• Anonym (Orolig förälder)

Vårt barn är stirrig, stissig i timtal.

Hejsan. 
    Vårt barn är 16 dagar I skrivande stund. Och dom 3-4 senaste kvällarna/nätterna har barnet varit extremt stissig ( vi har inget namn ännu så därför jag skriver barn ☺️😛 ) Han kommer inte till ro. Han kan vara tyst i 20-30 sekunder. Sen börjar han skrika, gnälla, vifta med armarna, sträcka på sig m.m. 

Jag har försökt att googla lite gällande detta men blir inte mycket klokare. Vissa säger ge "mer närhet" vissa säger "tillväxtfas" 

Har ni själva upplevt detta med era barn? Kom ni fram till om det berodde på något? Magen?  Eller är det bara en fas?

Vi har givetvis testat det mesta. Napp, mer närhet, amning, vagga, gå runt i lägenheten. 

• Svar på tråden Vårt barn är stirrig, stissig i timtal.
  • E1h2dx

Min son var lite åt det hållet när han var i den åldern, inte stissig men höll på med armar och ben lite som en katt som trampar runt. Vi landade nog i att det var magen och tarmrörelserna som var orsaken. Eller bara behov av att röra på sig. Massera, vagga och amma. Jag bar nog honom mycke i sjalen också. Mycket närhet är nog alltid bara tänker jag. Lycka till! 

Svar på tråden Vårt barn är stirrig, stissig i timtal.