• Anonym (Hannah)

Varför pendlar jag så känslomässigt?

Går från att det känns bra till att överanalysera och hitta fel. Rakt av vilja bryta, sen lugnar jag mig så kan det kännas bra igen. Någon mer? 

• Svar på tråden Varför pendlar jag så känslomässigt?
  • Anonym (Burt)
    Anonym (Hannah) skrev 2024-09-09 11:21:14 följande:
    Varför pendlar jag så känslomässigt?

Går från att det känns bra till att överanalysera och hitta fel. Rakt av vilja bryta, sen lugnar jag mig så kan det kännas bra igen. Någon mer? 

Jag är en sån som överanalyserar ibland.
    Jag tror att det viktigaste är att hela tiden vara tydlig och kommunicera med den andre, och göra klart även för denne att kommunicera. 
    Det är när det dyker upp perioder av osäkerhet som överanalysen kickar igång.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Burt) skrev 2024-09-09 11:34:14 följande:
    Jag är en sån som överanalyserar ibland.
    Jag tror att det viktigaste är att hela tiden vara tydlig och kommunicera med den andre, och göra klart även för denne att kommunicera. 
    Det är när det dyker upp perioder av osäkerhet som överanalysen kickar igång.
    Det ligger nog något i detta för det är ofta jag själv blivit osäker på den andra jag börjar ifrågasätta känslor och kompabilitet. 
  • Anonym (Burt)
    Anonym (Hannah) skrev 2024-09-09 12:28:17 följande:
    Det ligger nog något i detta för det är ofta jag själv blivit osäker på den andra jag börjar ifrågasätta känslor och kompabilitet. 
    Tips är att det finns mycket info om övertänkare på nätet. Det kan vara riktigt toxiskt när det gäller relationer och kan bedra eller förstärka/försvaga ens riktiga känslor.
Svar på tråden Varför pendlar jag så känslomässigt?