• Kontakt

Fråga till kvinnor 25-55år

Du är å handlar och så kommer det fram en 50+ gubbe, han frågar artigt om han får bjuda ut dig på en resturan.
    Hur tänker du? Skriv i vilken ålder du själv är i och vad du kan tänka dig att svara?.
    svara i tråden eller i pm

• Svar på tråden Fråga till kvinnor 25-55år
  • Anonym (Play hard)

50+. Om jag var singel och han inte ser helt bortkommen ut hade jag nog sagt

"vi kan väl börja skriva lite med varandra så får vi se hur det blir?"

och gett honom min Snap.

Jag tänder på en verbalt och språkligt raffinerad man.
    Och en väldig massa saker som jag kan skriva om men knappast skulle tala om på en första träff. Skriver han rätt saker så...kanske det blir en träff.

• Anonym (Urban)
    Anonym (Play hard) skrev 2024-08-26 20:17:13 följande:

50+. Om jag var singel och han inte ser helt bortkommen ut hade jag nog sagt

"vi kan väl börja skriva lite med varandra så får vi se hur det blir?"

och gett honom min Snap.

Jag tänder på en verbalt och språkligt raffinerad man.
    Och en väldig massa saker som jag kan skriva om men knappast skulle tala om på en första träff. Skriver han rätt saker så...kanske det blir en träff.

Låter spännande :). Får man fråga hur gammal du där?
  • Anonym (Snuskgubbe)
    Anonym (Urban) skrev 2024-08-26 19:03:16 följande:

Vill bara säga att vad man attraheras av utseendemässigt förändras inte så mycket med åldern. Det råder man inte över själv. Så snuskhummer kan jag tycka är till att ta i. Är väl bra att han frågar här först Iallafal?

Man styr över sina handlingar dock, så jo, snuskhummer är rätt ord här, Urban!
  • Anonym (C)

-Nej. Varför skulle jag det? Har jag påvisat på något sätt att jag skulle det? Usch. Gå hem med dig. 

• Anonym (Nina)

"Nej tack, jag är lyckligt gift", svarar jag.

Och även om jag inte varit gift hade jag inte varit intresserad av någon som är i min pappas ålder. Jag är 33 år.

• Anonym (Urban)
    Anonym (Snuskgubbe) skrev 2024-08-26 20:34:38 följande:
    Man styr över sina handlingar dock, så jo, snuskhummer är rätt ord här, Urban!
    Ja, självklart. Fast det är inte samma sak :). Sen är det kanske så att många tycker män ska undergräva sina lustar mer än vad kvinnor behöver. Generellt sett.
  • Anonym (Kvinna 31)

Jag svarar nej och går fort därifrån. Om en främling, oavsett dennes kön och ålder, hade kommit fram och frågat så hade jag blivit rejält rädd. Totalt gränslöst beteende. 

• Anonym (Snuskgubbe)
    Anonym (Urban) skrev 2024-08-26 21:48:04 följande:
    Ja, självklart. Fast det är inte samma sak :). Sen är det kanske så att många tycker män ska undergräva sina lustar mer än vad kvinnor behöver. Generellt sett.
    Jo då, det är precis samma sak. Du går ju oombedd fram till kvinnan i butiken. Det är snuskgubbe-beteende.
  • Anonym (At)
    Anonym (Snuskgubbe) skrev 2024-08-27 21:17:27 följande:
    Jo då, det är precis samma sak. Du går ju oombedd fram till kvinnan i butiken. Det är snuskgubbe-beteende.
    Det gillar du! Du och en riktigt snuskig gubbe
  • Anonym (Tihi)

verkar han skön och ser bra ut, varför inte? Det är ju bara en middag, antingen har vi jättetrevligt eller inte. Jag tycker också om äldre, inte varit med en 50 åring iofs haha

jag är 25

• Anonym (Oj)

Jag hade nog blivit så förvånad så jag hade tackat ja. Vem vågar göra en sån sak i verkligheten. Det är nog inte många. Sitta bakom en skärm tycka o tänka ja det är ju inte så svårt. Hade nästan blivit lite imponerad 

• Anonym (R)
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-28 08:38:08 följande:

Jag hade nog blivit så förvånad så jag hade tackat ja. Vem vågar göra en sån sak i verkligheten. Det är nog inte många. Sitta bakom en skärm tycka o tänka ja det är ju inte så svårt. Hade nästan blivit lite imponerad 

När jag var typ 20 kom det fram en jämnårig och sa något likande utanför en affär. Vart så chockad att jag inte sa något alls iprincip. Har ångest fortfarande över detta då han måste ha känt sig dum efter att han vågar sig fram. Men jag blev bara så förvånad 
  • Anonym (Becka)

Jag hade undrat hur länge han hade spanat på mig innan han kom fram och frågade. Vet han var jag bor? Borde jag vara orolig? Eller är han bara spontan och överoptimistisk?

• Anonym (Creepy)

Jag tycker frågan är creepy ställd. 50+ skulle ju kunna vara 59 och att då tänka tanken att ragga på en intet ont anande 25-åring i mataffären är inte ok. Möjligen om man handlar i samma butik affär upprepade gånger, byter några ord och så småningon pratar mer så det hade kommit naturligt att ta en kaffe efter handlingen, om parterna är jämnåriga.

• Cereal Killer

?Ursäkta, hej, får jag bjuda ut dig på restaurang?? - nej.

En man med lite charm som uttrycker sig något smidigare - ja, om han är snygg.

En man som uppvisar stor social begåvning och intelligens - ja, nästan oavsett utseende.

• Anonym (Smaragdögon)

Inom detta spann upp till 40 ca hade jag känt mig nersmutsad skammat mig själv och undrat varför en okänd gammal man tar kontakt med mig på det viset. Ungefär som när nån intellektuellt funktionsnedsatt med en ledsagare med sig pratar med alla i snabbköpet. men i det fallet hade jag artigt svarat tillbaks, men med gubben? förskräckt backat undan. Gud så förfärligt. Efter 40 hade jag varit kapabel till ett vänligt sansat avfärdande. Efter 50 om man är singel och återkommande ser karlen som visar uppskattning med blickar och han efter tid med finess närmar sig och vill bjuda på en fika, ja kanske. Men en äldre okänd snuskhummer när man är 25 om det är vad du frågar, nej aldrig. om du inte vill få avsky återspeglat i ditt patetiska försök. Med jämnåriga kvinnor torde en vanlig man ha bättre chanser men vanskligt att gå på nån random så här, blir stalker vibbar. 

• Anonym (Smaragdögon)

Låter lite fel och jag menar inte att uttrycka mig nedvärderande mot människor med funktionsnedsättningar. Mer att jag skulle uppfatta gubben som märklig helst ju större åldersspannet är. 

• Anonym (54)

Tack för inbjudan men nej tack, ha en trevlig dag! 

• Anonym (35)

35-årig kvinna.

Nu är jag i en lycklig relation så hade tackat nej. Hade troligtvis även tackat nej även om jag varit singel då jag aldrig riktigt tänt på äldre män, alltid blivit ganska obekväm när betydligt äldre män kommit fram på gatan eller på krogen och frågat om vi ska bli vänner eller gå på date. 

Svar på tråden Fråga till kvinnor 25-55år