• Anonym (TS)

Hur kan män prioritera skönhet framför ett långt förhållande

Vad är det som får män att lämna sina långa förhållanden med barnens mor för att flytta ihop med en 20 år yngre kvinna? Vill man inte ha det bra med sin livspartner och hålla ihop? Är det så ohållbart att vara med en kvinna som är medelålders?

• Svar på tråden Hur kan män prioritera skönhet framför ett långt förhållande
  • fornminne

De flesta män prioriterar inte ungdom och skönhet framför ett långt förhållande. Däremot kanske en ny relation (med eller utan ungdom och skönhet) framför ett dött förhållande? Precis som kvinnor ofta gör.

Kvinnor tar initiativ till ca 80 procent av alla skilsmässor, så jag förstår inte varför detta är en fråga alls.

• Mandel
    Anonym (Hans) skrev 2024-08-19 00:46:45 följande:
    För att yngre kvinnor är 
    - pigga
    - glada
    - akiva
    - fertila
    - roliga
    - inte bittra 
    - mer sexuella

Det är otroligt jobbigt att leva med en bitter tant som aldrig vill ligga, som bara vill att man ska renovera, som påtar i trädgården istället för att hitta på spännande saknar. Som klipper av sitt långa hår för en mer -praktisk- frisyr. Som himlar med ögonen när man försöker hitta på nya aktiviteter. 

Min nya unga kvinna är inte vackrare än min äldre exfru. Min exfru är väldigt vacker. Men jag vill vara med någon som får mig att känna mig levande och glad. 
    Har passerat 50-strecket och det enda som passar in är väl att jag troligen inte är fertil.
    När det gäller det sexuella så kan jag meddela att det blev en otrolig skillnad bara jag blev av med den småfete arbetsnarkoman som x-maken blev med åren.
    Så om din jämnåriga kvinna inte vill ha sex med dig så titta dig själv i spegeln och ta dig en funderare på vad du gör för att hon ska vilja ha sex med dig.

X-maken var inte alls med på samma tåg med att testa nya saker som jag var så nu när jag träffat på jämnåriga män som faktiskt är det så är jag mer än nöjd. Skulle dock kunna tänka mig att ha sex oftare -dagligen, men när man inte bor tillsammans så är det svårt att få till det om man ska hinna med övriga saker i livet.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (....)
    Anonym (Älta) skrev 2024-08-21 07:10:40 följande:
    Men då är ju inte ålder eller utseende grejen här utan ett dött äktenskap mellan två parter som tappat alla gemensamma intressen och projekt. Så kommer ofta skilsmässa för vanliga människo. Ts handlar om att män uteslutande skänkar sin gamla fru när hon blivit gammal och ful enbart på grund av att han vill ha en ung attraktiv kvinna. dina rader bekräftar ju precis snarare hur det är irl. Åldern eller  utseende i sig  är inte grejen.m utan snarare ett dysfunktionellt dött  äktenskap.  
    Precis! Men alla i omgivningen ser inte det, utan de ser bara att "han lämnade henne efter ett långt äktenskap och två gemensamma barn, och för en TIO ÅR YNGRE kvinna också! Han är en mansgris!"
  • baam77
    Anonym (....) skrev 2024-08-21 10:15:15 följande:
    Precis! Men alla i omgivningen ser inte det, utan de ser bara att "han lämnade henne efter ett långt äktenskap och två gemensamma barn, och för en TIO ÅR YNGRE kvinna också! Han är en mansgris!"
    Vad kallar man en kvinna som man har gemensamma barn med som lämnar sin man pga han har förlorat sitt jobb och inte har några pengar kvar.
  • Postman
    Anonym (TS) skrev 2024-08-18 17:38:39 följande:
    Hur kan män prioritera skönhet framför ett långt förhållande

Vad är det som får män att lämna sina långa förhållanden med barnens mor för att flytta ihop med en 20 år yngre kvinna? Vill man inte ha det bra med sin livspartner och hålla ihop? Är det så ohållbart att vara med en kvinna som är medelålders?

Är det vanligt? Ser jag mig omkring i min vardag så kan jag inte se det du beskriver alls. De som har skiljt sig har träffat en partner i ungefär samma ålder. Bor du i en större stad så det är något storstadsfenomen kanske? 
  • Anonym (accentnougat)

För att i många fall är utseendet det enda en tjej/kvinna har.
    Kolla bara på TikTok och Instagram hur många tjejer som har som enda content att visa upp sitt utseende. Tjejer med Youtube-kanaler...

Många av er saknar något annat att dela med er av.
    Inga hobbys, inga intressen, inga djupa tankar, inga givande och utvecklande samtal. Inga prat om känslor. Man ska bara fatta vad ni tänker och tycker ändå.

