• Anonym (Broken heart)

Hur går man vidare efter 17 år?

Min sambo berättade att han vill separera, vi har varit tillsammans i 17 år, hur fasen går man vidare? Vad gör man med alla tankar att man inte duger/har blivit ratad?
    Han flyttar till en egen lägenhet idag, vet inte vad jag känner riktigt.. vill bara att allt ska bli bra och att jag ska må bra 🥺😔😔

• Svar på tråden Hur går man vidare efter 17 år?
  • Anonym (Signhild)

Jag har iofs aldrig blivit lämnad men har själv lämnat ett 10 och ett 11 år långt förhållande. Den första var jag gift och hade barn med, mannen efter var jag sambo med i 9 år.

Man 1 mådde skit länge, han har aldrig skaffat någon mer kvinna och detta är runt 15 år sedan.
    Man 2 gick vidare direkt och blev far 1½ år senare.

Så det är olika, har du kärleken kvar till ditt ex, eller är det bara att alla invanda rutiner ställs upp- och ner?

• Fjäril kär

Man tar helt enkelt en dag i taget och lägger fokus på praktiska saker som att jobba, sortera bestick, fundera på nya gardiner, gråta en skvätt,   hur man vill ha det möblerat osv. Det är oerhört terapeutiskt och helande och samtidigt landar man nånstans i en ny vardag och tankarna blir allt snällare med tiden. 

• Anonym (Broken heart)

Jag vet inte vad jag känner, jag älskar honom givetvis men vet inte om jag är kär längre.. plågsamt att tänka på när han hittar någon ny och går vidare. Vi är fortfarande vänner och har ju två barn tillsammans. Just känslan att "inte duga" äter upp mig inifrån 😔

• Fjäril kär
    Anonym (Broken heart) skrev 2024-09-02 17:41:49 följande:

Jag vet inte vad jag känner, jag älskar honom givetvis men vet inte om jag är kär längre.. plågsamt att tänka på när han hittar någon ny och går vidare. Vi är fortfarande vänner och har ju två barn tillsammans. Just känslan att "inte duga" äter upp mig inifrån 😔

Att göra slut handlar ju inte om att inte duga. Ibland tar kärleken slut bara av olika skäl. Man blir olika, drar åt olika håll, vill olika saker, man växer isär  etc och då försvinner känslorna. Men det handlar absolut inte om att inte duga. 
Svar på tråden Hur går man vidare efter 17 år?