Anonym (Hmm) skrev 2024-09-07 18:08:12 följande:
Svajig temp missfallrisk?
Hej! Testade idag positivt efter vad NC säger är 6 dagar efter ÄL. tror däremot jag hade ägglossning innan, ca 5 dagar innan. Jag har värk som tusan i bröstet och mår lite illa. Min temp efter ägglossning är ofta svajig, och det var den under min senaste graviditet som slutade i ett missfall.
Jag ska inte temps mer pga oro, men finns det något jag kan göra för att stabilisera ?tempen? så det inte slutar i ett missfall?
Jag bokade privat progesterontest för att se att det var på en tillräcklig nivå för att behålla graviditet (tog samtidigt hcg).
Jag läste att c vitamin kan hjälpa till att hålla uppe progesteronet, så tog tillskott under första trimestern som jag sen trappade ner. Det skadar inte iallafall ☺️
Jag slutade också tempa så fort jag fick plus, men hade månaderna innan som dig, väldigt svajigt efter ÄL. Hade också missfall min första graviditet, men nästa gick vägen 🙏❤️
det är sällan kroppen som släpper ägg eller embryon som kan gå hela vägen till bebis, ofta släpper den bara det som inte kan gå vägen. Det finns ingen ökad risk för ytterligare missfall efter ett första ❤️ håller tummarna för dig 🙏