30 år äldre man, satsa eller ej?
Hej Familjeliv, nu får ni något att bita i. Ge mig kloka råd!
Jobbat tillsammans med en 30 år äldre man i 5 år snart, han är sambo och förlovad med sin kvinna sedan slutet av 90-talet. Jag är sambo och förlovad sedan 5 år tillbaks i en 20 år äldre man som är toppen men som jag aldrig varit riktigt kär i, bara lite småförälskad i början några veckor. Jag och kollegan har nu tyvärr blivit huvudlöst förälskade sedan något år tillbaka, vi har kul, djupa samtal, alltid älskat att spendera tid ihop på jobbet. Men inget har hänt mer än långa kramar på parkeringen och senast blev det ett långt kyssande också, blev helt knäsvag. Attraktionen är verkligen stark trots åldersskillnaden, antar att det är personligheten man är mest attraherad av, åtminstone i mitt fall. Längre än kyssar vill jag inte gå så länge han inte är singel, där är vi båda överens.
MEN. Vill jag att han blir singel? Många tankar hos oss båda nu här efter kyssen på parkeringen. Jag är 37 och han är således 67 och går i pension vid årsskiftet. Jag har ett bra jobb, mycket flexibelt med arbetstiderna och jag/vi skulle kunna resa mycket om vi ville. Vi hade nog kunnat få det bra, men han kan också bli dement typ imorgon. Hans nuvarande kvinna är lika gammal, och hon ?har både bra och dåliga dagar? som han brukar säga, hon är sjukpensionär sedan 20 år på grund av ryggont. Men hon tar hand om honom, han behöver aldrig laga mat och de har ju barn och barnbarn och hela det sociala ihop som han hade saknat om han lämnat. Han tvivlar ju också på mig om jag verkligen hade stannat med honom, hur länge hade jag gjort det? Jag är ju upp över öronen kär och hade GÄRNA tagit hand om honom om han blev sjuk som det känns nu, men vad känner jag om 10 år? Vi har båda många många funderingar.
Hur hade Familjeliv resonerat? Låta vara, bryta kontakten, glömma? Jag har ju inte de där känslorna för min nuvarande sambo som jag borde ha, vi har det bra men utan passion och åtrå, mer som riktigt bra vänner som har kul ihop. Jag vet varken ut eller in, jag hade velat vara singel och se vart livet tar oss, blir han skröplig så blir han, så får vi se vad som händer då. Eller så talar förnuftet att låt honom vara med sin kvinna i lugn och ro.