• Anonym (Liteledsen)

Hans bästis är en tjej

Är ihop med en kille sen ett år tillbaka. Vi är båda vuxna men lever lite olika liv jag har barn har har inga. Vi försöker ses så Ofta det går men som ikväll, i min värld skulle vi setts men han tänkte vi skulle ses imorgon då han skulle spela golf med vänner och se åkte en av kompisarna med hem och kollade på film och åt sushi, i böja var kompisen där ofta men inte nu längre. Men ikväll iallafall. Kompisen är en tjej, spm jag aldrig träffat men hon är tydligen hans bästis sen de var 15. Vet att de är goda vänner me hade ni känt er bekväma med att er särbo filmmyser en fredag men sin tjejbästis? 

• Svar på tråden Hans bästis är en tjej
  • Tecum
    Anonym (....) skrev 2024-09-23 12:47:33 följande:
    Ja, men när man gör det med en person av motsatt kön som man INTE är släkt med, så behöver det inte vara så asexuellt längre. Man ser kanske en kärleks-/sexscen på skärmen och börjar känna längtan, och så ser man på personen bredvid sig i soffan, och...
    Om ni är så lättpåverkade bör ni undvika filmer med knivmördare eller strypmord...
  • Anonym (Natalie)
    Tecum skrev 2024-09-23 19:36:22 följande:
    Om ni är så lättpåverkade bör ni undvika filmer med knivmördare eller strypmord...

Nu var det inte jag som skrev det där med sexscener haha och jag tror absolut att de flesta klarar att se en sexscen utan att man måste ha sex med nån på riktigt. 

Men det behöver ju inte vara så att man verkligen tror att något skulle hända , det räcker ju att man är lite orolig för det för att det ska kännas jobbigt och så känns hela grejen ganska intim även om man inte ligger med varandra. Jag tror faktiskt inte det är jättemånga som är i ett förhållande som skulle tycka att det känns 100% bra att partnern har filmkväll ensam med någon av motsatt kön. 

Och då skulle jag verkligen inte säga att jag är kontrollerande , min kille går ut jätteofta utan mig och umgås med både tjejer och killar, ibland på efterfester också och det har hänt att han går ut och äter ensam med nån tjejkompis.   Jag är mest hemma med barnen och dessutom gravid nu men ibland går jag ut utan honom också. Och jag är ganska säker på att han inte heller skulle tycka det kändes bra att jag hade filmkväll ensam med en killkompis .. Det känns som en lite onödig sak att göra när man är tillsammans med nån. 

• Anonym (....)
    Jo för den inbyggda drivkraften att mörda oskyldiga människor utan anledning, finns ju i oss alla... 
  • Anonym
    Men trots allt så ligger sex närmare tillhands för de flesta.
    Mycket vanligare att ha sex än att strypa eller knivhugga människor.
  • Anonym (K)
    linani skrev 2024-09-22 23:57:23 följande:
    Jag förstår, beklagar om du inte har vänner att umgås med på det avslappnade sättet. Kan verkligen rekommendera dig att prova annars, det är en väldigt trevlig sak att göra tillsammans! Och man behöver alls inte vara singel, även gifta personer kan uppskatta film.

Dra in och dra in, det var bara ett tydligt exempel på att man kan umgås helt neutralt under en filmkväll.
    Snacka om att läsa in saker som inte finns. Jag har väldigt många vänner så oroa dig inte för min ensamhet eller brist på nära vänner Obestämd
  • Anonym (K)
    Anonym (K) skrev 2024-09-24 11:20:51 följande:
    Snacka om att läsa in saker som inte finns. Jag har väldigt många vänner så oroa dig inte för min ensamhet eller brist på nära vänner Obestämd
    Jag umgås bara inte på det sättet med de jag känner och har inget behov av det. Film ser jag med en partner eller dejt. Eller själv, så klart.
  • Anonym (Isa)
    Anonym (K) skrev 2024-09-22 20:35:39 följande:
    Nej. Filmkväll hemma har aldrig hänt någonsin faktiskt. Har inget som helst behov av att umgås så med mina vänner, men jag kan tänka mig att man kanske skulle kunna det om man var singel och hade tråkigt/kände sig ensam någon kväll. Bio med kompisar har hänt tre gånger i hela mitt liv.

Mycket märkligt att du drar in syskon i detta....
    Stackars dig som aldrig någonsin fått uppleva en filmkväll med din familj, dina syskon eller dina vänner. 
    Då har du verkligen missat något..
    Vilket förklarar din konstiga syn på saken. 

