• Anonym (S)

Gift och inget sex!

Hej
    jag ska fatta mig kort?
    Jag har/är gift i 11 år med min man. Vi har 2 fina barn ihop men sexlivet finns tyvärr inte och det har varit dåligt länge med det.  Jag har försökt prata med min man flera ggr men han säger att han tänder på sexiga underkläder,när jag fixar mig (klä mig snyggt). det är hans förklaring, och jag försöker men tycker inte det är värsta anledningen till inget sex. han kollar på porr och jag säger att han ska ske ska sluta med det men han säger att alla killar gör detta?
    Så problemet är att jag vill ha sex och jag saknar det sååå mycket så jag känner att jag snart vill göra det med någon som kan tillfredsställa mig? jag vet att otrohet är inte bra men jag kan inte ha det så här heller?.har ni några tips? ska man hitta en kk?

• Svar på tråden Gift och inget sex!
  • ÄlskarSkoj

Hej 

Porr är ju något som dränera en mans sexlust, har själv varit med om det och får ibland "rena" mig från porren, för att åter kunna bli kåt och upphetsad vid våra samlag. 

Bara en tanke - Men har du pratat med honom om porren han tittar på, vad gillar han att titta på - du kanske kan se det med honom och ligga och ha det skönt tillsammans medans ni tittar? Eller bara ligga och stön onanera i hans öra medan ni ska lägga er?
    Gör det skönt för dig själv när han är i närheten - i duschen eller bara rakt upp och ner i soffan när barnen har gått och lagt sig. 

Eller du kanske redan har testat detta? 

• Mister1978
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-09-17 11:03:33 följande:
    Att du väljer orden "hjälper till mycket hemma" får mig att undra om du ser på hemarbetet som hennes domän eller om det var en olycklig formulering? Och har du dragit halva lasset under hela er tid eller har du gjort en senare förändring?

Eller så är det bara tiden som gör att vissa tappar attraktionen oavsett.
    Relevant fråga. Jag skrev "hjälper till" för det är mest hennes domän. Men inte så att jag inte hade gjort hemarbete om jag bodde själv. Men vi har som många tror jag en uppdelning vilka uppgifter vi sköter i hemmet. Jag tar mycket med barnen, bil, hus, skjutsa runt mm. Men jag ville väl poängtera att jag är mån om att hon känner att jag hjälper till med de klassiska sakerna i hemmet också. Jag tycker jag är stöttande på flera vis men får inte samma tillbaka tycker jag.
  • Anonym (.)
    Mister1978 skrev 2024-09-17 13:02:33 följande:
    Relevant fråga. Jag skrev "hjälper till" för det är mest hennes domän. Men inte så att jag inte hade gjort hemarbete om jag bodde själv. Men vi har som många tror jag en uppdelning vilka uppgifter vi sköter i hemmet. Jag tar mycket med barnen, bil, hus, skjutsa runt mm. Men jag ville väl poängtera att jag är mån om att hon känner att jag hjälper till med de klassiska sakerna i hemmet också. Jag tycker jag är stöttande på flera vis men får inte samma tillbaka tycker jag.
    Hur gamla är barnen? Det är rätt vanligt att ha problem med sexlusten när man har väldigt små barn eftersom det ofta är en så intensiv period.
  • Anonym (S)
    Mister1978 skrev 2024-09-17 10:50:12 följande:

Jag har liknande situation som du. Jag är gift sen 14 år och har en fru som inte alls tycker det är viktigt med sex och närhet i förhållandet och gör ingen ansträngning även fast hon vet att jag tycker det är viktigt. Jag har försökt ta upp det vid upprepade tillfällen men det slutar oftast i dåligt samtal. Jag anstränger mig och tar initiativ, försöker vara fin mot henne utifrån vad jag vet att hon gillar för saker och hjälper till mycket hemma mm, men inget ger någon förändring. Jag tränar och gör vad jag kan för att hålla mig attraktiv men det börjar nästan kännas larvigt. Har också faktiskt börjat tänka tanken på om jag ska träffa någon annan på sidan. Har också svårt att halvera tiden med barnen så skilja sig just nu är tufft. Men jag blir galen snart att leva i princip i ofrivilligt celibat.

exakt så här känner jag. fy vilken jobbig känsla! vad ska man göra jag blir också snart galen.  Och hur ska man träffa någon vid sidan om när man inte kan h öppen profil på dejting sidor?🙈
  • Anonym (S)
    ÄlskarSkoj skrev 2024-09-17 12:34:50 följande:

Hej 

Porr är ju något som dränera en mans sexlust, har själv varit med om det och får ibland "rena" mig från porren, för att åter kunna bli kåt och upphetsad vid våra samlag. 

Bara en tanke - Men har du pratat med honom om porren han tittar på, vad gillar han att titta på - du kanske kan se det med honom och ligga och ha det skönt tillsammans medans ni tittar? Eller bara ligga och stön onanera i hans öra medan ni ska lägga er?
    Gör det skönt för dig själv när han är i närheten - i duschen eller bara rakt upp och ner i soffan när barnen har gått och lagt sig. 

Eller du kanske redan har testat detta? 

nej jag har poängterarat detta om vi kan titta på porr tillsammans men det blir ingen intiativ till det. tyvärr.. 
  • zelgon
    Anonym (S) skrev 2024-09-17 15:44:23 följande:
    exakt så här känner jag. fy vilken jobbig känsla! vad ska man göra jag blir också snart galen.  Och hur ska man träffa någon vid sidan om när man inte kan h öppen profil på dejting sidor?🙈
    Tragiskt nog är jag expert på otrohet. Är en dominant herre med förkärlek för diskreta och äventyrliga sexförbindelser.

