Min man har blivit sjuk och det är delvis mitt fel
Ja som rubriken lyder min man har blivit sjuk och det är delvis mitt fel. Han är mycket arg förbannad på mig. Han mår dåligt psykiskt och tycker att det är jag som fått honom att tippa över kanten. Han har tidigare varit utbränd och har mycket psykosomatiska problem. Han tycker jag har varit begränsande mot honom och svartsjuk. Jag är egentligen inte svartsjuk men jag har varit jobbig kring hans ex och ställt mycket frågor och varit osäker. Jag har en osäkerhet och otrygghet i mig och han har haft svårt för att hantera den. Jag har varit tjatig verkligen skitjobbig ibland. En del av osäkerheten tog fart när jag blev gravid.. Vi har dock haft det väldigt bra emellanåt. Tyvärr ofta kommit tillbaka till konflikten när exet dykt upp i samtal. Häromdagen träffade han sitt ex och jag frågade ut honom efteråt. Orättvist och jobbigt av mig. Några dagar efter det skulle han ta en promenad medan jag somnade vårt barn. Då undrade jag vart han skulle gå. Egentligen tänkte jag på om han ville träffa henne vilket var absurt men jag ställde försäkringsfrågor och han blev väldigt arg. Efter det så kraschade han med panikångest och är nu sjuk och hemma från jobb. Han har fått kontakt med vård och psykolog men jag blir orolig och ledsen. Vad händer nu. Han vill gå i parterapi och det vill jag med men jag känner att det är hemskt att bli anklagad för hans mående. Att all skuld är för tung att bära och inte bra för kärleken. Nu vill jag bara anpassa mig ju och göra allt som han säger annars kanske vi inte har en framtid tillsammans.
Jag är ledsen orolig och självkänslan är vacklande. Detta är så svårt.