• Anonym (Lugn och ro, tack!)

Alla dessa ensamstående med kids

Har bott i mitt område i ca 9 år. Och är det bara jag, eller har antalet singel morsor med ungar ökat lavinartat? Tror minst 5 st har flyttat in, inom loppet av ca 1 år där jag bor. Sjukt deprimerande. Det enda som man, jag kan tänka på är att jag är så jävla lyckligt lottad. Som inte fastnat i det där. Varför flyttar dom till områden där det knappt finns några barn? Lugna områden blir till kaos. När dom kommer, med skrikande ungar. Flytta där massa andra barn bor istället. Det finns vi som uppskattar lugn och ro. Borde fan indelas i områden. Så dom kan bo ihop med andra med barn enbart i ett område osv.

Och varför lägger dessa morsor ut så mycket bilder på facebook/instagram där dom har det mest åtsittande klänningarna, kortkort. Och där dom alltid ska hålla i något alkohol aktigt.

En killpolare visade mig. Jag tänkte bara. Vet dom ens om hur dom framställer sig själva, inför sina barn och andra? Tycker man har ett visst ansvar som förälder.  Får alltid intrycket att dessa känner att det förlorat år. När det tagit hand om barn. Det hela framstår bara som rent desperat i mina ögon. Folk är verkligen kåta på uppmärksamhet idag. Usch!

Nu är min rant över.

• Svar på tråden Alla dessa ensamstående med kids
  • Tukt
    Anonym (Lugn och ro, tack!) skrev 2024-09-04 17:24:38 följande:
    Ja, men då flyttar man väl inte till områden där det inte bor mycket barn? Och förstör områden som är lugna. Fyllda med ro, Barn ska bo ihop med barn.  Inte i  områden där det enbart finns vuxna.
    Förstör och förstör, flerfamiljshus ska ju vem som helst kunna bo i. Man kan inte utgå bara från sina egna preferenser och behov.
    Och återigen, så finns det ofta flera anledningar var man bosätter sig. Vissa viktigare än andra.
  • Anonym (X)
    Anonym (Lugn och ro, tack!) skrev 2024-09-04 17:24:38 följande:
    Ja, men då flyttar man väl inte till områden där det inte bor mycket barn? Och förstör områden som är lugna. Fyllda med ro, Barn ska bo ihop med barn.  Inte i  områden där det enbart finns vuxna.
    Fast nu bor där ju många barn, det är ju det du klagar över,
  • Anonym (Honestly)
    Anonym (Lugn och ro, tack!) skrev 2024-09-04 17:12:02 följande:

Har bott i mitt område i ca 9 år. Och är det bara jag, eller har antalet singel morsor med ungar ökat lavinartat? Tror minst 5 st har flyttat in, inom loppet av ca 1 år där jag bor. Sjukt deprimerande. Det enda som man, jag kan tänka på är att jag är så jävla lyckligt lottad. Som inte fastnat i det där. Varför flyttar dom till områden där det knappt finns några barn? Lugna områden blir till kaos. När dom kommer, med skrikande ungar. Flytta där massa andra barn bor istället. Det finns vi som uppskattar lugn och ro. Borde fan indelas i områden. Så dom kan bo ihop med andra med barn enbart i ett område osv.

Och varför lägger dessa morsor ut så mycket bilder på facebook/instagram där dom har det mest åtsittande klänningarna, kortkort. Och där dom alltid ska hålla i något alkohol aktigt.

En killpolare visade mig. Jag tänkte bara. Vet dom ens om hur dom framställer sig själva, inför sina barn och andra? Tycker man har ett visst ansvar som förälder.  Får alltid intrycket att dessa känner att det förlorat år. När det tagit hand om barn. Det hela framstår bara som rent desperat i mina ögon. Folk är verkligen kåta på uppmärksamhet idag. Usch!

Nu är min rant över.

