• Anonym (j)

Är min sambo med exet?

Jag och min sambo har varit tillsammans i över 2 års tid och har planer på att skaffa barn och köpa hus. Till saken hör att han i början av bor relation fortfarande under dejtingfasen en gång träffade sitt ex spontant och det ena ledde till det andra. Han bröt med henne och gjorde allt för att vi skulle bli tillsammans. Vi har haft en bra relation och han gör mig lycklig på alla plan. Nu till saken. Ibland har hans ex varit elak mot honom då de setts via gemensamma vänner. Hon har även förstört hans förra relation! Har hört mycket om den här tjejen. Igår hamnade vi på en inflyttningsfest och de skulle prata ut. Efter detta kom han inte hem och vägrar prata i telefon. Bör jag oroa mig? Hon har sambo. Har provat ringa henne men hon svarar inte. Hur hade ni gjort? 

• Svar på tråden Är min sambo med exet?
  • Anonym (Bella)
    Anonym (j) skrev 2024-08-19 17:50:04 följande:
    Men alltså herregud vad sjukt!! Vågar du ha dottern hos honom? Ja alltså fått veta sanningen nu och den är lika illa 
    Nej det skulle jag inte våga, hon träffar honom bara då och då när jag är med så jag är i princip helt ensamstående.. 

Oj , vad har hänt då? 
  • Junibarn

Han verkar inte ha släppt sitt ex och jag skulle känna mig som ett 2:a hands val. 

• Anonym (j)
    Anonym (Bella) skrev 2024-08-19 19:09:58 följande:
    Nej det skulle jag inte våga, hon träffar honom bara då och då när jag är med så jag är i princip helt ensamstående.. 

Oj , vad har hänt då? 
    Men va hemskt. vad är det för fel på vissa människor?? Va bra att det går att ha lite kontakt ändå trots allt men bra beslut att du inte låter henne vara där ofta! vad stark du är. Läs posten ovanför din .. alltså man tappar ju tron på män. 
  • Anonym (j)
    Junibarn skrev 2024-08-19 19:11:40 följande:

Han verkar inte ha släppt sitt ex och jag skulle känna mig som ett 2:a hands val. 

Mm tredje nu eftersom hon tydligen är gravid dig jag veta idag 
  • Anonym (Kgkf)

Men din stackare. Vad är det med vissa människor. 

En stor, stor kram

Lova att ta hand om dig nu trots detta. Ingenting är ditt fel. Det är han som är rörig och har problem. Men det har gått ut över dig. Det var ju bra att det kom fram så fort. Om man kan säga så? 

• Anonym (Jo)

TS! Hur mår du? Vad sa han? Så hon är gravid med hans barn? Dvs dom har legat runt länge? 

Beklagar allt du får vara med om. Mitt ex var även hannett svin. Tyvärr hann vi skaffa två barn tillsammans. .

• Anonym (j)
    Anonym (Jo) skrev 2024-08-19 19:30:58 följande:

TS! Hur mår du? Vad sa han? Så hon är gravid med hans barn? Dvs dom har legat runt länge? 

Beklagar allt du får vara med om. Mitt ex var även hannett svin. Tyvärr hann vi skaffa två barn tillsammans. .

Men shit vad hemskt stackars dig. vill du berätta? Hur funkar det med barnen idag? 

jo alltså de hade inte legat på två år. Men för några år sedan hade hon tydligen baby trappat honom, därav var han väldigt förbannad på henne och ville inte veta av henne. Hon hade genomgått ett trauma och senare gått vidare. Han hade mått väldigt dåligt över att hon träffat en ny fick jag veta efter att pratat med hans andra vän för en stund sedan. Den här gången var det hans fel för han hade åkt till henne för att hämta upp en grej hon sålde på market place och det ena ledde till det andra som en engångsgrej enligt honom och han visste att hon inte hade skydd för hon hade berättat det. Ja man kan hitta på ursäkter för allting. 
  • Anonym (j)
    Anonym (Kgkf) skrev 2024-08-19 19:20:51 följande:

Men din stackare. Vad är det med vissa människor. 

En stor, stor kram

Lova att ta hand om dig nu trots detta. Ingenting är ditt fel. Det är han som är rörig och har problem. Men det har gått ut över dig. Det var ju bra att det kom fram så fort. Om man kan säga så? 

