• Anonym (Sorg)

Vill ha tillbaka mitt ex

Hej mitt ex lämnade mig för lite mer än 3 veckor sedan vi va i hop i 3 år och har många fina minnen tillsammans hon är helt underbar och jag älskar henne av hela mitt hjärta hur ska jag göra för att få tillbaka henne ? snälla hjälp

• Svar på tråden Vill ha tillbaka mitt ex
  • Gambit

Det korta och tråkiga svaret är: det kan du inte.
    Jag utgår från att det är ditt ex som tagit initiativet till seperationen
    och har gjort sitt val. 

Att övertala någon som vill lämna funkar inte så det enda du kan göra är att acceptera det val hon gjort. 

Visst, det finns en chans att hon själv ångrar sig och kontaktar dig, men du själv kan inte göra något för att förändra situationen mer än att bearbeta vad som hänt
    och på sikt gå vidare.

• Lynx123

Det beror helt på varför det tog slut. Har hon träffat en annan, har hon tappat känslorna för dig, har du varit otrogen... det finns massor av skäl.

Gissar att hon övervägt sitt beslut. Har hon kommunicerat vad det är som inte funkat för henne?

• Anonym (Sorg)

Jag vet jag kan inte jaga henne men sen i söndags efter att hon hämtat sinna sista grejer så införde jag no contact och det ska tydligen öka chansen att hon hör av sig i gen men man är ju sjukt ledsen ändå och tänkte bara om någon har mer tips på om man kan göra något mer ?

• Anonym (Varför)

Varför tog det slut? Tror inte heller det finns mycket du kan göra. Kanske ångrar hon sig, kanske hittar ni tillbaka till varandra men utgå från att gå vidare.

• Anonym (Sorg)
    Lynx123 skrev 2024-09-03 10:37:43 följande:

Det beror helt på varför det tog slut. Har hon träffat en annan, har hon tappat känslorna för dig, har du varit otrogen... det finns massor av skäl.

Gissar att hon övervägt sitt beslut. Har hon kommunicerat vad det är som inte funkat för henne?

Nej hon har inte träffat någon annan vad jag vet och jag skulle aldrig vara otrogen men hon tycker att jag har tagit henne för givet
  • Anonym (Sorg)

Hon har ångrat sig innan så kanske hon gör det i gen

• Lynx123

Knepigt! Om hon känner så har nog känslorna helt enkelt avtagit över tid, och då blir det svårt att få dem tillbaka. Jag skulle nog jobba på att komma över det här i stället.

• Anonym (Erfaren_man)

Vill du verkligen ha en tjej som uppenbarligen inte vill ha dig? Eller som åtminstone är så tveksam till att vara med dig att hon gjort slut? Igen!

En förlorad kärlek gör rejält ont, men det går alltid över. För vissa tar det några veckor, för andra några år. Men det går över. Fundera över vilka eventuella misstag du gjorde, och lär av dem inför nästa förhållande (som då kanske blir det sista, livslånga). 

Svar på tråden Vill ha tillbaka mitt ex