• Anonym (ledsensambo)

Omedveten älskarinna? sårad

Hej..
    Känner att jag behöver ventilera och få ut något som oroar och stör mig. 
    Jag och min sambo har varit tillsammans i två år. Bor tillsammans. Jag fick i helgen veta att under vårat första halvår tillsammans så var han fortfarande tillsammans med sitt ex, än fast han var väldigt tydlig med mig under tiden att de hade gjort slut. Jag hade aldrig fortsatt med honom om han ville dubbelköra. Vilket jag var väldigt tydlig med till honom. Nu två år senare så var ju verkligheten en annan.. så jag har varit väldigt ledsen och sårad sen jag fick veta. 
    han tycker att vi lyckats bygga upp något så fint tillsammans medans jag känner att allt är byggt på en lögn. Visst har vi det jätte bra och så tillsammans men det gjorde väldigt ont att få veta det här. 

Så det är ena saken som hänt. Nästa grej är att han fortfarande har kontakt med exet. Vilket jag inte brytt mig om tidigare. Men nu känner jag bara att det känns konstigt? jag kan inte beskriva känslan. Men jag känner en viss avsmak för min sambo. Exet vet inte heller om det han gjort, utan tror att de hade ett avslut från hans sida. Jag tycker på något sätt att det är orättvist att han är så falsk och döljer det här för henne. För jag är rätt så övertygad att hon inte skulle vilja ha någon kontakt med honom om hon fick veta..Det känns som det är jag som blivit bedragen än fast det egentligen är hon. Jag känner mig smutsig och väldigt illamående att jag varit "den andra" utan att jag själv ens vetat om det.

Tankar? och snälla var snäll, har redan gråtit sönder mina ögon Rynkar på näsan

• Svar på tråden Omedveten älskarinna? sårad
  • Grodbollen88

Jag skulle faktiskt säga att ni båda blev bedragna och jag förstår absolut att du är sårad.

Jag hade haft svårt att lita på en sådan partner faktiskt. Och kan man inte lita på varandra känns det inte som man har en stabil grund.

• Lynx123

Fasiken vad jobbigt. Personligen skulle jag nog inte kunna fortsätta med en person som gjort så mot mig. Spelar ingen roll när det hände -bara det faktum att kan kan ljuga så skulle få mig att helt tappa tilltron till honom.

• Anonym (Kimchi)

Han ljuger ju för er båda. Hur kom du på det? Självklart lovar han bot och bättring och att det är bara dig han vill ha. Risken är ju att han har tutat i den andra tjejen en massa floskler också. Om ni reder ut det här tar det ju ett tag att bygga upp din tillit. Han måste förtjäna det. Men ändå finns det i bakgrunden att har han gjort det en gång så kan han göra det fler gånger. Om inte hans moralkompass gör ett par rejäla snurr. 

• Anonym (Kvinna ...)

Efter det du skriver så är du och har ALLTID varit second best, han har bara dig tills kärleken kommer tillbaka. 

• Anonym (Kvinna ...)

Förlåt men jag är rätt övertygad om det.

• Anonym (J)

Ja han håller väl säkert på med exet.

• Anonym (ledsensambo)

ja mina misstankar om exet har funnits tidigare men jag har slagit bort dessa då han lyckas komma ur. Nu i fredags så bröt helvetet lös hos oss. Allting kom ut från honom själv när vi pratade om något då han inte ansåg att vi var tillsammans första halvåret. Utan att vi bara dejtade, så det ena ledde till det andra. För mig är det oavsett helt oacceptabelt att ha sidospår och vara otrogen. Speciellt när jag var väldigt tydlig om att jag ville att han skulle vara klar innan vi inledde något. Jag sa allt jag kände och kastade ut honom. Samt att jag tog upp lite lösa trådar som han fortsatt ha hos exet. Så som grejer kvar i boendet osv. Jag kände att det var för många saker om inte stämde in. Så idag kom han tillbaka och sa att allt som jag hade sagt var löst och uppklarat. Och fanns det något mer så skulle jag säga det för han vill verkligen bevisa att hon inte betyder något. osv osv osv. Ni känner säkert igen en desperats mans tal när allt börjar rasera. 

Men bara senaste veckan har exet ringt två gånger, så hon är ju helt ovetandes om allt. 
    Usch jag vet inte hur jag ska tackla situationen, jag vill bara att all kontakt mellan dom ska sluta existera. Det känns som han varit otrogen även mot mig och jag vill inte att han ska ha kontakt med "älskarinnan" i fråga. Oavsett om det är exet eller inte. Är det för mycket är kräva eller ska jag låta honom vara utkastad?

• Anonym (ö)

Han har vilselett både dig och sin f.d

Det är lite för mycket.