Klart då att man söker sig vidare, när det enda ni har har försvunnit.
    Men istället för att se saken för vad den är, så skyller ni även det på män.

Jättekonstigt att man hellre vill ha en glad och snygg 25-åring, än en bitter 45-åring som totalt har slutat bry sig om hur hon ser ut.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (accentnougat) skrev 2024-09-02 22:22:05 följande:

Kolla bara på TikTok och Instagram hur många tjejer som har som enda content att visa upp sitt utseende. Tjejer med Youtube-kanaler...

Inga hobbys, inga intressen, inga djupa tankar, inga givande och utvecklande samtal. Inga prat om känslor. Man ska bara fatta vad ni tänker och tycker ändå.

Jättekonstigt att man hellre vill ha en glad och snygg 25-åring, än en bitter 45-åring som totalt har slutat bry sig om hur hon ser ut.

Du menar en snygg 25-åring hellre än en bitter 45- åring som inte har några intressen? Eller hur var det nu? Var låg problemet ? Den förlorade skönheten eller bristen på intressen?

Jag som trodde poängen var att det inte fanns något annat än skönhet att bygga på, och när hon blivit gamal, håglös, ful och krum. Så var hon bara dum?
  • Anonym (Mattläggar-Oves hjulsång)
    "Och rulla bort, skaffa ny ung eskort, som har persikohy.
    Doftar kamomill och lätt kan luras bort i början av april.
    Rulla bort, skaffa smärt, spänstig kort, blond med tajt liten stjärt.
    Som inte ligger still och inte säger nej var gång som du vill till.
    Rulla bort"
  • Anonym (Biologi)

Det är biologi. Män dras till yngre för att mänskligheten ska föröka sig. Det finns dock en liten andel män som dras till äldre. Förmodligen har det historiskt sett gett en fördel att vara med en äldre kvinna som tar hand om dem och avkommorna.

Kärnfamiljen kvinna, man och ett gäng barn är ju ett relativt nytt påfund i mänsklighetens historia.  Det var inte förrän vi människor blev bofasta/bönder som detta blev norm. Tänk alla regler runt äktenskap man hittat på efter detta trots alla normer och regler är många människor fortfarande otrogna ganska ofta. Nu än värre då kvinnor tröttnat på alla normer och regler för hur en kvinna och mamma ska vara, vilket innebär att kvinnor i många länder inte ville skaffa barn eller ha äktenskap längre. Ja, det var ju så att de tuffaste reglerna om hur man får vara framförallt drabbade kvinnor.

Förlåt min utsvävning men vill du ha en man vid din sida bör du skaffa en yngre man. De stannar. Män i din egen ålder eller äldre kommer alltid söka yngre för det är deras biologiska drift att föröka sig.

• Cathariiina
    Anonym (accentnougat) skrev 2024-09-02 22:22:05 följande:

Det är väl klart att det är så på TikTok och Youtube - vad förväntade du dig av kvinnor som viker ut sig där? Du får söka någon annanstans. Gå med i några Facebook-grupper för människor som är intresserade av att diskutera olika ämnen (vetenskap, politik, nationalekonomi, litteratur, konst, arkeologi, opera, whatever), så ska du se att det finns många människor av båda könen och i alla åldrar, som har en massa kunskap och intellektuell nyfikenhet!
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Biologi) skrev 2024-09-02 23:21:08 följande:

Det är biologi. Män dras till yngre för att mänskligheten ska föröka sig. Det finns dock en liten andel män som dras till äldre. Förmodligen har det historiskt sett gett en fördel att vara med en äldre kvinna som tar hand om dem och avkommorna.

Kärnfamiljen kvinna, man och ett gäng barn är ju ett relativt nytt påfund i mänsklighetens historia.  Det var inte förrän vi människor blev bofasta/bönder som detta blev norm. Tänk alla regler runt äktenskap man hittat på efter detta trots alla normer och regler är många människor fortfarande otrogna ganska ofta. Nu än värre då kvinnor tröttnat på alla normer och regler för hur en kvinna och mamma ska vara, vilket innebär att kvinnor i många länder inte ville skaffa barn eller ha äktenskap längre. Ja, det var ju så att de tuffaste reglerna om hur man får vara framförallt drabbade kvinnor.

Förlåt min utsvävning men vill du ha en man vid din sida bör du skaffa en yngre man. De stannar. Män i din egen ålder eller äldre kommer alltid söka yngre för det är deras biologiska drift att föröka sig.

En gång i tiden var det vanligt att klubba ner sina kvinnor. Män behöver väl inte alltid slaviskt följa sina drifter. Dom har väl egen vilja också?