Nej man behöver absolut inte vara singel eller ha tråkigt för att njuta av en filmkväll med sina kompisar eller syskon.
    En normal karl väntar ju på en därhemma undertiden i vilket fall.

Men har man en onormal svartsjuk karl så är det ju svårare med det där så klart.
    .
  • GGN
    Anonym (....) skrev 2024-09-23 12:47:33 följande:
    Ja, men när man gör det med en person av motsatt kön som man INTE är släkt med, så behöver det inte vara så asexuellt längre. Man ser kanske en kärleks-/sexscen på skärmen och börjar känna längtan, och så ser man på personen bredvid sig i soffan, och...
    HAHAHAHA!!!
  • Anonym (K)
    Anonym (Isa) skrev 2024-09-25 21:37:52 följande:
    Stackars dig som aldrig någonsin fått uppleva en filmkväll med din familj, dina syskon eller dina vänner. 
    Då har du verkligen missat något..
    Vilket förklarar din konstiga syn på saken. 

Nej man behöver absolut inte vara singel eller ha tråkigt för att njuta av en filmkväll med sina kompisar eller syskon.
    En normal karl väntar ju på en därhemma undertiden i vilket fall.

Men har man en onormal svartsjuk karl så är det ju svårare med det där så klart.
    .
    Är du på riktigt eller....? Nej, du behöver inte tycka ett skit synd om mig. Det enda du gör nu är att vara nedtryckande på ett pinsamt uppenbart sätt som inte tillför ett dugg till diskussionen. Och nej, jag har inte en "konstig" syn på saken. Man sitter inte och har intim filmkväll med personer av det andra könet. Skapar man riskfyllda situationer så kan det skada relationen. Vilken normalt funtad person som helst fattar detta. 
  • Anonym (Isa)
    Anonym (K) skrev 2024-10-11 17:27:53 följande:
    Är du på riktigt eller....? Nej, du behöver inte tycka ett skit synd om mig. Det enda du gör nu är att vara nedtryckande på ett pinsamt uppenbart sätt som inte tillför ett dugg till diskussionen. Och nej, jag har inte en "konstig" syn på saken. Man sitter inte och har intim filmkväll med personer av det andra könet. Skapar man riskfyllda situationer så kan det skada relationen. Vilken normalt funtad person som helst fattar detta. 
    Vad är det för riskfyllt med att titta på film med någon man inte är intresserad av på ett sexuellt sätt för dig!? Vad är det för problem eller konstigt att titta på film med sina manliga eller kvinnliga kompisar, syskon, släktingar, mor, far eller bekanta!? 

Jag tycker ff synd om dig eftersom du varken har en äkta man, släkt eller ngr syskon. Det måste ju vara fruktansvärt TOMT! Jag skulle i varje fall tyckt det.
    Och nej du kan inte ersätta syskon och filmkvällar med något annat känslomässigt.. Aldrig någonsin...

Menar du att om en tjej tittar på film med en kompis (som är en man) så måste hon agera om hon får en kåt-impuls eller?
    Nej jag kan iaf vänta tills jag kommer hem till min man. Så du pratar ju om dig själv!!
    Du kan inte vänta på att hoppa i säng med dom du tittar på film med och tror att alla andra (män)  är lika primitiva som du är..

• Anonym (K)
    Anonym (Isa) skrev 2024-10-12 19:56:35 följande:
    Vad är det för riskfyllt med att titta på film med någon man inte är intresserad av på ett sexuellt sätt för dig!? Vad är det för problem eller konstigt att titta på film med sina manliga eller kvinnliga kompisar, syskon, släktingar, mor, far eller bekanta!? 

Jag tycker ff synd om dig eftersom du varken har en äkta man, släkt eller ngr syskon. Det måste ju vara fruktansvärt TOMT! Jag skulle i varje fall tyckt det.
    Och nej du kan inte ersätta syskon och filmkvällar med något annat känslomässigt.. Aldrig någonsin...

Menar du att om en tjej tittar på film med en kompis (som är en man) så måste hon agera om hon får en kåt-impuls eller?
    Nej jag kan iaf vänta tills jag kommer hem till min man. Så du pratar ju om dig själv!!
    Du kan inte vänta på att hoppa i säng med dom du tittar på film med och tror att alla andra (män)  är lika primitiva som du är..

Vad vet du om min relationsstatus, min familj, mina vänner eller något annat? Du måste ju ha problem som måste projicera en massa skit på andra.
  • Anonym (K)
    Anonym (Isa) skrev 2024-10-12 19:56:35 följande:

Och när du pratar om "alla andra män" så klumpa INTE ihop mig som KVINNA med såna personer.
Svar på tråden Hans bästis är en tjej