• Anonym (Ensamsex)

Utan sex fördelar

Får man inget sex så finns massor av fördelar. Utveckla ditt egna sexliv istället. 

Nätet är fullt av tjejer som ställer upp på webbkamera, använd porr, köp sexleksaker m.m. 

Man behöver inte offra inträde, drinkpengar och en hel natt för ingen utdelning. Man kan ha sex när man vill via nätet, enkelt och kravlöst. 

Man riskerar inte sjukdomar eller barn. 

• Svar på tråden Utan sex fördelar
  • Anonym (Ensamsex)
    Anonym (Arne) skrev 2024-09-01 14:16:54 följande:
    Jag förstår, mer att det finns så oerhört mycket gratisporr där ute. Jag väljer det och onani framför förhållande.
    Javisst. Whatever floats your boat.
  • Freddie K
    Anonym (Ensamsex) skrev 2024-09-01 14:21:50 följande:
    Forskningen säger så i alla fall. Vilket inte är så konstigt egentligen. Att fortsätta stånga mot något är ju förenat med mer frustration än att byta mål till något man kan uppnå. 

Du kan läsa mer om det i www.frontiersin.org/journals/psychology/articles/10.3389/fpsyg.2024.1288667/full

According to goal adjustment theory, an adaptive response to an unattainable goal is therefore goal adjustment consisting of disengagement from the unattainable goal and reengagement in alternative attainable goals (Wrosch et al., 2003a; Mens et al., 2015).

In the course of life, however, everyone is confronted with goals that are difficult or not (any longer) attainable

Since such goal blockages threaten the individuals? quality of life, successfully overcoming goal blockages is an increasingly important resource for successful development across the lifespan.
    En fråga bara då: Hur vet man om man kommer att uppnå målet eller inte om man inte försöker tills man uppnår målet? Om du förstår?
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Ensamsex)
    Freddie K skrev 2024-09-01 14:25:32 följande:
    En fråga bara då: Hur vet man om man kommer att uppnå målet eller inte om man inte försöker tills man uppnår målet? Om du förstår?
    Det kan du ju aldrig veta. Det man tittar på är ju ditt mående, om du gör framsteg eller inte skulle kag tänka mig.
    Men någonstans finns det ju en gräns. 

Ett tankeexperiment. Tänk dig att du har målet att åka till månen. Kommer du in på flygvapnet, du har en chans att bli antagen osv. då är det nog ingen som ifrågasätter ditt mål om att bli astronaut. 

Men person två får ingen plats hos flygvapnet, försöker tio gånger o åren går. Börjar må sämre o sämre. Tillslut kanske det är mer värt att använda sina levnadsår till något annat. Stånga sig blodig mot något som kanske kanske. Mår du bra på kuppen så ja fortsätt men få skulle må bra av ett ständigt nej. Man ser det i vardagen hela tiden att folk byter sina mål. 

Tex nej jag kom inte in på dem utbildningen så jag tänker bli det här istället. Folk stångar sig inte hela livet blodiga på samma utbildning. Några ggr men tillslut byter dem bana eller hur. 

Så om du går till psykologen och säger du har försökt med något 50 ggr och du mår dåligt. Du tror inte råden blir att släppa det då. 

Så beror på person till person. Mår man dåligt ska man ju inte fortsätta med något som ger dig mer ohälsa. 
  • Pixxel

Du försöker inbilla dig att det finns fördelar. Men det gör det nog inte faktiskt.

• Freddie K
    Anonym (Ensamsex) skrev 2024-09-01 14:33:44 följande:
    Det kan du ju aldrig veta. Det man tittar på är ju ditt mående, om du gör framsteg eller inte skulle kag tänka mig.
    Men någonstans finns det ju en gräns. 

Ett tankeexperiment. Tänk dig att du har målet att åka till månen. Kommer du in på flygvapnet, du har en chans att bli antagen osv. då är det nog ingen som ifrågasätter ditt mål om att bli astronaut. 

