Adhd och gravid
Hej, jag är gravid med mitt första barn och är inte så långt gången än är i vecka 5.
Jag har adhd och min läkare sa att jag skulle pausa min medicinering under graviditeten. Grejen är den att mitt liv fungerar inte utan medicinen min kropp är på hel spänn min hjärna går som en bergochdalbana medans min kropp är helt slut allt krockar med varandra. Jag får utbrott för att jag är så överstimulerad och stressad pga min adhd. Jag vill kunna jobba och plugga klart så jag och min pojkvän kan försörja vårat barn (såklart jobbar han också och vi delar 50/50). Plus allt detta har jag snusat i flera år och försöker varje dag att inte ta en snus men jag har dock trappat ner ordentligt och tar Max 2 per dag såklart vet jag att detta ej är okej och jag har ingenting att skylla på. Jag undrar nu om det är någon annan som är/varit med om samma sak och hur eran graviditet sett ut om det blivit några komplikationer eller liknande. Vill inte höra från någon hur dålig jag är eller liknande för det vet jag redan att jag är.