• Anonym (Frissa)

Tvätta ur hårfärg med diskmedel eller bikarbonat? Någon som provat?

Färgat hårer och det blev på tok för mörkt. 3 veckor har gått och knappt urtvättat. Det var casting intensivtoning, verkar dock vara mer färg!

Läser att diskmedel och även bikarbonat kan få bort färg men vet inte om det funkar och kanske håret går av av det?

Någom som provat ellee har andra tips som funkar? Vill inte avfärga på salong och inte bleka eller färga igen utan få ur lite av den mörka färgen.

• Svar på tråden Tvätta ur hårfärg med diskmedel eller bikarbonat? Någon som provat?
  • Anonym (Sara)

Varför inte bara låta det vara? Det är väl inga problem att ha mörkbrunt hår? Det försvinner så småningom. 

• Supersemlan

Jag har testat med bikarbonat, vilket jag var säker på absolut inte skulle fungera, men det gjorde det! Det var dock flera år sen så jag minns inte hur jag gjorde, antar att jag googlade mig fram. Lycka till!

• Anonym (Inte diskmedel!)

Läste nån gång att man skulle tvätta håret med diskmedel så jag provade. Gör inte det! Det blev bara trassel, gick inte att borsta ens. Tror att man tvättade bort allt naturligt fett ur håret. Blev inget bra.

Svar på tråden Tvätta ur hårfärg med diskmedel eller bikarbonat? Någon som provat?