Freddie K skrev 2024-09-01 14:25:32 följande:
En fråga bara då: Hur vet man om man kommer att uppnå målet eller inte om man inte försöker tills man uppnår målet? Om du förstår?
Det kan du ju aldrig veta. Det man tittar på är ju ditt mående, om du gör framsteg eller inte skulle kag tänka mig.
Men någonstans finns det ju en gräns.
Ett tankeexperiment. Tänk dig att du har målet att åka till månen. Kommer du in på flygvapnet, du har en chans att bli antagen osv. då är det nog ingen som ifrågasätter ditt mål om att bli astronaut.
Men person två får ingen plats hos flygvapnet, försöker tio gånger o åren går. Börjar må sämre o sämre. Tillslut kanske det är mer värt att använda sina levnadsår till något annat. Stånga sig blodig mot något som kanske kanske. Mår du bra på kuppen så ja fortsätt men få skulle må bra av ett ständigt nej. Man ser det i vardagen hela tiden att folk byter sina mål.
Tex nej jag kom inte in på dem utbildningen så jag tänker bli det här istället. Folk stångar sig inte hela livet blodiga på samma utbildning. Några ggr men tillslut byter dem bana eller hur.
Så om du går till psykologen och säger du har försökt med något 50 ggr och du mår dåligt. Du tror inte råden blir att släppa det då.
Så beror på person till person. Mår man dåligt ska man ju inte fortsätta med något som ger dig mer ohälsa.