• Anonym (Ann)

Alltid ogillat att träna inför andra.

Älskar när det är tomt på gymet. Nån mer som känner som jag?

Det här gör dock att jag inte alltid tränar så mycket som jag vill..

• Svar på tråden Alltid ogillat att träna inför andra.
  • Anonym (A)

Håller med! Inte ovanligt att män stirrar på min rumpa medan jag tränar. Det är inte kul alls.

• Anonym (vm)

Det är skönt när det inte är så mycket folk pga att man lättare kan komma åt den utrustning man vill använda.

Annars bryr jag mig inte.

Varför köper du inte hem vikter och annat så att du kan träna hemma? 

• Anonym (samma)

Samma här, plus at jag har svårt, psykologiskt, att ta mig ut,  så jag tränar hemma. Fria vikter och ett löpband, cykel eller crosstrainer kommer man långt med. Plus att jag har BeatSaber på datorn vilket är rolig träning, och det är verkligen träning.

Min bror bor i en förening som har gym med bastu som man kan boka på samma sätt som man bokar tvättstugan. Jag är lite avundsjuk.

• Anonym (Rob)

Det är skönt men också tråkigare.  En anledning att gå till gymmet är ju att spana på attraktiva tjejer.   

• Anonym (P)

Jag undviker också att träna när det är mycket folk. Bland annat för att jag ständigt rehabtränar och modifierar övningar för att passa min reumatiska kropp. Mer än en gång har folk påpekat att jag gör fel, eller stirrat och skakat på huvudet. Tröttsamt.

Det är också helt värdelöst att köa för att få tag på ett löpband eller vikter. Mitt gym är rätt litet, vilket jag i vanliga fall trivs med. Men det gör också att träningen får förläggas när få är där. Jag skulle aldrig gå på gymmet klockan 18 en vardag.

• Anonym (.)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-22 17:08:22 följande:

Det är skönt men också tråkigare.  En anledning att gå till gymmet är ju att spana på attraktiva tjejer.   

Vilket gör dig till en del av problemet. 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (.) skrev 2024-08-22 17:11:01 följande:
    De flesta är inte mycket att se dock...
  • Anonym (I)

Skulle aldrig falla mig in att gå in i ett gym 

• Anonym (Rob)
    Anonym (.) skrev 2024-08-22 17:11:01 följande:
    Om du inte är attraktiv så är det inget problem?  
  • Anonym (Ann)
    Anonym (P) skrev 2024-08-22 17:08:53 följande:

Jag undviker också att träna när det är mycket folk. Bland annat för att jag ständigt rehabtränar och modifierar övningar för att passa min reumatiska kropp. Mer än en gång har folk påpekat att jag gör fel, eller stirrat och skakat på huvudet. Tröttsamt.

Det är också helt värdelöst att köa för att få tag på ett löpband eller vikter. Mitt gym är rätt litet, vilket jag i vanliga fall trivs med. Men det gör också att träningen får förläggas när få är där. Jag skulle aldrig gå på gymmet klockan 18 en vardag.

Det är nog det här. Alla hobbyexperter på gymmet. Rädd att göra fel. Jag vet att jag inte gör det, men känslan av att alla är bättre. Ja inte alla då men, ni fattar..

Jag vet att det är nåt som sitter i huvudet.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (samma) skrev 2024-08-22 17:05:00 följande:

Samma här, plus at jag har svårt, psykologiskt, att ta mig ut,  så jag tränar hemma. Fria vikter och ett löpband, cykel eller crosstrainer kommer man långt med. Plus att jag har BeatSaber på datorn vilket är rolig träning, och det är verkligen träning.

Min bror bor i en förening som har gym med bastu som man kan boka på samma sätt som man bokar tvättstugan. Jag är lite avundsjuk.

Det där är ju drömmen också. Att det fanns i källaren.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (vm) skrev 2024-08-22 17:03:46 följande:

Det är skönt när det inte är så mycket folk pga att man lättare kan komma åt den utrustning man vill använda.

Annars bryr jag mig inte.

Varför köper du inte hem vikter och annat så att du kan träna hemma? 

Jag har lite hemma men har inte plats för så mkt. Hantlar exempelvis är såååå tråkigt att träna med. Men jag har lite grejer hemma ändå, men bor trångt, och mest tycker jag det är skönt att inte träna hemma. Att komma ut lite också. Två flugor i en smäll. Få en promenad fram och tillbaka osv. 

Jag tränar bara när det är lågbefolkat på gymmet. Det där med att flytta runt planlöst i gymmet och ta den maskin som råkar vara ledig för stunden är det värsta jag vet. Det blir så dåligt då. Helt okej att man måste vänta ibland på någon station eller maskin, det gör ingenting. Men när det mesta är upptaget är det jobbigt. Då tar jag hellre en promenad eller så.. 

Drömmen är ju att kunna ha en träningsköra i ett rum i källaren eller i ett garage. Men nu bor jag i storstaden och har bara råd att bo trångt.

• Anonym (Rob)
    Anonym (Ann) skrev 2024-08-22 19:29:15 följande:

Jag har lite hemma men har inte plats för så mkt. Hantlar exempelvis är såååå tråkigt att träna med. Men jag har lite grejer hemma ändå, men bor trångt, och mest tycker jag det är skönt att inte träna hemma. Att komma ut lite också. Två flugor i en smäll. Få en promenad fram och tillbaka osv. 

Jag tränar bara när det är lågbefolkat på gymmet. Det där med att flytta runt planlöst i gymmet och ta den maskin som råkar vara ledig för stunden är det värsta jag vet. Det blir så dåligt då. Helt okej att man måste vänta ibland på någon station eller maskin, det gör ingenting. Men när det mesta är upptaget är det jobbigt. Då tar jag hellre en promenad eller så.. 

Drömmen är ju att kunna ha en träningsköra i ett rum i källaren eller i ett garage. Men nu bor jag i storstaden och har bara råd att bo trångt.

Undvik tider när folk slutar jobbet.  Tidigt på morgonen eller ännu hellre sent på kvällen.  
    Eller byt till ett mindre populärt gym.
  • Anonym (Hemma)
    Anonym (Ann) skrev 2024-08-22 19:29:15 följande:

Ingen aning om det funkar - men kolla med hyresvärden/bostadsrättsföreningen om det står något tomt rum i källaren. Kanske kan ni boende tillsammans inreda något litet gym som man kan boka? Du har hantlar, någon annan kanske har nåt annat till gymmet. 

Hyresvärden/bostadsrättsföreningen kanske kan köpa in någon del av utrustningen osv. 

Vet att många inte har extra förråd osv, men vet att jag har bott i sådana hyreshus där det funnits. Inte alltid i min trappuppgång, men i en trappuppgång bredvid som har samma hyresvärd. 
Svar på tråden Alltid ogillat att träna inför andra.