• Anonym (bella)

22 år gammal och vill göra bröstförstoring

Hej,

Jag har i flera år funderat på att göra bröstförstoring pga att mina bröst är små samt att jag har ganska stora bröstvårtor också. Någon som genomgått bröstförstoring och kan dela med sig av upplevelser? Tar gärna emot tips på bra klinik i Sverige som är duktiga på bröstförstoring. Jag har funderat på Nordiska Kliniken. Någon som opererat sig där och blivit nöjd? Enligt recensioner jag läst än så länge verkar NK vara nr 1 på listan för patienter som opererar bröst eller gör andra behandlingar där. 

• Svar på tråden 22 år gammal och vill göra bröstförstoring
  • Anonym (bella)

Jag skulle nog säga att brösten är det enda jag vill korrigera. Rumpa och höfter har jag redan och naturligt fylliga läppar också så jag är inte missnöjd över mitt utseende om jag säger så, vilket är bra då vissa tjejer i dagens samhälle blir så blinda av sina skönhetsoperationer att de bara fyller på och fyller på. 

• Anonym (J)
    Anonym (bella) skrev 2024-08-24 22:34:14 följande:

Ja precis. Jag kommer nog först gå ner i vikt och se hur brösten ser ut då men brösten kommer som sagt tappa en del fettvävnad och jag har redan stora bröstvårtor. 

Det låter bra. Men kanske vänta lite till efter det också? Jag vet inte om träna bröst och överkropp kan hjälpa för att få fastare. Var rädd om dig och gör inga förhastade beslut bara.
  • Anonym (bella)

Precis. Brösten kommer ju också bli mindre när jag går ner 20 kg. Är de fortfarande små trots att jag gått ner i vikt så kommer jag nog att göra en bröstförstoring. 

• Anonym (Hm)

Jag har gjort bröstförstoring vid två tillfällen. Gjorde om brösten två år efter första operationen då jag ville gå upp i storlek. Idag, 10 år och två barn senare, är brösten fortfarande skitsnygga. MEN, jag kan ibland tycka att de ser lite för mycket ut. Det finns många fina fina klädesplagg jag inte kan ha utan att se trashig ut tex. Att ligga på mage är fortfarande obekvämt, såväl som att simma och träna bröstmusklerna. Jag gjorde mina på Proforma i stockhol och är väldigt nöjd med hela processen. Skulle jag göra dom nu vid 34? Nej. Men jag har heller inga problem med att ha dom kvar. Jag tycker att du ska fundera flera gånger om. Brösten blir sig inte lika om du ångrar dig och vill ta ut implantaten. Annars, för att besvara din fråga, är proforma mycket professionella. 

• Anonym (Hmm)

Snälla sluta, du är perfekt som du är! Klart söker du uppmärksamhet och är osäker individ kan jag förstå dina tankar. Men i längden. när du är 34 -40 år så spelar det ingen roll. LOVAR DIG, DU ÄR vacker som du är !!!!

• Anonym (TantÖ)

OK, med den info du har lagt till vill tanten här borta vara ännu tydligare med sitt råd: vänta. 

Vänta tills du hållt stabil vikt i minst fem år och har ett helt oproblematiskt förhållande till mat och vikt. Det kan ju bli jättekonstigt om du gör en förstoring och sen ändrar kroppsvikt radikalt åt ena eller andra hållet. Gör inga operationer medan du är så instabil som du uppenbarligen är nu (och som man ofta är i din ålder). Lita på tanten! :) 

• Anonym (bella)

Tack för bra tips. Jag tänkte göra bröstförstoringen efter att jag gått ner i vikt så om 2-3 år ungefärligt. Kommer ta en del tid att gå e till 65 kg. Jag väger 90 kg just nu och ska ha mitt första besök på Mandometer nästa vecka. 

• Anonym (Mm)

Det låter som att du har fullt upp med att jobba på din vikt! Jättebra att du tar hand om dig. 

Vänta med brösten till du mår bra på alla andra sätt och helst tills du har fått de barn du vill ha. Då ser du hur brösten ser ut och om du vill göra något  

• Anonym (bella)

Ja jag försöker gå ner i vikt. 90 kg räknas som övervikt. Men några barn har jag inte planer på att skaffa tills jag är 30-35. Tänker då att jag kan passa på att fixa brösten då jag också är singel och har tid. I framtiden kan jag väl göra eventuell justering ifall jag skaffar barn. En väninna till mig justerade sina bröstimplantat utan att få behöva ta ut dem, efter att hon hade fått barn och ammat. 

• Anonym (hmkl)

Jag är mycket äldre än du är och jag ångrar faktiskt att jag inte opererade mig tidigare, nu har jag även förlossningsrelaterade skador på magen och musklerna där, men jag fick barn i 20 års åldern och har velat korrigera det hela tiden, men försökt acceptera hur jag ser ut (det ser verkligen hemskt ut, har fått det bekräftat då jag lagt ut foton på magen på forum, bland annat här.) Brösten har bara blivit mindre med åren också, de har ingen fyllning längre, är lösa och hänger. Dessa tänker jag också fixa.

• Anonym (bella)

Förstår anonym (hmkl) och jag håller med. Själv har jag inga planer på att skaffa barn tills jag är 30-35 och tänker att jag kan passa på att fixa brösten nu när jag är 22 år gammal och singel. Jag tycker personligen inte att man ska vara missnöjd över sitt utseende då alla är fina precis som de är men sen är det också från person till person om man vill fixa exempelvis bröst eller mage. Mage har jag hört att det går att fixa efter förlossning men det kommer nog kosta en del för din del. 

Sen tror jag att det är viktigt att man tänker igenom sitt val noggrant innan man opererar. Jag har själv velat operera mina bröst sedan jag gick gymnasiet då jag alltid haft små bröst med stora bröstvårtor i flera år. Det finns inga nackdelar med att fixa bröst heller så vill man det så go for it. :)

• Anonym (hmkl)
    Anonym (bella) skrev 2024-08-26 11:46:15 följande:

Förstår anonym (hmkl) och jag håller med. Själv har jag inga planer på att skaffa barn tills jag är 30-35 och tänker att jag kan passa på att fixa brösten nu när jag är 22 år gammal och singel. Jag tycker personligen inte att man ska vara missnöjd över sitt utseende då alla är fina precis som de är men sen är det också från person till person om man vill fixa exempelvis bröst eller mage. Mage har jag hört att det går att fixa efter förlossning men det kommer nog kosta en del för din del. 

Sen tror jag att det är viktigt att man tänker igenom sitt val noggrant innan man opererar. Jag har själv velat operera mina bröst sedan jag gick gymnasiet då jag alltid haft små bröst med stora bröstvårtor i flera år. Det finns inga nackdelar med att fixa bröst heller så vill man det så go for it. :)

Det kommer kosta mig ca 70 000,  men jag känner det är värt det. 
Svar på tråden 22 år gammal och vill göra bröstförstoring