• Anonym (Popkillen)

Spellista med inte så kända svenska artister

Jag gillar popmusik på svenska. Men det känns som att det alltid är typ 20 svenska artister som hamnar på mina spellistor.Finns det någon duktig artist eller grupp där du bor. Någon som inte direkt är känd men finns på Spotify. Jag vill helst ha förslag där artisten/gruppen sjunger på svenska.

• Svar på tråden Spellista med inte så kända svenska artister
  • beli

Vet inte om allt faller inom popmusik, men:

Gammal

Raj-Raj band

Alice Boman

Markus Fagervall

The Magnettes

Anna Järvinen

Iiris Viljanen

• Anonym (Förslag)

Det här kanske du redan känner till. Men om du skapar en låtlista och lägger till en låt som du gillar. Bara en. Då kommer Spotify fortsätta med liknande artister/låtar, och genom det kan man hitta massa nytt och bra. 

• Anonym (Popkillen)
    Anonym (Förslag) skrev 2024-12-03 16:47:14 följande:

Det här kanske du redan känner till. Men om du skapar en låtlista och lägger till en låt som du gillar. Bara en. Då kommer Spotify fortsätta med liknande artister/låtar, och genom det kan man hitta massa nytt och bra. 

Jo jag har faktiskt hittat den funktionen. De flesta P4 radiokanaler brukar ha något som kallas för veckans artist. Därigenom har jag hittat följande ?mindre? artister som i nuläget finns med på mina spellistor: 

Ida Gratte

Sabina Corleone 

Gustav Gille

Namelle 

Solen

• Anonym (Förslag)
    Anonym (Popkillen) skrev 2024-12-06 06:58:53 följande:
    Jo jag har faktiskt hittat den funktionen. De flesta P4 radiokanaler brukar ha något som kallas för veckans artist. Därigenom har jag hittat följande ?mindre? artister som i nuläget finns med på mina spellistor: 

Ida Gratte

Sabina Corleone 

Gustav Gille

Namelle 

Solen

Visst är det bra! Spotify tycker jag är bästa uppfinningen sedan hjulet (Om det räknas som en uppfinning 🙂). Tänk hur det var förr. Man blev matad med musik som nån annan valde ut åt en (radion). Spotify är perfekt för alla som har musikintresse och små artister har större chans att bli lyssnade på. (Det låter som att jag gör reklam för Spotify märker jag 😄, det är inte meningen)
Svar på tråden Spellista med inte så kända svenska artister