• Anonym (anonym)

Känner mig så misslyckad

Jag måste få skriva av mig. Jag är 45 år och känner mig så misslyckad som inte uppnått något annat än mina barn i livet. Jag har ingen ordentligt utbildning och bor i lägenhet och är separerad. Sista tiden har jag börjat bli bitter och avundsjuk på de som lever det liv som jag alltid drömt om men inte lyckades skapa för mig själv. Jag hade inte tillräckliga betyg för att kunna utbilda mig och nu är det försent att kunna ändra på något eftersom jag är för gammal. Allt känns meningslöst förutom barnen men de börjar bli stora och lever sina egna liv så jag känner mig mer och mer ensam. Allt känns meningslöst 

• Svar på tråden Känner mig så misslyckad
  • Anonym (r)

Förstår att det är jobbigt. 
    Men du har ialla fall uppnåt tre bra saker: barnen, lägenhet, och du har haft åtminstone en relation. 

Jag har inget utav det. 

• Anonym (Hh)

Jag förstår dig för jag känner likadant. Jag är utbildad visserligen men inget fancy, yrkeshögskola. Dock högt utbildad i mitt område. 
    Däremot har jag inga barn och jag tänker varje dag att jag misslyckats i livet pga det. Så jag avundas dig. 

• Anonym (Jag)

Jag gissar på att alla känner något liknande. Tror inte det spelar någon roll vad man har uppnått. Människan i sig är uppbyggd att alltid vilja ha mer.

Men du är absolut inte för gammal för att börja plugga och jobba med något du tycker om

Svar på tråden Känner mig så misslyckad