Tack snälla för ditt stöd !! Ja just nu är jag nog i chock men som du säger lika bra att det kom fram. Han är den jag vill vara med egentligen men lika bra det kom fram. Tydligen sätter han henne först så 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (j) skrev 2024-08-19 19:04:16 följande:
    Hon gjorde slut med sin sambo för några veckor sedan. Tjejen är gravid med min numera f d sambo. Och han visste om att hon inte skyddade sig. vet inte om hon kommer göra abort. men han säger att han inte kommer citat slösa min tid och att jag är ung fortfarande. Hon är ett år yngre kan tilläggas. tydligen är det inte första gången hon är gravid med hans barn. yep. Finns inte mycket mer att tillägga. jag frågade om han ljugit för mig men han svarade att han ljugit för sig själv 
    Hemskt men tyvärr inte förvånad.  Tur att du fick veta nu innan ni blivit mer seriösa med hus och barn. 

Såklart att han har ljugit för dig, troligen även för henne.  Han har säkert lovat henne under lång tid att han ska lämna dig men inte "kommit till skott" förrän nu. Hon gjorde däremot som de förmodligen lovat varandra och lämnade sin sambo.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (j) skrev 2024-08-19 19:45:49 följande:
    Men shit vad hemskt stackars dig. vill du berätta? Hur funkar det med barnen idag? 

jo alltså de hade inte legat på två år. Men för några år sedan hade hon tydligen baby trappat honom, därav var han väldigt förbannad på henne och ville inte veta av henne. Hon hade genomgått ett trauma och senare gått vidare. Han hade mått väldigt dåligt över att hon träffat en ny fick jag veta efter att pratat med hans andra vän för en stund sedan. Den här gången var det hans fel för han hade åkt till henne för att hämta upp en grej hon sålde på market place och det ena ledde till det andra som en engångsgrej enligt honom och han visste att hon inte hade skydd för hon hade berättat det. Ja man kan hitta på ursäkter för allting. 
    Baby trappat???
  • Anonym (j)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-08-19 19:50:59 följande:
    Baby trappat???
    Mm .. vet inte om hon fick missfall eller gjorde abort. men hon hade vägrat göra abort i början i alla fall. de hade bråkat väldigt mycket om det. Ja helt sjukt. Detta fick jag också veta av samma vän till honom. alltså helt sjukt 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (j) skrev 2024-08-19 20:03:32 följande:
    Mm .. vet inte om hon fick missfall eller gjorde abort. men hon hade vägrat göra abort i början i alla fall. de hade bråkat väldigt mycket om det. Ja helt sjukt. Detta fick jag också veta av samma vän till honom. alltså helt sjukt 
    Då lär de behålla bebisen denna gång. Han vill ju enligt dig ha barn så han är säkert väldigt lycklig över detta just nu.

Super tråkigt att du blivit förd bakom ljuset/lurad och ödslat din tid och känslor på någon som bara ljugit för dig och bedragit dig i 2 år. Känslomässigt har han troligen aldrig släppt henne, även om han kanske har försökt gå vidare med dig.
  • Anonym (Stan)

Det är bättre att bli lurad nu än att bli lurad när du gifter dig med honom, och har barn, right? {#emotions_dlg.djavulsk} 

• molly50
    Anonym (j) skrev 2024-08-19 19:04:16 följande:
    Hon gjorde slut med sin sambo för några veckor sedan. Tjejen är gravid med min numera f d sambo. Och han visste om att hon inte skyddade sig. vet inte om hon kommer göra abort. men han säger att han inte kommer citat slösa min tid och att jag är ung fortfarande. Hon är ett år yngre kan tilläggas. tydligen är det inte första gången hon är gravid med hans barn. yep. Finns inte mycket mer att tillägga. jag frågade om han ljugit för mig men han svarade att han ljugit för sig själv 
    Herregud,vilken människa!
    Du ska bara vara glad att vara av med honom.
    Den där sörjan ska du inte beblanda dig med.
    De verkar vara lika stora idioter båda två så de förtjänar varandra.
    Jag tycker synd om barnet om hon väljer att behålla det.
  • Bagar Bengtsson

Det finns män OCH kvinnor som kör sina egna race och bara tänker på sig själva. I detta fall verkar det som han haft dig som ett säkert kort men egentligen gått och hoppats på att hans ex skulle ta honom tillbaka.

OM det inte skulle vara så som jag beskrev så kanske hon har lurat i honom att hon är gravid. För dig gör det ingen skillnad för idioten till man har ju ändå doppat.

Ta en paus, träffa nära vänner och glöm idioten.

Svar på tråden Är min sambo med exet?