• Anonym (Kollegan)

Folk som gör sken av något annat än de är

Jag är så trött på det här. Vad är det för fel på den här människan?

Finns det fler som träffat på denna typ av person?

Personen är en kollega till mig. Hon charmar alla. När vi deltar i möten sitter hon och framhäver alla bra idéer hon har och kryddar starkt allt hon åstadkommit i verksamheten men när arbetet ska göras i vardagen händer absolut ingenting.

Hon snor andras idéer och pratar på om dem. Det händer att hon tar på sig något uppdrag men det slutar alltid med att någon annan får göra det eller att det inte blir gjort alls och då finns det alltid en ursäkt som alla alltid köper rakt av.

Personen kan aldrig någonsin göra fel. 
    Nån som känner igen beteendet? Hur hanterar man det?

• Svar på tråden Folk som gör sken av något annat än de är
  • Anonym (K)

Jobbar det överhuvudtaget några vettiga personer hos er lyser det igenom snabbt. Låt henne gräva sin egen grav.

• Anonym (Män täcker upp :/)

Vad jag har erfarit med en sådan så täcker manliga kollegor upp för henne konstant.

Män verkar gilla narcissister.

• Anonym (Kollegan)
    Anonym (K) skrev 2024-09-08 08:14:27 följande:

Jobbar det överhuvudtaget några vettiga personer hos er lyser det igenom snabbt. Låt henne gräva sin egen grav.

Det gör det nog men folk ser genom fingrarna eftersom de inte kan konfrontera en person som fjäskar så mycket och är så trevlig.

Jobbar på när chefen är engagerad i någonting annars noll.

Manipulerar folk.
  • Anonym (K)
    Anonym (Kollegan) skrev 2024-09-08 10:43:43 följande:
    Det gör det nog men folk ser genom fingrarna eftersom de inte kan konfrontera en person som fjäskar så mycket och är så trevlig.

Jobbar på när chefen är engagerad i någonting annars noll.

Manipulerar folk.
    Att människan och ät trevlig och manipulerar är svårt att komma åt. Sätt åt henne där det funkar, när hon inte levererar det hon lovat och sluta steppa in i hennes ställe.
  • Anonym (Fy fan)

Har en exakt likadan kollega på mitt jobb! Det är hemskt. En stor anledning till att jag letar nytt...

Om man inte har "öga" för manipulativa människor så tror jag man går på deras bluff. Därför kan de fortsätta med sin teater, eftersom de flesta runt om inte fattar. 

• Anonym (Kollegan)
    Anonym (Fy fan) skrev 2024-09-08 11:12:14 följande:

Har en exakt likadan kollega på mitt jobb! Det är hemskt. En stor anledning till att jag letar nytt...

Om man inte har "öga" för manipulativa människor så tror jag man går på deras bluff. Därför kan de fortsätta med sin teater, eftersom de flesta runt om inte fattar. 

Det är verkligen jobbigt att ha detta öga. Suck! Vore skönt att vara lika ovetande som alla andra. Jag har verkligen försökt att strunta i personen och bara sköta mitt. Men personen är högt och lågt och håller på med precis allt annat än arbetet hela tiden. Chefen är manipulerad. 

Tack för att du finns och upplevt liknande. Det verkar ovanligt
  • Anonym (Kollegan)
    Anonym (K) skrev 2024-09-08 10:59:29 följande:
    Att människan och ät trevlig och manipulerar är svårt att komma åt. Sätt åt henne där det funkar, när hon inte levererar det hon lovat och sluta steppa in i hennes ställe.
    Precis så är det. Får göra så!
  • Anonym (Kollegan)
    Anonym (Män täcker upp :/) skrev 2024-09-08 08:46:25 följande:

Vad jag har erfarit med en sådan så täcker manliga kollegor upp för henne konstant.

Män verkar gilla narcissister.

Faktiskt fler kvinnor hon manipulerat som täcker upp i detta fall. Männen är mer resultatinriktade hos oss och lyssnar inte lika mycket på hennes dravel. 
Svar på tråden Folk som gör sken av något annat än de är