• Anonym (Alicia)

Ghostad av en man som visade känslor..

Jag vet inte vart jag vill komma med detta.

Men jag blev uppvaktad av en äldre man (51 år). Jag var inte intresserad men blev. Tillslut hade vi jättestark kemi. Hans ögon typ brann när han tittade på mig, kunde inte undgå att röra vid mig när vi passerade varandra, noterade allt kring mig och bekräftade hur underbar jag var.

Så verkar han få panik. Säger att han inte är redo för en relation. och då ska jag flika in med att jag var den som propsade på att vi kunde ha en kk relation (medan han visar mer känslor). Han ghostar mig och det verkade som han börjat dejta igen..

Jag är så ledsen. Men mest är jag förbannad. tycker det är åt helvete att avsluta på det här viset. Utan något ord Mer. Jag kräver inte en relation. Men jag kräver att bli bemött med respekt och värdighet. Fy..

Kom ur en längre relation och blev så positivt överraskad av känslorna som kom för den här mannen. och så blir jag behandlad så. Utan att ens ha velat ha något i början.

Kan någon snäll själ ge mig klarheten vad fan som hände? Och är det vanligt att vuxna män gör såhär?! Vill man inte så är det fine, men man säger det väl då till personen man skapat band med?

Jag får lägga det bakom mig men känner mig så sårad och sänkt av hanteringen av detta. Hur ska jag våga dejta igen? :( 

• Svar på tråden Ghostad av en man som visade känslor..
  • Anonym (Jamenvisst)

Ja, jag skulle säga att det är vanligt. Exakt som det hände för dig också. Gubben är på, sedan när du blir intresserad, då drar han sig undan och ghostar.

Om du ska fortsätta dejta måste du tyvärr vara beredd på det. Särskilt om du använder appar.

• AlbaC

Låter som att han fick upp intresse för någon ny. Verkar vara ett vanligt beteende bland män idag. Kanske är det jakten som lockar och när hon är fast gör han likadant. 

• Anonym (M)

Det där är ju inte att ghosta. Han meddelade ju till dig att han inte vill mer. Ghosta då bara slutar man höra av sig och gör sig oanträffbar utan något besked om avslut.

• Anonym (Alicia)
    Anonym (M) skrev 2024-09-15 20:46:02 följande:

Det där är ju inte att ghosta. Han meddelade ju till dig att han inte vill mer. Ghosta då bara slutar man höra av sig och gör sig oanträffbar utan något besked om avslut.

Det var det som hände.

Hade en fantastisk helg. Verkligen. Och sen inget. Han försvann. Svarade inte. Och jag ville inte verka desperat så gav honom space. Hörde av mig efter ett t
    ag, men inget.
  • Anonym (Alicia)
    AlbaC skrev 2024-09-15 20:39:18 följande:

Låter som att han fick upp intresse för någon ny. Verkar vara ett vanligt beteende bland män idag. Kanske är det jakten som lockar och när hon är fast gör han likadant. 

Ok.. jag trodde det var känslor. Inte ett jaktbeteende. Trodde inte man drog till en ny kvinna när man visar känslor och affektion för någon. För mig är andra män osynliga när jag gillar någon..

Kanske ska förbli singel. Det här var ingen trevlig upplevelse. Eller så dejtade jag en man som helt enkelt inte hade stake att våga berätta
  • Anonym (Alicia)
    Anonym (Jamenvisst) skrev 2024-09-15 20:23:57 följande:

Ja, jag skulle säga att det är vanligt. Exakt som det hände för dig också. Gubben är på, sedan när du blir intresserad, då drar han sig undan och ghostar.

Om du ska fortsätta dejta måste du tyvärr vara beredd på det. Särskilt om du använder appar.

Vi träffades irl genom ett gemensamt intresse 

usch. då är jag hellre singel än att ge mig i lag med ryggradslösa människor..
  • Anonym (M)
    Anonym (Alicia) skrev 2024-09-15 21:56:47 följande:
    Det var det som hände.

Hade en fantastisk helg. Verkligen. Och sen inget. Han försvann. Svarade inte. Och jag ville inte verka desperat så gav honom space. Hörde av mig efter ett t
    ag, men inget.
    Han sade ju att han inte är redo för en relation. Då har du ju fått ditt besked. Han vill inte mer
  • Lynx123

Låter som att han typ fick det han ville och sedan tappade intresset. Tyvärr rätt klassiskt. Och han ville inte vara ärlig för det hade kanske blivit för jobbigt för honom. Fegt, jag vet, men rätt vanligt.

• Anonym (Alicia)
    Lynx123 skrev 2024-09-16 06:57:38 följande:

Låter som att han typ fick det han ville och sedan tappade intresset. Tyvärr rätt klassiskt. Och han ville inte vara ärlig för det hade kanske blivit för jobbigt för honom. Fegt, jag vet, men rätt vanligt.

