• bollbetty

Tillbakaflyttad över 2 v tidigtVUL

Hej!

Jag är gravid i 8+5 enligt senaste mens (22 juni). Var för 2 v. sedan på ett tidigt VUL pga smärtor i höger sida (och då skulle jag alltså varit i 6+5) men läkaren hittade inget foster, endast hinnsäck och gulesäck. Läkaren sa dock att detta var normalt och man ibland inte ser något såpass ?tidigt?, men jag själv tyckte det var konstigt att man inte såg något embryo när jag ändå var i v. 7. Fick komma tillbaka 12 dagar senare, dvs igår, och då hittade man ett embryo på endast 4 mm men ingen hjärtaktivitet! Blev alltså tillbakaflyttad till 6+2??

Positivt är ju att det hade växt/hänt något från förra VUL, även hinnsäcken hade växt. Men någonting känns ju riktigt galet här? Läkaren igår trodde jag blev gravid månaden EFTER jag trodde, men jag plussade 18 juli och senaste mens var ju 22 juni, så det är helt omöjligt. Gjorde dessutom ägglossningstest och har superregelbunden mens.

Har någon annan varit med om liknande men som ändå gått vägen i slutändan?? Det är ju ingen MA än iaf, eftersom det växt sedan förra VUL. Ska tillbaka om en vecka igen för att se om man kan se någon hjärtaktivitet.

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Tillbakaflyttad över 2 v tidigtVUL
  • cutepenguin
    natav skrev 2024-08-25 14:41:27 följande:
    Tack snälla, jag försökte men kunde inte klura ut det där själv. Oron gör hjärnan ofokuserad.

Skulle inte oroa mig över några dagar! Det är också millimeter dom mäter och det är lätt att dom mäter någon millimeter fel också, allt är ju så smått i början 🥰 När jag gjorde VUL på mina tvillingar mätte dom 7+4 och 7+5, men enligt mina beräkningar var jag i 8+2. Allt gick jättebra! Dessutom är det enäggstvillingar och trots det skiljde en dag mellan dom enligt deras mätning, så alla embryon växer olika fort också.

• Anonym (Samma här!!!)

Men gud det skulle kunnat vara jag som skrivit detta inlägg. Är nämligen i exakt samma situation just nu och dessutom lika långt gången som du (senaste mens 25 juni). 

Imorgon har jag mitt tredje och sista VUL som ska bekräfta graviditet eller MA. Har mått så fruktansvärt dåligt sen första VUL där dom enbart såg hinnsäck samt gulesäck (jag var då enligt senaste ment första dag i 7+0 men dom hävdade 5+5 men det är omöjlig få jag vet exakt äl dag). Dom skickade då remiss till en läkare med fruktansvärt dålig inställning som jag träffade 9 dagar senare och som sa att jag till 99% har MA, MEN han kunde dock se ett embryo på 3 mm?? Så jävla märkligt. Imorgon ska jag tillbaka igen och få domen😭 

• Supersemlan
    Anonym (Samma här!!!) skrev 2024-08-27 11:12:03 följande:

Men gud det skulle kunnat vara jag som skrivit detta inlägg. Är nämligen i exakt samma situation just nu och dessutom lika långt gången som du (senaste mens 25 juni). 

Imorgon har jag mitt tredje och sista VUL som ska bekräfta graviditet eller MA. Har mått så fruktansvärt dåligt sen första VUL där dom enbart såg hinnsäck samt gulesäck (jag var då enligt senaste ment första dag i 7+0 men dom hävdade 5+5 men det är omöjlig få jag vet exakt äl dag). Dom skickade då remiss till en läkare med fruktansvärt dålig inställning som jag träffade 9 dagar senare och som sa att jag till 99% har MA, MEN han kunde dock se ett embryo på 3 mm?? Så jävla märkligt. Imorgon ska jag tillbaka igen och få domen😭 

Fy vad hemskt med en läkare som har en dålig attityd, när man är som mest sårbar. Håller tummarna för dig! Uppdatera gärna hur det har gått imorgon. ❤️
  • bollbetty

Jag ska på ultraljud i övermorgon, men har inget hopp alls. Uppdaterar här efteråt ifall fler är med om samma och hittar den här tråden i framtiden :) 

• Anon0141
    bollbetty skrev 2024-08-27 16:32:33 följande:

Jag ska på ultraljud i övermorgon, men har inget hopp alls. Uppdaterar här efteråt ifall fler är med om samma och hittar den här tråden i framtiden :) 

Håller tummarna att allt ser bra ut! ❤️
  • bollbetty

Tredje ultraljudet visade inget nytt? Det där 4 mm embryot visste de inte ens om det var ett embryo idag. Såg ut som någon vävnad bara. Tagit första tabletten oralt idag och ska genomföra själva aborten (medicinskt) imorgon. Hinnsäcken hade växt något men inte så mycket som den borde gjort. Nu är det bara att börja om på nytt och ta nya tag! Ska äta flamberad lax-sushi till lunch i alla fall, det är ett som är säkert.

• JustinzeVar
    bollbetty skrev 2024-08-29 10:31:39 följande:

Tredje ultraljudet visade inget nytt? Det där 4 mm embryot visste de inte ens om det var ett embryo idag. Såg ut som någon vävnad bara. Tagit första tabletten oralt idag och ska genomföra själva aborten (medicinskt) imorgon. Hinnsäcken hade växt något men inte så mycket som den borde gjort. Nu är det bara att börja om på nytt och ta nya tag! Ska äta flamberad lax-sushi till lunch i alla fall, det är ett som är säkert.

Beklagar❤️🥺 exakt samma besked här. Tog den orala igår och ska börja ta cytotc nu om en timme.. 
  • bollbetty
    JustinzeVar skrev 2024-08-29 10:47:10 följande:
    Beklagar❤️🥺 exakt samma besked här. Tog den orala igår och ska börja ta cytotc nu om en timme.. 
    Åh usch, beklagar här med!! Hoppas det går vägen nästa gång för dig.❤️
  • bollbetty
    Anonym (Samma här!!!) skrev 2024-08-27 11:12:03 följande:

Helt missat detta meddelande, såg det nu! Hur gick det för dig??❤️
  • JustinzeVar
    bollbetty skrev 2024-08-29 13:35:00 följande:
    Helt missat detta meddelande, såg det nu! Hur gick det för dig??❤️
    Ojdå, det är jag som skrev det haha.. var anonym och sen när jag skrev hur det gick (påbörjad cytotec nu) så klickade jag inte i anonym😅😂 rörigt. 
Svar på tråden Tillbakaflyttad över 2 v tidigtVUL