• Anonym (takontakt)

Min mamma var med om att min pappa var otrogen. Men han hade på något skickligt vänster fått det att se ut (inför den andra kvinnan) som om min mamma skulle ha varit älskarinnan. Hur som, det här är en feg och manipulativ mans aktioner. Du har inget att skämmas för, först och främst. Hans ex (eller också nuvarande, vem vet i det här läget) har inget att skämmas för. Min pappa tyckte sig ha bestämmanderätten över olika människor i hans liv. Det var som om han tyckte de skulle vara i lådor och sedan poppa upp när HAN ville det, när det passade HAN. Jag älskade/älskar min pappa, han har goda sidor, men de här andra sidorna han hade var också sanna, dåliga. 

Vet du vad min mamma gjorde? Hon bestämde träff med den andre kvinnan. De talade ut. De jämförde. De fortsatte träffas och tala ut. Det gjorde att leken var slut för pappa. Det var det sista han säkert önskat - att de här två kvinnorna skulle träffas, inte se varandra som rivaler eller fiende, inte kasta ond blick på den andre kvinnan. Min mamma sa att hon ville veta sanningen. 

Jag har alltid tänkt att skulle jag hamna i en sådan situation ska jag göra som min mamma gjorde. Gör det du med. Du har allt att vinna på det. Leken, manipulationerna, lögnerna, tystnaderna - allt det han gör är hans verk och hans makt i det slutar att fungera när ni två får kontakt med varandra. 

Du är inte smutsig. Hon är inte smutsig. Den ende smutsige här är han. Smutsigt spel från en smutsig man. 

• Anonym (Kvinna ...)

Jag känner mer att du är älskarinnan även om du råkar bo med bocken, tänkt på det? Hans tankar finns ju uppenbart hos henne 

• Skåningen91

Har han legat med exet och sådana saker det halvåret hade jag gjort slut. Han hade nog inte tyckt det var så kul om du hade haft ett KK eller något under den tiden. 

• Anonym (ledsensambo)

Jag är inne och läser det ni skriver, tack till er som svarar.

jag känner mig fortfarande väldigt kluven inför hela situationen. Det jag stör mig på mest är att vi har pratat om det här tidigare, då det verkligen var en dealbreaker för mig. Så att han ljög rakt i mitt ansikte känns på.. nu har det här även kommit ut till våra närmaste vänner eftersom sambon blev utkastad av mig. Så han drog en historia om att vi bråkat och han åkte ut. Så jag pratade med mina sk vänner i helgen (man + kvinna) och ingen av dom verkar förstå vidden av vad mitt problem är. Vilket också jag tycker känns störande. jag får känslan att de tycker att jag överreagerar i situationen och att de är länge sen och att jag borde stryka ett streck över det hela och gå vidare. 

• Anonym (hej)
    Anonym (ledsensambo) skrev 2024-09-08 21:18:16 följande:

Jag är inne och läser det ni skriver, tack till er som svarar.

jag känner mig fortfarande väldigt kluven inför hela situationen. Det jag stör mig på mest är att vi har pratat om det här tidigare, då det verkligen var en dealbreaker för mig. Så att han ljög rakt i mitt ansikte känns på.. nu har det här även kommit ut till våra närmaste vänner eftersom sambon blev utkastad av mig. Så han drog en historia om att vi bråkat och han åkte ut. Så jag pratade med mina sk vänner i helgen (man + kvinna) och ingen av dom verkar förstå vidden av vad mitt problem är. Vilket också jag tycker känns störande. jag får känslan att de tycker att jag överreagerar i situationen och att de är länge sen och att jag borde stryka ett streck över det hela och gå vidare. 

Förlåt, men man kan ju inte säga att något är en dealbreaker och inte sen "breaka" när "dealen" inte hålls. (tycker det var rätt att kasta ut honom)

Om du stryker ett streck och går vidare visar du att det INTE är en dealbreaker att någon är otrogen och/eller ljuger dig rakt upp i ansiktet. Stannar du nu säger du att det är okej. Jag menar inte att du inte "får" stanna, men du måste i så fall vara medveten om vad det betyder.

Om du lämnar och fortsätter gå vidare med ditt liv utan den här snubben, ja då visar du att du håller ditt ord och detta är en dealbreaker för dig. Jag säger inte att det inte kommer vara asjobbigt, men då står du i alla fall upp för dig själv och dina värderingar. 

Jag vet vilket av besluten jag hade velat för mig själv och mina vänner i långa loppet. Tycker att det låter konstigt reagerat av dina vänner... Jag hade blivit ledsen om mina vänner hade reagerat så.
Svar på tråden Omedveten älskarinna? sårad