Det kommer att lösa sig. Det är pga attityder som dina som leder till att kvinnor inte kommer att våga skaffa barn. Varför liksom? Bli ansedd som en paria i samhället utan framtidstro.
    Anonym (X) skrev 2024-09-04 17:45:34 följande:
    Fast nu bor där ju många barn, det är ju det du klagar över,
    Min poäng är att det inte var det innan. Varför söker sig dessa till barnfria områden och förpestar dom? Kan ni inte hålla er till er egna grupp istället. Största egoisterna som finns.
    Dilf skrev 2024-09-04 18:05:42 följande:

Singelmorsor är dom bästa

Ja, för att du inte kan få något annat. Vad ska du säga? Bra, att du inser dina begränsningar i alla fall. Inga barnfria kvinnor är intresserade av dig och ditt baggage. Och att ni håller er till varandra. Mer av detta, tack
    Anonym (Honestly) skrev 2024-09-04 17:48:51 följande:
    Det kommer att lösa sig. Det är pga attityder som dina som leder till att kvinnor inte kommer att våga skaffa barn. Varför liksom? Bli ansedd som en paria i samhället utan framtidstro.
    Du tror inte att kvinnor kan tänka själva? Alla vill inte ha barn. Varför reducerar du kvinnor enbart till att föda barn? Ni tror att alla vill ha massa äckliga snorungar
    Men det är väl bara barnfria människor, och jag som barnfri man som kan se det.

Som ni inte ens tar hand om, med eran moderna barnuppfostran. Men ungar ska ni ha till varje pris. Äckligt.
    Tukt skrev 2024-09-04 17:35:12 följande:
    Förstör och förstör, flerfamiljshus ska ju vem som helst kunna bo i. Man kan inte utgå bara från sina egna preferenser och behov.
    Och återigen, så finns det ofta flera anledningar var man bosätter sig. Vissa viktigare än andra.
    Ja men erkänn att indelningen av områden inte är så dum. Folk med barn umgås bara med  folk med barn. Och vi barnfria med varandra. På så sätt slipper båda grupperna känna sig påtvingade. Att inte fler hyres/bovärdar tänker på detta. Och placerar det så istället.
  • Anonym (Honestly)
    Anonym (Lugn och ro, tack!) skrev 2024-09-04 19:18:46 följande:
    Du tror inte att kvinnor kan tänka själva? Alla vill inte ha barn. Varför reducerar du kvinnor enbart till att föda barn? Ni tror att alla vill ha massa äckliga snorungar
    Men det är väl bara barnfria människor, och jag som barnfri man som kan se det.

Som ni inte ens tar hand om, med eran moderna barnuppfostran. Men ungar ska ni ha till varje pris. Äckligt.
    Vad pratar du om? Nej, kvinnor är inte till för att enbart föda barn. Du verkar däremot vara snabb att både döma kvinnors sociala medier och att de har barn (eller SINGEL-morsor egentligen, kanske där skon skaver? Hur kan dom?)

Kvinnor kommer att välja bort barn alltmer pga dylikt hat du uppvisar och som figurerar i samhället , oavsett om de befinner sig i ett förhållande eller inte. Det borde du väl uppskatta? Eller är du en sån som både klagar på barn och minskade födelsetal?
  • Anonym (Ge dig)

Helt ärligt, ge dig. Folk måste väl  få bo, leva och andas. Det enda det här du håller på med. Är splittring och hat.
    Det finns plats åt alla.  Dessutom, du kan inte hålla det här emot barn. Dom har inte valt att finnas.  Vi försöker alla överleva. 

Och vet du vad? Det här kommer från en kvinna som är frivilligt barnfri. Du låter däremot riktigt bitter. Det här drabbar ju bara dig själv.  Låt folk leva sina liv som de vill.

Vore det inte bättre för dig att bo ute i skogen i någon stuga eller långt ifrån civilisationen? Man kan inte få allt. Du får lära dig att samsas eller flytta.  Och jag är inte super pigg på vissa saker heller alltid. Men det är så det ser ut i vissa fall. 

• Anonym (Please)
    Anonym (Honestly) skrev 2024-09-04 19:50:22 följande:
    Vad pratar du om? Nej, kvinnor är inte till för att enbart föda barn. Du verkar däremot vara snabb att både döma kvinnors sociala medier och att de har barn (eller SINGEL-morsor egentligen, kanske där skon skaver? Hur kan dom?)

