Vad är grejen med psykiatrin??
Jag ber om ursäkt i förväg för min attityd och humöret. Ber även alla som tar illa upp av sånt att skrolla vidare redan nu.
Jag har nu sen några år tillbaka troligtvis träffat iaf minst 10 olika personer inom psykiatrin vid det här laget. Enligt min erfarenhet är den man träffar oftast en person som har noll intresse i en egentligen och bemöter en med väldigt låg sympati och inte direkt har något intresse av att lyssna och faktiskt bryr sig.
Har även svårt att lita på dem sedan tidigare dåliga erfarenheter vilket jag faktiskt valde att ta upp på mitt senaste möte med en ny läkare. Där samtalet sedan fortsatte med att hon ville gå in på djupet av dem mest känsliga delarna och vidare med hur jag ?kommer behöva öppna upp med det nån gång?.
Nån gång ja, men inte första samtalet med en främling!! 😑
Sen har man dem som direkt kommer och skriver i ens journal om hur man har svårt att beskriva sina känslor och gud vet vilka svårigheter man numera har bara för att dem inte kan bemöta en med sympati, förståelse och tålamod :DD
Det finns säkert massa guldkorn men dem ända personerna jag träffat som verkat ?bra? var en praktikant och dem på slutenvården?
Har ni haft liknande/bättre erfarenheter??
Ber ännu en gång om ursäkt för min frustration.
Med vänliga hälsningar
En människa som undrar hur vissa väljer sina yrken.