Skriv privat så kan jag berätta hur man lägger upp en publik dejtingprofil med bild och allt som ändå är enskild.

Vill inte förstöra marknaden för mig själv genom att tipsa alla andra killar om den saken.
  • Mister1978
    Vi har stött på samma problem när vi funderat på detta märker jag :)

Skämt åsido. Jag har verkligen försökt allt men kommer ingenvart. Det är väldigt frustrerande att ha det så. Men på något sätt skönt att bara få skriva av sig om det här.

Skicka ett privat mess om du vill prata mer så kan vi stötta varandra.
  • Anonym (O)
    Anonym (Svårt) skrev 2024-09-16 12:24:24 följande:
    Man kan inte hjälpa att man inte vill tillfredsställa någon. Hade du sagt samma sak till en kvinna som inte ville tillfredsställa sin man? 

Ska man trampa på sig själv och utföra sexuella handlingar när man uppenbarligen inte vill?
    Med alla andra behov i en relation förväntas man möta varandra och kompromissa med när det kommer de sexuella behoven så räcker det att säga "jag vill inte" och partnern ska acceptera det. Nej, antingen förklarar man varför och försöker hitta tillbaka till sin sexlust igen eller så borde man vara singel.
  • Anonym (.)
    Anonym (O) skrev 2024-09-17 16:52:03 följande:
    Med alla andra behov i en relation förväntas man möta varandra och kompromissa med när det kommer de sexuella behoven så räcker det att säga "jag vill inte" och partnern ska acceptera det. Nej, antingen förklarar man varför och försöker hitta tillbaka till sin sexlust igen eller så borde man vara singel.
    Precis så. Det kanske inte är ett val att tappa sexlusten, men det är banne mig ett val att inte göra ett seriöst försök att reda ut vad det beror på och att strunta i att kommunicera med partnern om problemet.
  • Tom Araya

I annat fall hade jag rekommenderat dig att lämna honom, men så finns där barn med i bilden som blir som en gisslan för att hålla ihop fast det inte är bra, i alla fall om barnen fortfarande är rätt små.

Men här vill jag nog hävda att det när det kommer till barnen är bättre att separera när de är 4 istället för när de är 12. Det går att lättare att hålla dem från att påverkas alltför mycket om de är mindre och inte medvetna om allt som händer runtomkring dem.

Samtidigt kan jag känna att man nästan ber om otrohet om man inte vill ha sex med sin partner...

Att hitta en ny seriös partner kan vara svårare med små barn och lättare när barnen är äldre, kanske t.o.m. i tonåren.
    Men för en kk behöver du ju bara ha någon som tar barnen en stund...

• Dominant66

Bästa är la leksaker och njuta själv. 

vet dock att det bara släcker elden till glöd tillfälligt?..(egna erfarenheter)

dejtingsidor och andra slags sidor funkar och man kan hålla sig rätt dold där med och endå få massvis med
    ?mails?  om man är kvinna. 

den enda sidan som är mest seriös vet jag men får ej skriva här. Samt den är till förmån till kvinnor på många plan så man ej blir spammad av ?tokiga? inviter osv:)

• Anonym (För min del)

För min del planerar jag att ingå ett äktenskap med en kvinna jag vill visa respekt och uppskattning och ge en fin ring, en kvinna av betydelse i mitt liv, och min tanke är att inte ha sex med henne, men att ha visat henne uppskattning med förlovningsring och vigselring. Hon vet om min inställning. Ser det inte som något stort problem. Man kan - även om det är ovanligt- med avsikt välja att gå in i ett formellt äktenskap utan sex om man är överens.

• Mister1978
    Har du kommit vidare på något sätt i detta? Nyfiken hur i så fall.
  • Kenny123
    Men har din fru aldrig tyckt det varit viktigt med sex och närhet eller har det bara blivit så sista tiden?
  • Kenny123

Alternativ innan du är otrogen är ju att delta i hans porrsurfande. Alternativ Nr2 kan vara att att ta in en tredje person i sängen. Alternativ nr3 att du hittar KK men att han ska vara ok med det. Alternativ nr4 att gå till Swingerklubb som skulle kunna få fart på erat sexliv.

• Anonym (Kille)

Tråkigt o säga. Vi mån får alltid höra "gilla läget" när kvinnan har dålig sexlust. Vilket jag tycker ska gälla åt andra hållet med. Antingen gillar du läget eller skiljer er. Det är dom val vi får. Så det gäller dig med. 

• Anonym (Ö)
    Anonym (Drömmen om en kollega) skrev 2024-09-15 23:07:14 följande:

Jag har tidigare aldrig förstått folk som gått och varit otrogna, kanske för att jag har haft väldigt attraktiva och sexiga partners som har varit lätta att leva med. 

Nu har jag barn med en riktig häxa och efter att barnet kom så har sexlivet dött helt. Jag kan säga att jag tänker ofta på sex och jag saknar det.... men inte med henne.

Förstår folk som inte vill dela på sig för barnens skull men då kanske man åtminstone blir en gladare partner och framför allt förälder om man får kärlek och sex någon annanstans.

Mvh någon som ändrat uppfattning 

Om du hade attraktiva och sexiga partners innan, hur hamnade du då med en häxa?
  • Anonym (Drömmen om en kollega)
    Anonym (Ö) skrev 2024-12-15 13:45:02 följande:
    Om du hade attraktiva och sexiga partners innan, hur hamnade du då med en häxa?
    Hon är attraktiv och sexig men många visar ju en sida när man träffas som sedan ändras med tid. Häxa syftar inte till utseende utan hennes narcissistiska personlighetsstörning. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Gift och inget sex!