Men person två får ingen plats hos flygvapnet, försöker tio gånger o åren går. Börjar må sämre o sämre. Tillslut kanske det är mer värt att använda sina levnadsår till något annat. Stånga sig blodig mot något som kanske kanske. Mår du bra på kuppen så ja fortsätt men få skulle må bra av ett ständigt nej. Man ser det i vardagen hela tiden att folk byter sina mål. 

Tex nej jag kom inte in på dem utbildningen så jag tänker bli det här istället. Folk stångar sig inte hela livet blodiga på samma utbildning. Några ggr men tillslut byter dem bana eller hur. 

Så om du går till psykologen och säger du har försökt med något 50 ggr och du mår dåligt. Du tror inte råden blir att släppa det då. 

Så beror på person till person. Mår man dåligt ska man ju inte fortsätta med något som ger dig mer ohälsa. 
    Jag förstår vad du menar och det är ju dumt att göra samma sak och förvänta sig annorlunda resultat. Det var Einstein som myntade det uttrycket, fast han kanske sa det lite annorlunda. Jag måste vara dum då för jag fortsätter att försöka om jag inte lyckas den första eller de första tio gångerna. 
  • Anonym (Arne)
    Pixxel skrev 2024-09-01 14:36:15 följande:

Du försöker inbilla dig att det finns fördelar. Men det gör det nog inte faktiskt.

Såklart det kan finnas fördelar. Sen om alla upplever dessa som fördelar eller ej är en annan sak.
  • Anonym (Ensamsex)
    Freddie K skrev 2024-09-01 14:37:14 följande:
    Jag förstår vad du menar och det är ju dumt att göra samma sak och förvänta sig annorlunda resultat. Det var Einstein som myntade det uttrycket, fast han kanske sa det lite annorlunda. Jag måste vara dum då för jag fortsätter att försöka om jag inte lyckas den första eller de första tio gångerna. 
    Nja. Egentligen så är vi människor alla rätt dumma. För skulle man gå på logiken och teorin om vad som hjälper oss bäst så vore det att ge upp dating för länge sen. Vi har mer tid över och jorden behöver inte fler människor just nu. 

Men tycker inte du är dum. Eftersom det finns en till sak med i ekvationen. Hormonerna och den sexuella drivkraften är det som gör att folk motiveras till att.försöka igen och igen. Det är inte alltid genomtänkta rationella beslut. 

Så jag ser inte ner på dem som försöker. Men jag säger det att om man vill så kan man hitta alternativ där man inte behöver stånga sig blodig o må bättre.

Accepterar de som inte vill eller klarar det. 
  • Anonym (Ensamsex)
    Pixxel skrev 2024-09-01 14:36:15 följande:

Beror på vad jämförelsen är gjord emot. 

Jämfört med att ha sex med en levande kvinna så kanske det inte finns fördelar. Jämfört med att må dåligt o ändå inte få något sex så är det många fördelar. 

Vad som gäller beror på vilken person man tittar på. 
  • Freddie K
    Anonym (Ensamsex) skrev 2024-09-01 14:45:02 följande:
    Nja. Egentligen så är vi människor alla rätt dumma. För skulle man gå på logiken och teorin om vad som hjälper oss bäst så vore det att ge upp dating för länge sen. Vi har mer tid över och jorden behöver inte fler människor just nu. 

Men tycker inte du är dum. Eftersom det finns en till sak med i ekvationen. Hormonerna och den sexuella drivkraften är det som gör att folk motiveras till att.försöka igen och igen. Det är inte alltid genomtänkta rationella beslut. 

Så jag ser inte ner på dem som försöker. Men jag säger det att om man vill så kan man hitta alternativ där man inte behöver stånga sig blodig o må bättre.

