• Anonym (?)

Hur ofta hörs ni som dejtar?

Vi har dejtat några veckor och setts ganska frekvent 
    Före vi sågs första gången skrev vi hur mycket som helst 

Nu igår säger han att det blir så mycket skrivande så han blir matt
    Godmorgon och godnatt och ev något däremellan tycker han 

Till saken hör att vi kommer ses tidigast om 1 v igen,  pga barnen. 

Är det vanligt att man hörs så lite?

• Svar på tråden Hur ofta hörs ni som dejtar?
  • Anonym (?)

Han avänder inte emojis just heller
    Annat än skrattande

• Anonym (Anna)

Vi är ihop men bor inte ihop sk särbo.
    Vi skriver god morgon och ibland go natt.
    Är det något viktigt så ringer vi när vi hinner.
    Jag jobbar måndag- fredag dagtid och han måndag-fredag kväll/natt.
    Är vi lediga så är vi oftast på samma ställe och då skriver vi inte alls.

• Anonym (?)

Det verkar kunna vara väldigt olika 

Blir nog mest förbryllad över att han själv var så otroligt på att skriva första veckorna 
    Nu känns det som det för honom är ett nödvändigt ont
    Ger dålig magkänsla 

Men när vi setts är det som vanligt 

• Anonym (Anna)
    Anonym (?) skrev 2024-08-20 22:55:53 följande:

Det verkar kunna vara väldigt olika 

Blir nog mest förbryllad över att han själv var så otroligt på att skriva första veckorna 
    Nu känns det som det för honom är ett nödvändigt ont
    Ger dålig magkänsla 

Men när vi setts är det som vanligt 

När man precis träffats så lägger man ju extra tid för att kunna avgöra om det är något man vill ha.
    I början skrev vi konstant , men då gick det ut över sömn och rasten gick åt till att skriva istället för att vil.
    När man vet var man har varandra så pratar man När det passar.
    Om det inte passar dig och gör dig osäker så kommunicera det till honom och se om han kan steppa upp eller om du går vidare.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (?) skrev 2024-08-20 20:01:12 följande:

Näe men jag tänker att det är ett sätt att lära kännas

Det gör man när man träffas och när man pratar i telefon. Att svara på meningslösa sms under dagen har inte den funktionen. 
  • Anonym (Anna2)

Är likadan när jag dejtar eller träffat någon. Orkar inte hålla på och skriva hela dagarna utan det räcker med att höras någon gång mitt på dagen och sen säga god natt på kvällen.

• Anonym (Tr)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-08-21 07:29:15 följande:
    Det gör man när man träffas och när man pratar i telefon. Att svara på meningslösa sms under dagen har inte den funktionen. 

Jag och min partner har nästan aldrig pratat i telefon och nu har vi vart tillsammans i snart 1,5 år. Betydligt bättre enligt min mening att skriva till varandra då det är nåt man kan göra när som under dagen och svarar inte den andra direkt så förstår man att den är just nu upptagen med annat. 

Min egen erfarenhet är annars att om en kille helt plötsligt bara efter några veckor hör av sig mindre antingen ledsnat eller träffat någon annan mer intressant. 

• Anonym (?)
    Anonym (Anna) skrev 2024-08-21 06:36:51 följande:
    När man precis träffats så lägger man ju extra tid för att kunna avgöra om det är något man vill ha.
    I början skrev vi konstant , men då gick det ut över sömn och rasten gick åt till att skriva istället för att vil.
    När man vet var man har varandra så pratar man När det passar.
    Om det inte passar dig och gör dig osäker så kommunicera det till honom och se om han kan steppa upp eller om du går vidare.
    Ja men precis. 
    Behöver jag mer är vi inte kompatibla 
    Men egentligen känns det ok. Det är förändringen som skaver
    Samtidigt så är det ju inte så att han "ghostar" utan han har uttalat sagt hur han vill ha det.
    Vet inte om man uttalar så tydligt om man bara lessnat?
    Åh alla dessa tankar 
    Jag blir galen
  • Anonym (Anna2)
    Anonym (?) skrev 2024-08-21 09:33:09 följande:
    Ja men precis. 
    Behöver jag mer är vi inte kompatibla 
    Men egentligen känns det ok. Det är förändringen som skaver
    Samtidigt så är det ju inte så att han "ghostar" utan han har uttalat sagt hur han vill ha det.
    Vet inte om man uttalar så tydligt om man bara lessnat?
    Åh alla dessa tankar 
    Jag blir galen
    Har du inget jobb som distraherar dig? Så du slipper sitta och tänka på detta hela dagarna.
  • Anonym (?)

Jo men har tyvärr haft väldigt lugna veckor på jobbet 

Försöker tänka att jag snart vet hur läget är och hitta lugn i det

Det är ovissheten som skaver och jag kan inte fråga honom fler ggr. 
    Han är tydlig med att vi lovat varandra att säga till om/när det inte känns bra mellan oss och fram till dess så litar man bara på att allt är lugnt

• Anonym (Kalle)
    Anonym (Tr) skrev 2024-08-21 08:42:32 följande:

Jag och min partner har nästan aldrig pratat i telefon och nu har vi vart tillsammans i snart 1,5 år. Betydligt bättre enligt min mening att skriva till varandra då det är nåt man kan göra när som under dagen och svarar inte den andra direkt så förstår man att den är just nu upptagen med annat. 

Min egen erfarenhet är annars att om en kille helt plötsligt bara efter några veckor hör av sig mindre antingen ledsnat eller träffat någon annan mer intressant. 

Fast vid lite djupare samtal skickar man inte sms. Vem har tid med sådant på arbetstid?
    Ja, kan man inte avsätta en stund till ett samtal eller att träffas så är frågan hur seriös man är.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Tr) skrev 2024-08-21 08:42:32 följande:

Jag föredrar riktig kontakt, vill höra hennes röst, skratt osv. Skriva är mer opersonligt, utan mänsklig kontakt. 

Men det är min åsikt, vi är alla olika, det viktigaste är att båda trivs. 

Svar på tråden Hur ofta hörs ni som dejtar?