• Anonym (less)

Har sagt upp mig som familjens projektledare (anonyma svar)

Vår son flyttade nyligen hemifrån. 
    Jag planerade allt under hans uppväxt. Aktiviteter, utflykter och resor. Ordnade alla högtider och födelsedagar.
    Är trött och less på allt. Har sagt upp mig som projektledare. Undrade lite vad som skulle hända när jag inte planerade och ordnade med allt längre. Resultat: Min sambo beställde en resa till sig själv som han åkte iväg på. (Inget fel att resa själv) Men något gemensamt blev det inte. 

Någon fler som sagt upp sig som projektledare? Hur blev det?

• Svar på tråden Har sagt upp mig som familjens projektledare (anonyma svar)
  • Anonym (Lis)

Intressant att se vad ni får till middag i jul. Och vem som får vad i julklapp. Följer denna tråd för att se hur resultatet blir.

• Anonym (J)

En tanke dock. Kanske var du den enda som brytt sig om  tex resor eller aktiviteter. 

Min syster brukar klaga på mig att hon måste boka resor men jag hatar att resa och tycker bara det är jobbigt.

• Anonym (Trött)

Jag bara väntar på att någon ska komma in och berätta att vi kvinnor har så höööga krav...

Senast vårt barn fyllde år, tog fadern på sig att köpa presenter. Han köpte två målar-/pysselböcker. En med motiv som inte intresserade barnet och en pysselbok där man skulle lära sig skriva bokstäver, till ett barn som redan skrev själv. Sen blev han djupt kränkt när jag undrade om vi skulle köpa till något mer. Kanske en bil, eller en liten legolåda.

Ett år orkade jag inte planera andra barnets kompiskalas. Då blev det inget kalas. Pappan tyckte att det var jätteskönt. Året efter fick jag planera kalaset. Jag bjöd på glass, med köpta tillbehör och köpta kakor. Godispåsarna var fryspåsar fyllda med lite godis från mataffären. Inget hemgjort, inget överdådigt eller något som krävde massa tid.

Det är sinnessjukt så höga krav jag har...

• Anonym (Jag)

Jag gjorde det. Men inte väntade jag tills ungarna flyttade hemifrån inte. Då gör det ju inte ett smack till eller ifrån. Nä, de var 5, 3 och 1 när jag lämnade alltihop i deras fars händer och stack på en egen resa, och sen lyfte jag inte ett finger i planeringsväg på ett år. Sen, fan, satt det hos karln att saker faktiskt inte ser automagiskt.

Svar på tråden Har sagt upp mig som familjens projektledare (anonyma svar)