• Anonym (Orolig?)

Mindre sex efter några månader?

Har varit tillsammans med min partner några månader. I början hade vi sex flera gånger om dagen, nu är det ungefär en gång om dagen. Är det inte lite tidigt att sexet redan minskat? Vill tillägga att vi ses väldigt intensivt, nästan bor ihop. 

• Svar på tråden Mindre sex efter några månader?
  • Anonym (1,5 år)

Vart tillsammans med min i 1,5 år och vi har sex var dag som vi ses. Hade vi sett oftare eller bott tillsammans så hade vi ganska säkert inte haft det. 

Tror det planar ut fortare med sex om man ses och träffas hela tiden. Det är väl helt ok om man inte har nåt emot det utan bara vill umgås med sin kärlek. 

• Anonym (Orolig?)
    Anonym (1,5 år) skrev 2024-09-23 18:19:36 följande:

Vart tillsammans med min i 1,5 år och vi har sex var dag som vi ses. Hade vi sett oftare eller bott tillsammans så hade vi ganska säkert inte haft det. 

Tror det planar ut fortare med sex om man ses och träffas hela tiden. Det är väl helt ok om man inte har nåt emot det utan bara vill umgås med sin kärlek. 

Jag har funderat på om det är för vi ses så mycket som gör det. Blir mycket kåtare när vi varit ifrån varandra lite. Känns nästan som lite bekvämlighet infallit sig. 
  • Anonym (Granbarr)

Det är inga konstigheter alls tycker jag om ni umgås så mycket med varandra att ni i princip bor ihop , då får ni samtidigt en vardag med varandra ni annars inte haft. 

Vill ni ha mer sex får ni prioritera det även i er vardag och se till att ni väljer sex istället för att hamna med mobilen/Netflix i soffan . 

Behöver ni lite återhämtning så gå hem istället och längta efter varandra så ökar sexet. 

• Anonym (hm)

Knappast något konstigt att inte ha sex flera ggr per dag. Det finns annat att hinna med, återhämtning, övriga relationer med andra och dig som inte involverar sex etc.

• Fjäril kär

Förmodligen har ni kommit så pass långt i relationen att ni har börjat få en vardag mellan er så när ni ses också börjar åka och handla, se tv, diska, prata i telefon med kompisar och familj, lagar mat och går ut med sopor osv..  
    Och därmed kanske utan ni tänker på det låter sexet ta mindre plats .  
    Det är fullständigt naturligt egentligen för ni behöver ju båda två leva er vardag också med jobb, kompisar,  återhämtning och annat och då puttar ni ut sexet istället för att gå hem nån natt ibland och sen ses igen. 

• Tecum

Ingen fara ännu, det beror nog på det som andra skrivit, ni umgås intensivt och har varann nära. Då vet man att sex finns tillgängligt och kan chilla lite. Men går det ner till typ 2gg/vecka nu när ni ska vara nykära är det något fel.

Svar på tråden Mindre sex efter några månader?