-
-
Svar på tråden Varför har jag hela tiden den här smaken i munnen???
-
Dålig smak i munnen kan komma från bihålorna eller halsmandlarna. Kan vara värt att ta ett besök hos doktorn och be denna titta i mun/svalg och näsa.
-
Tack för svar! Nu är det som sagt inte egentligen en dålig smak, men det kan kanske ändå vara så? Vad beror det på då, vet du det? Alltså varför (till skillnad från varifrån) kommer smaken?Fjäril kär skrev 2024-09-13 18:06:45 följande:Dålig smak i munnen kan komma från bihålorna eller halsmandlarna. Kan vara värt att ta ett besök hos doktorn och be denna titta i mun/svalg och näsa.
-
Det kan bero på nån form av infektion eller svampAnonym (Smak) skrev 2024-09-13 18:10:22 följande:Tack för svar! Nu är det som sagt inte egentligen en dålig smak, men det kan kanske ändå vara så? Vad beror det på då, vet du det? Alltså varför (till skillnad från varifrån) kommer smaken? -
Ah ok ... fast då borde det väl smaka o lukta illa?Fjäril kär skrev 2024-09-13 18:30:34 följande:Det kan bero på nån form av infektion eller svamp -
Har du haft covid?
Många fick konstigt smaksinne efter det, vissa i månader och år.
Även andra virusinfektioner kan ge smakpåverkan, även om det är mer ovanligt. -
Tack även till dig! Vad jag vet har jag inte haft Covid, nej ... det är öht år sedan jag senast hade en förkylning att tala im.Anonym (biologen) skrev 2024-09-13 19:34:13 följande:Har du haft covid?
Många fick konstigt smaksinne efter det, vissa i månader och år.
Även andra virusinfektioner kan ge smakpåverkan, även om det är mer ovanligt.