Hemorrojder & sex
Hej,
Har ett väldigt pinsamt problem. Har nästan lite svårt att skriva om det ens här som anonym. Nåväl - nu kör jag och så får jag se vad ni säger.
Jag har fött 2 barn, är nu i 50-års-åldern. Under graviditeterna fick jag likt många andra kvinnor problem med hemorrojder. För vissa verkar de försvinna, men mina är kvar. De gör inte ont eller är till besvär annat än estetiskt och så att det kan vara svårt att bli ren efter toabesök utan att tvätta. Så jag tvättar alltid efter toa. Har ibland funderat på operation, men bara tanken på att visa upp mig gör mig generad. På något vis känns det värre än gyn-undersökning. Hursomhelst, jag bestämde mig nånstans för att inte operera eftersom jag inte har ont av dem. De sitter helt på utsidan av och ser liksom åderbråckigt (svullna kärl) ut om ni fattar, verkligen inte vackert. Jag har tidigare haft samma förhållande i ett par decennier, mannen som är far till mina barn, och med honom var jag rätt avslappnad med för jag menar han hade ju redan sett allt vid förlossningarna. Jag kunde tycka det var liiite genant att ha sex i exponerande ställningar såsom att jag stod på alla 4, men lyckades tänka bort det. Vi pratade aldrig om det utan bara körde på. Är nu separerad sen ett par år och har en ny helt underbar kille. Han är fantastisk i sängen och det blir ju en rejäl nytändning på alla sätt och vis när man träffar nån fantastisk efter så många år med samma, vi provar en massa olika saker (inte analsex dock, eftersom ingen av oss vill det, av naturliga skäl för mig, men en massa olika ställningar och så). Men inför honom är jag såååå generad och har undvikit ställningar som exponerar analöppningen pga detta. Samtidigt känns det så synd, jag kanske missar nåt med honom. Kanske har han redan sett, vi har varit ganska akrobatiska redan, jag vet inte. Men jag vet bara inte hur jag ska ta upp det och är så rädd att han ska tycka att det är äckligt och så. Bara ordet hemorrojder är så motbjudande och känns verkligen osexigt. Någon som känner igen sig och hur tycker ni killar? Funderar också på att säga lite mer subtilt att jag inte gillar tanken på att han tittar rätt in i min rumpa och att jag vill ha på mig typ nån kjol när vi gör såna övningar.