Är han verkligen poly eller är det något annat?
Jag har sedan en tid tillbaka dejtat en kille som är poly. Enligt vad han säger. Jag försöker vara öppen och lyssna på honom, men känner samtidigt inte att jag får ihop allt.
Jag fattar att han önskar/har förmågan att känna känslor för flera personer samtidigt, men upplever att han har många dörrar på glänt hela tiden. Han har daglig kontakt med flera andra tjejer, även om det inte alltid är för samtal, utan i vissa fall bara att de hälsar på varandra. Vissa av dem pratar han sex med. Under en vecka har han kontakt med ca 15 andra tjejer. Jag upplever att han är på ständig jakt efter nya tjejer. I tidigare relationer så har han haft tillgång till olika nätdejtingsajter under tiden, vilket verkar ha varit okej för den partnern.
Och jag vet inte var i alla dessa relationer jag får plats. Vem är jag för honom? Varför träffar han mig eftersom han redan har så många andra kontakter? Jag har min misstanke, men vill inte skriva ut dem här.
Är detta normalt när man är poly? Dvs att ha så många andra kontakter under tiden man är i en relation? Eller är det något annat han söker? Jag känner att det kanske inte ens handlar om kärlekskänslor, utan att han snarare säker uppmärksamheten, att han söker kockarna han får av att vara en person i någon annans liv.
Jag är öppen för att man har olika roller i en relation, att man inte kan få allt av sin partner och att det kan finnas delar man vill göra med andra, för att dem är viktiga för en, men som ens partner inte vill.
Och jag vill tillägga att jag inte alltid ser sex som otrohet, utan det är snarare fantasin eller önskan om att 'slippa' sin partner som är otrohet för mig, önskan om att vara med någon annan, att välja bort sin partner när hen kan 'ge' samma sak.