• Anonym (P)

Finns det någon antidepressiv tablett, som man inte tappar sexlusten av?

Har provat antidepressiva förut och tappar sexlusten helt av det. 

Nu känner jag mig väldigt låg och har ångest och känner att jag nog behöver antidepressiva iaf.. finns det ngr där sexlusten inte påverkas?

• Svar på tråden Finns det någon antidepressiv tablett, som man inte tappar sexlusten av?
  • Anonym (P)

Tack! Det låtet lovande. Han sa att man ska ta den på kvällen? Gjorde du också det? Vill verkligen inte bli ännu tröttare då jag redan har hjärntrötthet 

Anonym (Mirta) skrev 2024-08-27 19:59:22 följande:
    Jag har testat typ alla ssri som finns + diverse andra typer, och mirta är faktiskt det enda som öht funkat för min del, mot depression. Man blir väldigt trött och väldigt torr i munnen av den, men det kan det vara värt. Går upp i vikt gör du bara om du äter mer - det är alltså inte medicinen i sig som orsakar viktuppgång; den ökar bara aptiten (för vissa). Hoppas det funkar för dig!
  • Anonym (Mirta)
    Anonym (P) skrev 2024-08-27 20:43:34 följande:

Tack! Det låtet lovande. Han sa att man ska ta den på kvällen? Gjorde du också det? Vill verkligen inte bli ännu tröttare då jag redan har hjärntrötthet 

Ja, tar du den på morgonen kommer du att vackla runt som en zombie hela dan! Så definitivt ska du ta den inför natten. Ca en timme brukar det ta för min del, sen kan jag inte hålla ögonen öppna. Tyvärr sitter segheten i även dagen efter för många (men vem vet - du kanske hör till dem som den inte gör det för!), men man sover iaf djupt på den.
  • Anonym (P som i)
    Anonym (P) skrev 2024-08-21 19:29:20 följande:

Ok ja men jag behöver bli piggare.. är hjärntrött så behöver verkligen bli piggare

P som i Peter? Är du kille? 

I så fall skulle jag rekommendera den svarta lådan som har börjat synas på reklamer överallt just nu. Finns på apoteket och heter Testobalance

www.apoteket.se/produkt/4him-testobalance-60-st-lada-1566007/

Har aldrig varit så klar som nu. 
  • Anonym (P som i)
    Anonym (P som i) skrev 2024-08-27 21:15:31 följande:

I så fall skulle jag rekommendera den svarta lådan som har börjat synas på reklamer överallt just nu. Finns på apoteket och heter Testobalance

Och anledningen till att jag säger just testo är för att testo är mäns "må bra" behov. Kan vara rätt så svårt att få i sig via kosten eller så. Och mycket av det vi gör idag höjer stresshormoner så som kaffe eller så. Vilket sänker våran testo... 
  • Anonym (P)

Nej jag är inte kille det är nog ngn som ville skoja till det

Anonym (P som i) skrev 2024-08-27 21:15:31 följande:

Nej 
  • Anonym (P som i)
    Anonym (P) skrev 2024-08-28 08:05:25 följande:

Nej jag är inte kille det är nog ngn som ville skoja till det

Nej 
    Okej, nej det är ingen som har sagt något vad jag har sett. Jag såg bara P'et i namnet och tänkte det är kille. 

Vet inte, den här heter ju "for men" så kanske finns det en för kvinnor?
  • Anonym (P)

Ok tack! Hur hög dos hade du? Jag fick 30mg

Anonym (Mirta) skrev 2024-08-27 21:07:28 följande:
    Ja, tar du den på morgonen kommer du att vackla runt som en zombie hela dan! Så definitivt ska du ta den inför natten. Ca en timme brukar det ta för min del, sen kan jag inte hålla ögonen öppna. Tyvärr sitter segheten i även dagen efter för många (men vem vet - du kanske hör till dem som den inte gör det för!), men man sover iaf djupt på den.
  • Anonym (Mirta)
    Anonym (P) skrev 2024-08-28 17:41:23 följande:

Ok tack! Hur hög dos hade du? Jag fick 30mg

Som mest har jag haft 45mg, men sömneffekten kommer redan vid 15. Har du börjat ta den än?
  • Anonym (P)

Ja  har tagit den två kvällar

Anonym (Mirta) skrev 2024-08-29 19:13:51 följande:
    Som mest har jag haft 45mg, men sömneffekten kommer redan vid 15. Har du börjat ta den än?
  • Anonym (Mirta)
    Anonym (P) skrev 2024-08-30 09:52:30 följande:

Ja  har tagit den två kvällar

Hur tycker du det känns då? Ja, med trötthet/sömn menar jag då; vad gäller effekt på depression är det ju för tidigt att avgöra än.
  • Anonym (P)

Känner att jag sover bättre. Är inte tröttare än vanligt iaf. Så

Anonym (Mirta) skrev 2024-08-30 18:56:08 följande:
    Hur tycker du det känns då? Ja, med trötthet/sömn menar jag då; vad gäller effekt på depression är det ju för tidigt att avgöra än.
  • Anonym (Mirta)
    Anonym (P) skrev 2024-08-30 20:26:45 följande:

Känner att jag sover bättre. Är inte tröttare än vanligt iaf. Så

Super! Då håller vi tummarna för att det hjälper mot din nedstämdhet också ❤️
  • Anonym (Ångestgurkan)

Jag äter voxra och den har inte ändrat min sexdrift öht. Kanske att den ökade något till och med.

• Anonym (P)

Tack så mycket🙏🏻❤️

Anonym (Mirta) skrev 2024-09-01 18:55:39 följande:
    Super! Då håller vi tummarna för att det hjälper mot din nedstämdhet också ❤️
  • Anonym (P)

Har nu tagit medicinen i en månad och känner tyvärr ingen skillnad. Hur lång tid ska man ge det innan man provar att öka dosen?

• Anonym (V)
    Anonym (P) skrev 2024-09-26 20:15:11 följande:

Har nu tagit medicinen i en månad och känner tyvärr ingen skillnad. Hur lång tid ska man ge det innan man provar att öka dosen?

Voxra går bra att trappa upp rätt snabbt har jag för mig. 
  • Anonym (P)

Tar inte Voxra, tar  Mirtazapin. Läkaren sa inget om att jag skulle trappa upp, han bara gav mig 30 mg

Anonym (V) skrev 2024-09-27 14:50:12 följande:
    Voxra går bra att trappa upp rätt snabbt har jag för mig. 
Svar på tråden Finns det någon antidepressiv tablett, som man inte tappar sexlusten av?