Accepterar de som inte vill eller klarar det. 
    Sexualdriften finns ju inprintat i vårt DNA. Själv tycker jag det är meningslöst om vi skulle försöka återbefolka jorden om typ 95 % av befolkningen hade dött av någon anledning, men det är en annan fråga. Sorry för att jag gick OT. Skäms
  • Anonym (Ensamsex)
    Freddie K skrev 2024-09-01 14:48:31 följande:
    Sexualdriften finns ju inprintat i vårt DNA. Själv tycker jag det är meningslöst om vi skulle försöka återbefolka jorden om typ 95 % av befolkningen hade dött av någon anledning, men det är en annan fråga. Sorry för att jag gick OT. Skäms
    Ingen fara. Du håller god ton, svarar seriöst, läser o tänker till samt ställer relevanta frågor. Då är det alltid kul o diskutera. 

Håller med om att väntar man till 95 procent borta är lite väl långt. Men just nu är vi rätt överbefolkade och att skaffa fler barn pressar systemen mer än det ger oss fördelar. Så det är inte direkt rationella beslut som ligger bakom. 
  • Freddie K
    Anonym (Ensamsex) skrev 2024-09-01 14:55:54 följande:
    Ingen fara. Du håller god ton, svarar seriöst, läser o tänker till samt ställer relevanta frågor. Då är det alltid kul o diskutera. 

Håller med om att väntar man till 95 procent borta är lite väl långt. Men just nu är vi rätt överbefolkade och att skaffa fler barn pressar systemen mer än det ger oss fördelar. Så det är inte direkt rationella beslut som ligger bakom. 
    Är det inte Kina som har ett barn-regeln? Hur den funkar vet jag inte riktigt, men jag vet att de bara får skaffa ett barn. Så skulle resten av världen med ha det, tycker jag. Vissa ynglar av sig utan att tänka på konsekvenserna. Jag håller med om att jorden är överbefolkad och värre lär det väl bli, tyvärr.
  • Pixxel
    Freddie K skrev 2024-09-01 14:59:21 följande:
    Är det inte Kina som har ett barn-regeln? Hur den funkar vet jag inte riktigt, men jag vet att de bara får skaffa ett barn. Så skulle resten av världen med ha det, tycker jag. Vissa ynglar av sig utan att tänka på konsekvenserna. Jag håller med om att jorden är överbefolkad och värre lär det väl bli, tyvärr.
    Ett-barns politiken är avskaffat sedan länge. Man har höjt till både två och tre barn nu.

Jordens befolkning är på väg att kollapsa faktiskt. Kolla denna:

eller sök på "Population collapse".
  • Anonym (Ensamsex)
    Pixxel skrev 2024-09-01 15:46:47 följande:
    Ett-barns politiken är avskaffat sedan länge. Man har höjt till både två och tre barn nu.

Jordens befolkning är på väg att kollapsa faktiskt. Kolla denna:

eller sök på "Population collapse".
    Spännande. Om prognosen stämmer så är det intressant att förstå mekanismerna bakom. 

Men då kanske det finns läge för de som kan få till sex att göra barn då. 
  • Anonym (Finns flera fördelar)

Det finns flera fördelar jag har märkt sedan jag gav upp om kvinnor.

Det finns ingen anledning att hjälpa kvinnor med saker och jag kan ägna den tiden, energin, pengarna på mig själv. Tidigare var det ofta saker som att hjälpa kvinnliga bekanta med trasiga saker i deras hem, skjuts, akut barnvakt osv. Det blev så tydligt att enda anledningen att jag hade tjejkompisar var att de ville ha hjälp. När jag slutade hjälpa till försvann de, vänskapen var baserad på det och utan det, ingen vänskap. Så jag slipper det nu.

Jag kan klä mig bekvämt för jag behöver inte bry mig hur jag ser ut. Jag kan duscha för att jag vill duscha, när jag vill, inte som nån slags rutin eller måste. Jag kan träna 2h och sedan gå resten av dagen i svettiga kläder utan problem. Jag måste inte duscha och byta kläder.

Svar på tråden Utan sex fördelar