• Anonym (Anonym)

Bli av med väta och mögeldoft från bäddmadrass

Hej

tidigare i veckan kissade min hund i sängen. Det var så mycket att det gick igenom madrasskydd, bäddmadrass och rann ner till resårmadrassen. Jag läste att man kunde skölja av bäddmadrassen i badkaret vilket jag gjorde ihop med lite tvättmedel. Hängde sedan upp den för att torka i 2 dagar. Jag kände utanpå att den var torr och tänkte att jag kunde lägga tillbaka den i sängen och bädda rent. Imorse kände jag att det luktade mögel om bäddmadrassen. Lyfte på den och det var blött undertill. Uppenbarligen hade den alltså inte torkat färdigt sedan i onsdags. Hur gör jag nu för att få bort mägeldoften på bäddmadrassen? Alla tips uppskattas. 

• Svar på tråden Bli av med väta och mögeldoft från bäddmadrass
  • Anonym (E)

Hade slängt den. Du kan ej få bort mögel om det finns inuti madrassen 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (E) skrev 2024-09-22 12:19:23 följande:

Hade slängt den. Du kan ej få bort mögel om det finns inuti madrassen 

Alltså det är ju samma doft som när man glömmer tvätt i tvättmaskinen. Då är det ju bara att tvätta om så försvinner det. Lite unket eller hur man ska säga. Det är inga mögelfläckar på madrassen. 
  • Anonym (M)

Se om du kan hitta något ställe som hyr ut matt-/möbeltvättmaskiner. De suger upp det mesta vattnet så att madrassen torkar fort och inte hinner surna.

Svar på tråden Bli av med väta och mögeldoft från bäddmadrass