Hjälp! Jag kan inte släppa jobbet och tänker på det hemma.
Är lärare och har intensiva dagar på jobbet. Både elever och kollegor kräver ganska mycket uppmärksamhet, jag är social hela dagen då vi som bekant aldrig sitter ensamma (vi har ju inga egna kontor). Man är i klassen och sen är man i arbetsrummet osv.
Hur som helst, sista året har min förmåga att koppla av bara blivit sämre. Sen i våras har jag märkt att jag hemma även tänker på konversationer mellan kollegor som jag haft, problem som uppstått, irritationer efter möten.
Nu fredagkväll har jag tänkt på en kollega som är ganska dryg och otrevlig. På de orättvisor jag tycker vi har i löneskillnaderna på jobbet. Det faktum att rekorn gillar vissa lärare mer än andra och visar det. Dvs helt menlösa saker som jag verkligen inte behöver sitta och tänka på en FREDAGKVÄLL!
Hjälp mig, hur får jag bort tankarna från jobbet! Jag har inte lite att göra när jag kommer hem heller, lagar mat, städar, tvättar, tränar, osv så det är inte så att jag inte har någonting att göra. Varför har jag blivit så här?!