• Anonym (Mindra)

Avsluta vänskap/Kk

Hej FL, skulle behöva tips från er om ni varit i liknande sits eller har tankar. 
    Jag är en kvinna som haft en nära vän till och från och vi har i princip alltid haft en KK-relation. Vi har inte haft kontakt på ca 3 år då båda haft tidigare relationer och jag hade gjort en lång resa. 
    Han tog kontakt igen och jag blev väldigt glad då vi ändå varit nära vänner och jag har saknat honom mycket. Vi började umgås igen och började direkt någon KK-relation sedan lite över ett år vilket känts både bra och dåligt. Spännande och grymt sex. Men samtidigt äventyrar det vänskapen. Saken är den att jag nu senaste tiden börjat känna mig nedstämd och smutsig efteråt och att det känns fel när han hör av sig. Jag bryr mig mycket om honom som person. Jag vet inte riktigt, har någon varit i samma situation? Bör jag ta avstånd en tid helt eller avsluta? och hur tar man ett sådant snack på ett bra sätt? 

• Svar på tråden Avsluta vänskap/Kk
  • Anonym (Mindra)
    Norrlandsguldig skrev 2024-09-02 18:28:02 följande:

Jag var i en liknande situation för några år sedan 

Okej, hur löste ni det? 
  • Anonym (A)

Känner ni varandra bra kanske ni kan prata om saken och hitta en relation som bara vänner. 

• Norrlandsguldig
    Anonym (Mindra) skrev 2024-09-02 18:31:51 följande:
    Okej, hur löste ni det? 
    För oss var det så att han träffade andra kvinnor seriöst med dejting på restaurang och bio o dyl och presenterade för familjen medan våra dejter spenderades med en sak. han brukade glida undan och sluta svara så det ebbade ut i perioder. Jag fick höra det av hans vänner också som sa till mig att inte inbilla mig något. Jag råkade även bli gravid men fick sköta allting kring abort och stödsamtal själv. Vi hade olika prioriteringar i livet. Så var det för oss. 
  • Anonym (Mindra)
    Anonym (A) skrev 2024-09-02 18:34:59 följande:

Känner ni varandra bra kanske ni kan prata om saken och hitta en relation som bara vänner. 

Ja vi gör ju det. Men funkar det att gå från kk till kompis? 
  • Anonym (A)
    Anonym (Mindra) skrev 2024-09-02 18:36:51 följande:
    Ja vi gör ju det. Men funkar det att gå från kk till kompis? 
    Ofta gör det väl inte det utan behövs en period ifrån varandra för att sedan återuppta vänskapen. Men jag har faktiskt lyckats med det en gång, vi hade dock inte haft kk-relation lika länge som ni men vi hade en väldigt bra och öppen kommunikation
  • Anonym (Mindra)
    Anonym (A) skrev 2024-09-02 18:39:02 följande:
    Ofta gör det väl inte det utan behövs en period ifrån varandra för att sedan återuppta vänskapen. Men jag har faktiskt lyckats med det en gång, vi hade dock inte haft kk-relation lika länge som ni men vi hade en väldigt bra och öppen kommunikation
    Skönt att höra att det kan gå bra! kändes det ok båda parter? Tror att nyckeln är bra kommunikation som det var mellan er. Vi har aldrig haft en jättebra sådan kring just detta. och vi har aldrig träffats utan att faktiskt ha sex mer än precis i början och det är så lång tid sedan att jag knappt minns den tiden. men skulle kännas mer bekvämt för mig. men blir nästan konstigt att ta upp det om du förstår hur jag menar. 
    när ni var kk, pratade ni om skydd och så? Om du vill svara alltså. Och träffade ni andra? Och umgicks ni i övrigt o hördes ofta o så? 
Svar på tråden Avsluta vänskap/Kk