• Anonym (Help)

Tjej med hår på magen :)

Jag har lyckats få årets raggarsträng som jag inte trivs så värst bra med, vi är en familj som är ganska håriga men jag är Väldigt ljushårig men Hårstråna på magen är liksom svarta och tjocka? Förstår inte vart det kommer ifrån, har noppat då jag hört att man inte ska raka, men det blir istället som små sår och röda prickar, set väldigt irriterat ut. 
    tycker att håret på magen blev värre när jag var gravid, nu 3 veckor efter förlossningen har jag inte rört håret och tänkte att röda prickarna borde försvinna, men icke :))) det är massor med inåtväxta hårstrån som ska hålla på och se fula ut.. skäms lite för min sambo och när någon ska se min mage

någon som har tips? Kan man vaxa kanske? Eller måste man boka tid för att lasra bort det 🙃

• Svar på tråden Tjej med hår på magen :)
  • Anonym (Hårig)

Diatermi är det som funkat bra på min behåring.

• Anonym (My)

Hemma IPL/laser har funkat bra för mig! Har en billigare variant som kostade max 1000kr. 

Har tidigare testat att noppa, raka, veetkräm, säkert vaxar oxå. Men efter laserbehandling är håret borta! 

• Anonym (Help)
    Anonym (My) skrev 2024-08-29 20:36:30 följande:

Hemma IPL/laser har funkat bra för mig! Har en billigare variant som kostade max 1000kr. 

Har tidigare testat att noppa, raka, veetkräm, säkert vaxar oxå. Men efter laserbehandling är håret borta! 

Är det sant?? Aldrig riktigt trott på såna IPL som man köper, kanske värt att testa 
    krävs några behandlingar väl?
  • Anonym (Isabel)

Hemma-ipl funkar på grova mörka hår på ljus hy så magen går nog bra. För mig har armhålorna funkat bra, har ljusa mjuka hår kvar, men de grova och mörka är borta och kommer inte tillbaka. (Är blond, men kroppshåret är ju mörkare). 

Peela ordentligt för att få bukt med inåtväxande strån. 

• Anonym (Help)
    Anonym (Isabel) skrev 2024-08-29 20:45:33 följande:

Hemma-ipl funkar på grova mörka hår på ljus hy så magen går nog bra. För mig har armhålorna funkat bra, har ljusa mjuka hår kvar, men de grova och mörka är borta och kommer inte tillbaka. (Är blond, men kroppshåret är ju mörkare). 

Peela ordentligt för att få bukt med inåtväxande strån. 

Åh okej, tack för svaret! Ska nog testa det då
  • Anonym (Syster)

Jag är en hårig tjej och här rakas det! Ingen skam över det, rakar bort allt jag inte trivs med. Dvs allt 😊

• Anonym (Help)
    Anonym (Syster) skrev 2024-08-29 23:54:22 följande:

Jag är en hårig tjej och här rakas det! Ingen skam över det, rakar bort allt jag inte trivs med. Dvs allt 😊

Men jag upplever att det växer ut snabbare och grövre när man rakar?? Eller?
Svar på tråden Tjej med hår på magen :)