• Anonym (Smak)

Varför har jag hela tiden den här smaken i munnen???

Tänk er att ni ätit nåt med en massa sötningsmedel, o sen sovit utan att borsta tänderna emellan - kan ni föreställa er smaken? Den smaken är det. Alltså inte egentligen en äcklig smak, o inget som ger dålig andedräkt, men ändå ingen smak man konstant vill ha i munnen. Jag borstar tänderna, skrapar tungan och flossar som en galning, men ändå försvinner den jävla smaken inte. Nån som vet vad den kan bero på??? Jag är alltså inte orolig lr rädd att det ska vara nåt farligt; enda anledningen till att jag vill veta är så jag kan göra nåt åt det, för det är verkligen sjukt irriterande.
  • Svar på tråden Varför har jag hela tiden den här smaken i munnen???
  • Fjäril kär

Dålig smak i munnen kan komma från bihålorna eller halsmandlarna.  Kan vara värt att ta ett besök hos doktorn och be denna titta i mun/svalg och näsa. 

• Anonym (Smak)
    Fjäril kär skrev 2024-09-13 18:06:45 följande:

Dålig smak i munnen kan komma från bihålorna eller halsmandlarna.  Kan vara värt att ta ett besök hos doktorn och be denna titta i mun/svalg och näsa. 

Tack för svar! Nu är det som sagt inte egentligen en dålig smak, men det kan kanske ändå vara så? Vad beror det på då, vet du det? Alltså varför (till skillnad från varifrån) kommer smaken? 
  • Fjäril kär
    Anonym (Smak) skrev 2024-09-13 18:10:22 följande:
    Tack för svar! Nu är det som sagt inte egentligen en dålig smak, men det kan kanske ändå vara så? Vad beror det på då, vet du det? Alltså varför (till skillnad från varifrån) kommer smaken? 
    Det kan bero på nån form av infektion eller svamp 
  • Anonym (Smak)
    Fjäril kär skrev 2024-09-13 18:30:34 följande:
    Det kan bero på nån form av infektion eller svamp 
    Ah ok ... fast då borde det väl smaka o lukta illa? 
  • Anonym (biologen)

Har du haft covid? 

Många fick konstigt smaksinne efter det, vissa i månader och år.
    Även andra virusinfektioner kan ge smakpåverkan, även om det är mer ovanligt.

• Anonym (Smak)
    Anonym (biologen) skrev 2024-09-13 19:34:13 följande:

Har du haft covid? 

Många fick konstigt smaksinne efter det, vissa i månader och år.
    Även andra virusinfektioner kan ge smakpåverkan, även om det är mer ovanligt.

Tack även till dig! Vad jag vet har jag inte haft Covid, nej ... det är öht år sedan jag senast hade en förkylning att tala im.
Svar på tråden Varför har jag hela tiden den här smaken i munnen???