• Anonym (Nyfiken)

Varför är det så många kvinnor

som frågar om dom överreagerar eller om man har rätt att känna saker?

• Svar på tråden Varför är det så många kvinnor
  • Anonym (Frida)

Jag antar att de egentligen vet att de har rätt, men vill få det bekräftat. Eller att tex. deras våldsamma/manipulerande kille säger att de överreagerar, så att de har börjat tvivla på sig själva. 

• Anonym (Ellie)

Det finns en hel del män som undrar sånt också, men Familjeliv är kvinnodominerat. 

Att de frågar beror som regel på att de har personer i sin närhet som påstår att de överreagerar, samtidigt som de själva inte riktigt känner att de gör det. 

Det är lätt att bli osäker när ens magkänsla säger en sak samtidigt som både ens partner och ens mamma säger något annat.

• Anonym (M)

För att man som kvinna ofta inte tas seriöst när vi blir lite " känslomässiga". Det viftas bort som att man är hormonell, överkänslig, känslosam, dramatisk osv. Sällan män blir kallade det när de reagerar känslomässigt på något. Ex. En kvinna som höjer rösten kallas känslosam och dramatisk, sällan man hör detsamma när en man gör detsamma. 

• Anonym (Nyfiken)

Jag köper dessa argument, men kan det inte även vara att kvinnor bryr sig mer om vad andra tycker än vad män gör?

• Anonym (M)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-09-20 20:49:13 följande:

Jag köper dessa argument, men kan det inte även vara att kvinnor bryr sig mer om vad andra tycker än vad män gör?

Nej jag tror män bryr sig lika mycket eller lite om vad andra tycker som kvinnor gör. Kvinnor pratar dock mer med andra speciellt vad gäller känslor och relationer generellt, därför märks det mer hos kvinnor än hos män. 
Svar på tråden Varför är det så många kvinnor