Köper man present till någon man dejtar?
Killen jag dejtar sen i somras fyller år om ett par veckor. Han fyller jämnt.
Ska jag köpa något till honom eller känns det som "för mycket" eftersom vi bara dejtar?
Killen jag dejtar sen i somras fyller år om ett par veckor. Han fyller jämnt.
Ska jag köpa något till honom eller känns det som "för mycket" eftersom vi bara dejtar?
Detta låter kanske fånigt, men när min numera sambo och jag dejtade och jag fyllde år ca fyra månader "in", så fick jag världens bästa present, nämligen en hel uppsättnnig Muminböcker. Begagnade.
Orsaken till att det verkligen var perfekt var för att det visade på hennes uppmärksamhet. Hon hade sett mina udda Muminböcker, 4 av 8, i olika band från olika år, stå på olika ställen i bolkhyllan.
Vad gäller klockor, jag skulle säga att en man sällan går och drömmer om en kocka för en tusenlapp. En man som pratar om att han vill ha en klocka, och inte menar typ en apple watch eller en aktivitetsklocka, är oftast mer inne på att vilja ha en Longines, Sandström, eller åtminstone en Kronaby. Kanske bara gäller män jag känner iofs.
Detta låter kanske fånigt, men när min numera sambo och jag dejtade och jag fyllde år ca fyra månader "in", så fick jag världens bästa present, nämligen en hel uppsättnnig Muminböcker. Begagnade.
Orsaken till att det verkligen var perfekt var för att det visade på hennes uppmärksamhet. Hon hade sett mina udda Muminböcker, 4 av 8, i olika band från olika år, stå på olika ställen i bolkhyllan.
Vad gäller klockor, jag skulle säga att en man sällan går och drömmer om en kocka för en tusenlapp. En man som pratar om att han vill ha en klocka, och inte menar typ en apple watch eller en aktivitetsklocka, är oftast mer inne på att vilja ha en Longines, Sandström, eller åtminstone en Kronaby. Kanske bara gäller män jag känner iofs.
Helt off topic och jag vet att jag är gammal. Men vad är skillnaden på att dejta exklusivt och att vara tillsammans?
Är dejt: gå ut och göra saker, ha sex
Tillsammans: även träffa respektive familj, resa ihop mm
Hur som helst skulle jag aldrig köpa en present till en man som jag inte var tillsammans med.
När jag var ung fanns bara tillsammans eller inte tillsammans :)
Tror hen menar att man då inte dejtade speciellt länge utan man träffades kanske ett par ggr som max och sen var man antingen tillsammans eller inte. Dessutom var det en åt gången och inte flera som många gör i dag.
Nu ska många dejta i månader och enligt mig så borde man ju veta rätt snart om det är någon man vill satsa på eller inte.
Hur länge har ni dejtat?
Present absolut men snarare något personligt som visar på att du tänkt på något han gillar än att tänka dyrt. Han må fylla jämt men du förväntas inte slå på stort pga det då ni inte känt varandra länge utan tänk vanlig present. Skulle tänka gårdsbutik/delikatessbutik,
Klockan var inte menat som något dyrt utan som något han sagt att han verkligen vill ha.
Sen har han inte sagt vad det är för klocka. Men han är inte den pråliga typen och jag skulle aldrig köpa en klocka för 5-10? kr till någon jag dejtat i två månader, knappt två år *s*
Men jag tar med mig ditt förslag, det gav mig en idé :)
Helt off topic och jag vet att jag är gammal. Men vad är skillnaden på att dejta exklusivt och att vara tillsammans?
Är dejt: gå ut och göra saker, ha sex
Tillsammans: även träffa respektive familj, resa ihop mm
Hur som helst skulle jag aldrig köpa en present till en man som jag inte var tillsammans med.
När jag var ung fanns bara tillsammans eller inte tillsammans :)
Min särbo fyllde jämt när vi hade setts i fyra månader. Vi ansåg oss vara ihop, hade träffat varandras vänner, barn, föräldrar, osv. Ändå köpte jag inte något "fint" utan två småsaker som vi hade pratat om tidigare att han inte hade. Typ som en kul grej. Värde kanske 3-400. Han hade inget stort firande, och det passade inte att gå ut och äta.
I ert fall skulle jag tycka att det är lagom om du bjuder ut honom på middag, typ bokar bort på ett fint ställe, om ni ses innan hos dig kan du ha förberett så du kan fixa festliga drinkar och snacks, osv. Kanske en liten symbolisk, gärna rolig present.