Är kvinnor likadana? Har dom samma drifter som på stenåldern eller har dom utvecklats? Kvinnor är lika otrogna som män idag, det tror jag inte att de var långt bak i tiden.

Innebär det att kvinnan utvecklas, men mannen står still i utvecklingen?

• Anonym (....)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-09-03 00:50:27 följande:

En gång i tiden var det vanligt att klubba ner sina kvinnor. Män behöver väl inte alltid slaviskt följa sina drifter. Dom har väl egen vilja också?

Är kvinnor likadana? Har dom samma drifter som på stenåldern eller har dom utvecklats? Kvinnor är lika otrogna som män idag, det tror jag inte att de var långt bak i tiden.

Innebär det att kvinnan utvecklas, men mannen står still i utvecklingen?

Fast i ärlighetens namn påverkas väl vi kvinnor också av stenåldersdrifterna? Vi dras till män som är långa och muskulösa med kraftiga ögonbrynsbågar och hakor, som är framgångsrika, har auktoritet o.s.v.. Man behöver bara läsa fiction som är skriven speciellt för kvinnor, typ kärleksromaner, för att se vad kvinnor drömmer om. Att männen kan få vara äldre än kvinnorna i romantisk fiction, typ upp till 45-50 år, beror troligtvis på att män fortfarande är fertila i den åldern vilket gör relationen biologiskt meningsfull, och även på arvet från apmänniskorna där en silverrygg samlade unga honor ikring sig.

Att sedan många kvinnor måste nöja sig med en man som inte stämmer in på det idealet, om de ska få någon alls, är en annan sak. Precis som män måste nöja sig med någon kvinna som de kan få; de flesta kan inte få någon 20 år yngre, söt och fräsch, mjuk och sexig, med stora bröst, stora klara ögon, naturligt fylliga och röda läppar, tjockt, glansigt hår och perfekt hy...

Att kombinera stenålders- och ap-drifter, fantasier, drömmar och hemlig längtan med verklighetens möjligheter, är ett problem för många människor - både män och kvinnor. 
    Anonym (....) skrev 2024-09-03 00:59:58 följande:
    Fast i ärlighetens namn påverkas väl vi kvinnor också av stenåldersdrifterna? Vi dras till män som är långa och muskulösa med kraftiga ögonbrynsbågar och hakor, som är framgångsrika, har auktoritet o.s.v.. Man behöver bara läsa fiction som är skriven speciellt för kvinnor, typ kärleksromaner, för att se vad kvinnor drömmer om. Att männen kan få vara äldre än kvinnorna i romantisk fiction, typ upp till 45-50 år, beror troligtvis på att män fortfarande är fertila i den åldern vilket gör relationen biologiskt meningsfull, och även på arvet från apmänniskorna där en silverrygg samlade unga honor ikring sig.

Att sedan många kvinnor måste nöja sig med en man som inte stämmer in på det idealet, om de ska få någon alls, är en annan sak. Precis som män måste nöja sig med någon kvinna som de kan få; de flesta kan inte få någon 20 år yngre, söt och fräsch, mjuk och sexig, med stora bröst, stora klara ögon, naturligt fylliga och röda läppar, tjockt, glansigt hår och perfekt hy...

Att kombinera stenålders- och ap-drifter, fantasier, drömmar och hemlig längtan med verklighetens möjligheter, är ett problem för många människor - både män och kvinnor. 
    Stora pattar är vanligt, men då får man oftast ett stort arsle på köpet.

Denna ständiga jakt på det perfekta.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (....) skrev 2024-09-03 00:59:58 följande:

Stämmer inte in på mig iallafall. Jag faller för personlighet mer än muskulös och lång man. Gillar varken för långa el muskulösa.

Så med åldern ska vi alla bli besatta av unga män, eller förändras kvinnors ideal män inte männens ? Det finns nog få muskulösa män med tjockt och mycket hår när de blir gamla.

Det där med att nöja sig låter bara så tragiskt. Som att alla går omkring och längtar efter andra personer än sin egen partner. Men bäst att stå i och stå ut.

Skönhet trumfar allt.
    Har framgångrika, snygga och vältränade vänner som nästan uteslutande söker sig till snygga tjejer. Annat har man överseende men inte med utseendet.

• Björkenli

Därför att det är en biologisk drivkraft att vara med attraktiva människor i fertil ålder. 

Inte så konstigt att det finns en dragning mot yngre vackra kvinnor? Däremot inte alla män som får dom. Om relationen med den mer jämnåriga kvinnan är bra i övrigt och utseendet är tillräckligt bevarat för att det ska finnas en attraktion kvar så är det nog tillräckligt för att många ska vilja fortsätta den relationen. 

Svar på tråden Hur kan män prioritera skönhet framför ett långt förhållande