Troligen. Men jag förstår inte vad.. Sex var det jag som var drivande- han kunde ha fått betydligt mer av den biten men det var aldrig hans grej. Och de få gångerna vi låg så var det riktigt bra faktiskt..

Förmodligen emotionellt pajad. Vet att han blivit riktigt bränd i tidigare relation., aja det är skitsamma, man behöver inte bete sig illa bara för att man själv haft det tufft..
  • Anonym (Alicia)
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-09-15 23:15:33 följande:

Hur stor var åldersskillnaden?

12 år
  • Anonym (Alicia)
    Anonym (M) skrev 2024-09-15 22:38:42 följande:
    Han sade ju att han inte är redo för en relation. Då har du ju fått ditt besked. Han vill inte mer
    Sant, men när han ville fortsätta ses och betedde sig typ nykär så trodde jag (i min enfald) att han ändrat sig.
    För jag hade respekterat om han ville sluta ses. Det var han som visade intresse av att fortsätta och han var dessutom svartsjuk på en annan man som var intresserad.

Usch.. känner mig så lurad.. så dränerad.. när man tycker om någon och den personen beter sig så respektlöst.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Alicia) skrev 2024-09-16 17:06:09 följande:
    Sant, men när han ville fortsätta ses och betedde sig typ nykär så trodde jag (i min enfald) att han ändrat sig.
    För jag hade respekterat om han ville sluta ses. Det var han som visade intresse av att fortsätta och han var dessutom svartsjuk på en annan man som var intresserad.

Usch.. känner mig så lurad.. så dränerad.. när man tycker om någon och den personen beter sig så respektlöst.
    Men igen, du vet ju att han inte vill mer. Han har väldigt tydligt sagt det till dig. Ser inte att han betett sig respektlöst mot dig, tvärtom har han varit ärlig och tydlig mot dig. Det ÄR respektfullt beteende mot dig.
  • Anonym (M)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-09-16 17:18:49 följande:
    Men igen, du vet ju att han inte vill mer. Han har väldigt tydligt sagt det till dig. Ser inte att han betett sig respektlöst mot dig, tvärtom har han varit ärlig och tydlig mot dig. Det ÄR respektfullt beteende mot dig.
    Håller med. Mer behöver man inte veta. TS borde släppa och gå vidare nu.
  • Anonym (Mysigame)

Det är en ond värld vi lever i. Att du blir förvånad över att möta sådana människor är ett tecken på att du är en bra människa. Som en kille rekommenderar jag att du inte hör av dig till honom. Sluta fundera på vad som har hänt! Du kan aldrig veta säkert. Det mest sannolika scenariot är dock att han har hittat någon annan.

Om han kommer tillbaka efter ett tag så ignorera honom helt, eftersom han har behandlat dig respektlöst. Ha självrespekt! Det är bättre att vara singel än att ifrågasätta sin värdighet genom att gå tillbaka till sådana relationer.

• Anonym (Alicia)
    Anonym (Mysigame) skrev 2024-09-16 17:44:47 följande:

Det är en ond värld vi lever i. Att du blir förvånad över att möta sådana människor är ett tecken på att du är en bra människa. Som en kille rekommenderar jag att du inte hör av dig till honom. Sluta fundera på vad som har hänt! Du kan aldrig veta säkert. Det mest sannolika scenariot är dock att han har hittat någon annan.

Om han kommer tillbaka efter ett tag så ignorera honom helt, eftersom han har behandlat dig respektlöst. Ha självrespekt! Det är bättre att vara singel än att ifrågasätta sin värdighet genom att gå tillbaka till sådana relationer.

Tack snälla för detta, det var fint skrivet.

Jag kommer följa ditt råd. Men om han kommer tillbaka eller söker kontakt så  kommer jag tacka men avböja samt önska honom lycka till, jag tycker inte man bemöter någon med tystnad.. man kan ändå visa vänlighet trots att man inte vill fortsätta en kontakt.
  • Anonym (Alicia)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-09-16 17:18:49 följande:
    Jag är inte van helt enkelt vid sådana här situationer.

Om en person inte vill, varför då ses? Varför då ta initiativ? Varför då visa affektion? Ändra sig kan ju alla och det trodde jag hans agerande var tecken på.

som sagt, allt jag önskade var att han bara tog ett samtal med mig efter detta. Ett värdigt avslut helt enkelt. Ovisshet när en person bara försvinner från att ha initierat kontakt känns som ett slag i magen. Om inte respektlöst så är det ohyfsat.

Men ja, han är historia nu. Hans förlust. Dags att vända blad
Svar på tråden Ghostad av en man som visade känslor..