Kvinnor kommer att välja bort barn alltmer pga dylikt hat du uppvisar och som figurerar i samhället , oavsett om de befinner sig i ett förhållande eller inte. Det borde du väl uppskatta? Eller är du en sån som både klagar på barn och minskade födelsetal?

Men snälla. Nej kvinnor kommer inte välja bort barn alltmer baserat på vad vissa tycker rörande vissa singel morsors förehavanden av olämplig eller slö karaktär. 

Dom med barnlängtan kommer skaffa barn. Så simpelt är det. Det är en instinkt som sitter djupt rotad, och inte kan ignoreras så lätt om den slår till. 

Vi övriga kvinnor som ej har barnlängtan, väljer att avstå barn av våra helt egna orsaker och anledningar. Däremot är det ju så, att i takt med att samhället blivit mer accepterande kring att välja bort barn och där normen inte längre är lika fixerad runt att ALLA kvinnor SKA vilja ha barn, annars är det något fel på dom. Så vågar helt enkelt fler avstå. 

Jag kan tycka det är onödigt att tillåta sig att störas så pass som TS gör. Men samtidigt så förstår jag honom rörande bostadsområdet, för det är frustrerande när någonting försämras pga att yttre störande element flyttat in. Särskilt om man valt ett område just pga lugn, och det nu då inte är lugnt längre. 

• Tukt
    Anonym (Lugn och ro, tack!) skrev 2024-09-04 19:20:54 följande:
    Ja men erkänn att indelningen av områden inte är så dum. Folk med barn umgås bara med  folk med barn. Och vi barnfria med varandra. På så sätt slipper båda grupperna känna sig påtvingade. Att inte fler hyres/bovärdar tänker på detta. Och placerar det så istället.
    Nu är det ju så att barn växer upp och blir tonåringar. Måste tonårsföräldrar bo på ett annat ställe då? Och när barnen flyttar ut, tvingas föräldrarna till ett barnlöst område då?
    Det fanns en till som tänkte lite som du: Josef Stalin. 
    Sedan är det inte så att folk utan barn bara umgås med folk utan barn. Det funkar liksom inte så ute i den stora världen.
  • Anonym (Honestly)
    Anonym (Please) skrev 2024-09-04 20:19:39 följande:

Men snälla. Nej kvinnor kommer inte välja bort barn alltmer baserat på vad vissa tycker rörande vissa singel morsors förehavanden av olämplig eller slö karaktär. 

Dom med barnlängtan kommer skaffa barn. Så simpelt är det. Det är en instinkt som sitter djupt rotad, och inte kan ignoreras så lätt om den slår till. 

Vi övriga kvinnor som ej har barnlängtan, väljer att avstå barn av våra helt egna orsaker och anledningar. Däremot är det ju så, att i takt med att samhället blivit mer accepterande kring att välja bort barn och där normen inte längre är lika fixerad runt att ALLA kvinnor SKA vilja ha barn, annars är det något fel på dom. Så vågar helt enkelt fler avstå. 

Jag kan tycka det är onödigt att tillåta sig att störas så pass som TS gör. Men samtidigt så förstår jag honom rörande bostadsområdet, för det är frustrerande när någonting försämras pga att yttre störande element flyttat in. Särskilt om man valt ett område just pga lugn, och det nu då inte är lugnt längre. 

Barnafödande i Sverige har alltid följt ekonomisk konjunktur, inte längre. Vissa tror att det handlar om fearmongering. Tror någon att det finns skitförutsättningar (t ex hatet ts sprider) så blir barnafödandet lägre.

Dina egna val är egentligen oviktiga. Men nu verkar ts ffa rikta sig mot att skuldbelägga singel- mödrar och att de har sexiga bilder på nätet. Ts blir då en sån som vill utöva makt och kontroll över kvinnor. En hatare bara.

Föreställ dig i stället att ts startar tråden utan hatet mot kvinnorna. Men det var tydligen viktigt för ts. Jag har förresten anmält tråden då den går över gränsen vad gäller förakt och hat.
  • Cartjan1
    Nu kanske du överdriver lite och är sarkastisk och jag missar de signalerna - eller så är du 100% seriös men iaf...

