• Yes man

Övervakad

Jag är en man som är övervakad av min flickvän, både kamera via hemlarm och att min telefon och iPad undersöks. Jag har inget att dölja men det känns allt annat än ok.
    Har någon anna råkat ut för samma sak? 

• Svar på tråden Övervakad
  • Alexandra05
    Anonym (Lämna) skrev 2024-08-27 17:12:01 följande:
    Om TS betett sig felaktigt är inte lösningen att övervaka utan att lämna. Vilket även TS borde göra om han tycker att det är jobbigt att bli övervakad. Det är lika illa oavsett om det är en man eller kvinna som beter sig kontrollerande och det finns inga orsaker i världen att övervaka sin partner. 
    Jag betedde mig som ett svin mot mitt ex och var otrogen mot hon flera ggr utan att bli påkommen.Men mitt dåliga samvete blev att jag nästan hoppades att min dåvarande sambo också var otrogen och att jag skulle komma på honom. Då hade jag isåfall att skydda
    nig att vara ett svin och göra så han fick svin stämpeln. Tyvärr var han trogen och kom på mitt svineri så jag blev rejält straffad och åkte ut
  • Anonym (Ellen)

ALDRIG att jag hade gått med på att bli övervakad eller lämna ut mina lösenord!!

Helt sjukt av din flickvän!!

Spelar ingen roll vad anledningen är, man har rätt till INTEGRITET.

Jag hade aldrig flyttat ihop med någon som har detta sjuka kontrollbehov!!

• Tecum

Får du kolla hennes telefon och mail i motsvarande grad? Om inte ska du inte tåla att bli behandlad så.

• Anonym (Super)

Har ni någon sorts S/M förhållande?

• Anonym (Va)
    Anonym (Super) skrev 2024-08-27 19:44:57 följande:

Har ni någon sorts S/M förhållande?

Vad är det för kommentar? Oseriöst!
  • Anonym (L)

Det är psykiskt våld att kontrollera någon på det sättet. Dumpa henne och be henne söka hjälp för sin paranoia.

• Martins07

Antigen hon är otrogen eller du är otrogen. 
    Du lever inte i fred, du är liksom i fängelse. 
    Det finns inget förtroende, jag undrar vad ni gör ihop. Är bara en lek, fantaisi ni två håller på eller vad?
    Varför inte ha en enbart en gemensam telefon, konto på insta etc...? Det blir bättre så där.

• Anonym (Anna)

Låter inte sunt.
    Jag råder dig att avsluta relationen och inte blanda dig med kvinnor som inte mår bra.

Jag hade aldrig stannat i en relation som du beskriver

• Anonym (nej)

Det låter som en form av misshandel, faktiskt.

Du sa ja, men kände du att du hade något alternativ? 

Jag har personligen aldrig hört talas om något liknande. 

• Anonym (Super)
    Anonym (Va) skrev 2024-08-28 12:07:52 följande:
    Vad är det för kommentar? Oseriöst!
    Berätta varför.
  • NorrlandsMan

Är du beta? Eller femig? Undergiven?
    Sånt gör att hon tappar respekt för dig, och behandlar dig som en hund eller ägodel. 

• Anonym (Jo)

Har en vän vars sambo kräver att han delar sin plats med henne fast han eg inte vill. Han gör det för husfridens skull. 

Svar på tråden Övervakad