• Anonym (Heartbroken)

Tiden läkar inte alla sår

Över 5 år sedan har gått sedan jag senast såg honom, men i tankarna finns han dagligen. Man brukar ju säga att tiden läker alla sår, men tycker det stämmer dåligt. 

Jag har träffat andra och haft kortare relationer men det är som att jag inte kan bli kär igen innan han flyttat ut från mitt hjärta. Hur kommer man vidare på riktigt? 

• Svar på tråden Tiden läkar inte alla sår
  • Anonym (J)

På vilket sätt tänker du på honom, som saknad? 

Jag kan tänka på mina ex flera gånger i månaden. Ena är 14 år sedan sådär. Jag saknar inte dem utan det är mer att jag undrar vad de gör och hur de har det. Att man bryr sig.

• Anonym (Heartbroken)
    Anonym (J) skrev 2024-09-06 18:28:02 följande:

På vilket sätt tänker du på honom, som saknad? 

Jag kan tänka på mina ex flera gånger i månaden. Ena är 14 år sedan sådär. Jag saknar inte dem utan det är mer att jag undrar vad de gör och hur de har det. Att man bryr sig.

Ja det är just saknaden som är jobbig. Det känns som att den blockerar mig från att kunna bli kär i någon annan, innan jag släppt honom. 
  • Anonym (Jag)

Var det ett bad breakup? Var ni tillsammans länge?

Om du fortfarande går och smärtsamt saknar honom efter 5 år så tror jag att du kanske skulle behöva gå och prata med någon och få hjälp att komma vidare?

• Anonym (J)
    Anonym (Heartbroken) skrev 2024-09-06 18:29:50 följande:
    Ja det är just saknaden som är jobbig. Det känns som att den blockerar mig från att kunna bli kär i någon annan, innan jag släppt honom. 
    Varför tog det slut? Har du varit med någon sedan dess? Om inte, kan du försöka? Att prata med någon ny och/eller dejta lite kan vara bra. 
  • Anonym (J)

Ah förlåt det stod ju i trådstarten. 

Men hur tog det slut? Var det han som gjorde slut, eller du?

• Anonym (Heartbroken)
    Anonym (J) skrev 2024-09-06 19:14:09 följande:
    Varför tog det slut? Har du varit med någon sedan dess? Om inte, kan du försöka? Att prata med någon ny och/eller dejta lite kan vara bra. 
    Det var han som gjorde slut. Jag vet egentligen inte helt säkert varför men han ansåg att det var bäst så sa ha plötsligt efter närmare 7 år ihop. 

Jag har försökt vara med andra, men tycker inte jag fått rätt känsla. Jag tänker fortfarande för mycket på honom och både saknar och jämför hur det var med honom kontra nya jag dejtat. 
  • Anonym (Jo)

Jag tror nog faktiskt att du trots allt mår bättre idag än du gjorde när det var färskt? Den jag älskade av hela mitt hjärta och som var mitt liv dog för ett drygt år sedan. Jag sörjer fortfarande, det kommer jag nog att göra hela livet, men nog har såret börjat läka.

• Anonym (Heartbroken)
    Anonym (Jo) skrev 2024-09-06 19:22:12 följande:

Jag tror nog faktiskt att du trots allt mår bättre idag än du gjorde när det var färskt? Den jag älskade av hela mitt hjärta och som var mitt liv dog för ett drygt år sedan. Jag sörjer fortfarande, det kommer jag nog att göra hela livet, men nog har såret börjat läka.

Usch så hemskt med dödsfall. Det kanske låter otroligt ego men det är nästan så att jag tror att det hade känts bättre om den här killen dog också för det som smärtar mig mest just nu är att jag vet att han har en annan sedan något år tillbaka. Vad har hon som inte jag hade? Varför är hon bättre? Vi hade sällan några gräl eller konstigheter mellan oss. Tvärtom hade vi alltid en bra stämning, men inget var uppenbarligen tillräckligt för honom. 
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Heartbroken) skrev 2024-09-06 19:27:23 följande:
    Usch så hemskt med dödsfall. Det kanske låter otroligt ego men det är nästan så att jag tror att det hade känts bättre om den här killen dog också för det som smärtar mig mest just nu är att jag vet att han har en annan sedan något år tillbaka. Vad har hon som inte jag hade? Varför är hon bättre? Vi hade sällan några gräl eller konstigheter mellan oss. Tvärtom hade vi alltid en bra stämning, men inget var uppenbarligen tillräckligt för honom. 
    Vet faktiskt inte vad jag ska vara nu.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Jo) skrev 2024-09-06 19:30:29 följande:
    Vet faktiskt inte vad jag ska vara nu.
    Vet faktiskt inte vad jag ska vara nu, ska det stå.
Svar på tråden Tiden läkar inte alla sår