Vad trist det skulle vara att leva så, att bara omge sig med folk som har det ungefär som en själv...låter som en mardröm tycker jag. Samt vilken grogrund det skulle bli för att utveckla en snäv och missvisad världsbild. Vidare så umgås min familj knappt med andra som har barn (när vi som familj umgås dvs, barnen har egna kompisar såklart via skola och fritid) då det föll sig så att inga andra i vår umgängeskrets skaffade barn. En del ofrivilligt och somliga frivilligt. Så barnfamiljer umgås inte alls bara med andra som har barn eller tvärtom...Vi slutar ju inte vara vänner bara för att vi väljer olika vägar i livet. Slutar du vara vän med folk för att de får barn? 
  • Anonym (Konsulten)

Bor du i hyresrätt? Statistiken visar att kvinnor oftare flyttar till hyresrätt vid separation. 

• Anonym (Honestly)
    Anonym (Konsulten) skrev 2024-09-05 00:41:29 följande:

Bor du i hyresrätt? Statistiken visar att kvinnor oftare flyttar till hyresrätt vid separation. 

Hur ska ts komma bort från barnen i kärnfamiljer? Antar att han inte ser det som ett problem...
  • Anonym (Singelmorsa)

Du borde bo i ett hus som du själv har köpt där du får vara ifred. Enkel lösning va? 

Sen kan man ju fundera på varför du sitter o spanar in dessa kvinnor på facebook? 

• Anonym (*)

Tack för att du tar upp detta ämne! 🙂 Jag känner en liknande förtvivlan för dessa människor. Ett medlidande över att de sänkt sig till denna nivå.
    I detta brukar det också bli ett onaturligt fokus på barnet på det sätt att mamma-identiteten blivit deras jag i brist på det dom egentligen behöver i sina liv. Dessa barn blir som en mini-partner genom efterapandet av mammans (och kanske andra vuxnas) attityder och anföranden. Jag tror inte det blir lätt för en del av dessa barn sen när det är dags att frigöra sig eftersom mamman då står där med anklagelser för att hon blivit utan identitet. 

Jag bor också i ett lugnt område som också förhållandevist är lugnt, men så är det vissa barn (som under de senaste åren) som jag tycker har förstört friden. Deras skrik ekar mellan husväggarna, ibland också tidigt på morgonen. Nu är det visserligen en hel familj, men jag tänkte på det du tog upp med att förstöra ett lugnt område. Jag blir typ glad när det närmar sig slutet av året eftersom de då inte längre kan befinna sig utomhus. 😣 

Jag själv var också ett vilt barn, men inte till den grad att ingen vuxen fanns där och styrde upp det hela när det barkade ur. Här verkar det inte finnas någon vuxen alls när det är till dess extrema uttryck av skrik. 😱 Om det handlar om att inte orka med sina barn eller att barnen ska få fria tyglar i sitt utforskande av livet. Det kan ju bli hur som helst då när de blir vuxna. Kanske t o m att de blir fel diagnosticerade för att de inte har lärt sig några gränser.

Och detta sitter man och irriterar sig över mer än att man vågar säga något, för då finns ju risk att den lilla frid som är kvar förstörs ännu mer. 😣😓

• Xenia
    De kanske flyttade dit just för att det verkade lugnt.

Du får planera för att flytta till ett pensionärsboende när du har åldern inne. Intill dess får du flytta till en stuga i skogen. Eller, om du är rik nog, till ett hus med mur runtom.
  • Xenia
    Anonym (Lugn och ro, tack!) skrev 2024-09-04 17:12:02 följande:

---

Jag tycker iofs också föräldrar borde uppförda sig med större värdighet när de blir föräldrar. Men så är det ju inte...

Vad dessa kvinnor beträffar så söker de förstås en ny sambo och ev styvfar till sina barn. Alt bara pojkvänner. Alt bara uppmärksamhet från män. Och eftersom de vet vad män går igång på så blir det kortkort och åtsittande.
Svar på tråden Alla dessa ensamstående med kids