Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-08-26 18:14:09 följande:
Kan ingen av er bo kvar i den nuvarande bostaden? Så kan barnen bo där under skolveckorna.
Det skulle kunna vara ett alternativ, men vi vill att barnen ska kunna vara hos vem de vill. T ex cykla emellan och tar jag/vi en bostad på någon annat område nollas kötiden och då kommer man verkligen inte få någon lägenhet i närheten. Blir i så fall en bostad på andra sidan stan och det är inte optimalt.
Anonym (Toker) skrev 2024-08-26 18:17:03 följande:
Det är en differens på 6 år. Hade du tänkt dig att vänta i 6år menar du? Låter skoj...
Du kanske ska tänka om och byta plan till något som går snabbare om du vill skilja dig?
Tänker att man kanske har tur och lyckas få en bostad ändå? Att de med längre kötid tar någon annan bostad eller missar att anmäla intresse. Problemet är att det sällan kommer ut lediga bostäder här. Var för 6 mån sist och då var det 17 års kötid som fick den. Och nu 22 års kötid på den som kom ut.
Anonym (G) skrev 2024-08-26 18:51:19 följande:
Privat hyresvärd?
Finns ett fåtal privata på detta området som bara har typ ett lägenhetshus var, kommer väldigt sällan ut bostäder där. Men jag håller utkik.
Pixxel skrev 2024-08-26 22:22:27 följande:
Det är väldigt tragiskt att vi har en sådan bostadsmarknad med så länge kötider.
Ja, det byggs för fullt i kommunen. Men inte på detta området. Och de nya har otroligt dyr hyra som jag inte har råd med. Därför är detta området optimalt. Det är ett bra område. Socioekonomiskt bra. Ett "finare" område. Men de få lägenheter som finns här är lite äldre, så det är bra hyra.