du är en man kan jag säga att jag skulle ha lättare att attraheras av dig "trots" dubbelhakan än trots att du säger om dig själv att du var snygg... en man som själv anser att han är snygg är per definition avtändande i min värld. En dubbelhaka, däremot, kan vara lite charmigt på rätt person. Titta t.ex. på Frank Dillane i de första säsongerna av ftwd - en perfekt blandning av ?bersexig och söt 😍
  • Anonym (Well...)
    Anonym (Well...) skrev 2024-08-17 22:35:34 följande:
     av ?bersexig och söt 😍
    Jäkla FL som inte kan hantera nåt annat än de vanligaste bokstäverna... frågetecknet ska vara ett tyskt y, så "ybersexig" om man nu skulle stava det på svenska...
  • Anonym (Augusti)
    Anonym (A) skrev 2024-08-17 14:05:19 följande:
    Snyggt med dubbelhaka?

Någon som tycker det är snyggt med dubbelhaka?

Inte att man är överviktig, men att man har en dubbelhaka, liten eller stor. 

Nej det är fult. Hade ett ex med kalkonhals. Jag kunde dock se förbi det då det fanns andra saker som vägde upp. Kalkonhalsen var dock aldrig sexig.
  • Anonym (Well...)
    Anonym (A) skrev 2024-08-17 21:15:02 följande:
    Det vill jag helst inte göra. Det är därför jag undrar om det finns någon som kan tycka det är snyggt. 
    Varför inte, tho? Ett ganska harmlöst ingrepp för något som skulle göra stor skillnad för dig (verkar det ju som iaf)
  • Mrs Moneybags

Menar du en regelrätt dubbelhaka eller bara att du har rund haka med mjuka konturer? 

Det senare är inte fult. Men om du verkligen har två hakor eller fler så är det kanske inte så attraktivt.

• Anonym (A)
    Mrs Moneybags skrev 2024-08-18 13:28:36 följande:

Menar du en regelrätt dubbelhaka eller bara att du har rund haka med mjuka konturer? 

Det senare är inte fult. Men om du verkligen har två hakor eller fler så är det kanske inte så attraktivt.

Utseendet i sig har inte ändrats, jag ser exakt likadan ut bara att jag har en extra haka. Så vad är skillnaden? 
  • Anonym (A)
    Nu vet jag inte om du är kvinna lr man, men om du är en man kan jag säga att jag skulle ha lättare att attraheras av dig "trots" dubbelhakan än trots att du säger om dig själv att du var snygg... en man som själv anser att han är snygg är per definition avtändande i min värld. En dubbelhaka, däremot, kan vara lite charmigt på rätt person. Titta t.ex. på Frank Dillane i de första säsongerna av ftwd - en perfekt blandning av ?bersexig och söt 😍
    Ja, ungefär som i ditt exempel med ett runt ansikte och en extra haka som hänger ner, även fast man inte är överviktig.
    Anonym (Well...) skrev 2024-08-17 23:07:50 följande:
    Varför inte, tho? Ett ganska harmlöst ingrepp för något som skulle göra stor skillnad för dig (verkar det ju som iaf)

Det känns inte som min grej att hålla på med sånt. 
  • Anonym (Well...)
    . Titta t.ex. på Frank Dillane i de första säsongerna av ftwd - en perfekt blandning av ?bersexig och söt 😍
    Annat exempel: 80-tals- Gahan, exempelvis här (ca 2.40 in)

😍🥰🤤

Är det typ så lär det inte vara ett problem 😊
  • Anonym (A)
    Anonym (Well...) skrev 2024-08-18 20:26:00 följande:
    Annat exempel: 80-tals- Gahan, exempelvis här (ca 2.40 in)

😍🥰🤤

Är det typ så lär det inte vara ett problem 😊
    Ja, det är så.
    Står man framifrån kan man missa den ibland, men från olika vinklar så blir den väldigt stor. 
  • Anonym (Hypotyreos)

Om dubbelhakan plötsligt kommit? det kan inte vara så att du drabbats av hypotyreos? Gå till din vårdcentral och kolla upp det om du skulle misstänka att det är det.

• Anonym (Dubbelhake-lover)

Var ihop med en kvinna med dubbelhaka. Tyckte det var fint på henne.  Nuvarande har ej dubbelhaka.

• Anonym (Lollo)

Det får man som lite äldre oavsett?

• Anonym (Well...)
    Anonym (A) skrev 2024-08-18 20:34:12 följande:
    Ja, det är så.
    Står man framifrån kan man missa den ibland, men från olika vinklar så blir den väldigt stor. 
    Då tror jag inte att du behöver bekymra dig faktiskt 🙂 Se bara till att tona ned attityden att du är snygg (i övrigt) - dvs lär dig lite ödmjukhet - så blir det nog bra!
Svar på tråden Snyggt med dubbelhaka?