• Anonym (Man35)

Kan inte sluta ligga med den andra kvinnan

Vad göra. Jag har träffat en superbra tjej och allt har gått väldigt fort. Vi planerar en seriös framtid tillsammans.
    Men kan inte sluta ligga med en annan tjej. Jag har varit strulig innan och det slutar ofta med att jag sabbat mina relationer genom åren genom att jag ser henne någonstans och tar kontakt. Det är som ett sexberoende. Nu hade det gått tre år sedan sist och jag trodde allt var lugnt, ville bara ha en titt på henne. Jag såg henne för ett år sedan och det ena ledde till det andra. Jag tänker alltid att det här är sista gången men sedan efter ett par dagar vill jag ta kontakt igen. Jag vill inte ha det såhär men det är helt magiskt när vi ses. Inga påhopp tack, hur gör man för att sluta? 

• Svar på tråden Kan inte sluta ligga med den andra kvinnan
  • Anonym (Gör slut)
    Anonym (Bli ihop) skrev 2024-09-26 07:14:37 följande:

Läst lite fler svar i tråden nu... förstår inte helt. 

Det enda ni har gemensamt så här långt är "magiskt sex" (där du kommer av att bara lyfta upp henne på köksbordet) och att ni lagat mat ihop en ggn o då gillade ni samma mat, i övrigt är det rätt stelt mellan er?

Ser hon ytligt extremt bra ut och det är det du förtrollas av?

Jag som tjej hade kke blivit smickrad av den typen av sex ngr gånger men blivit uttråkad rätt fort.

Förklara gärna, du skrev att det inte kan bli vardag o tråkigt med henne men ni verkar inte mötas i något annat än sex? Hur mkt får hon ut av sexet eller kommer hon oxå av att du lyfter upp henne på köksbordet?

Tänkte precis samma sak! Hade det varit så självklart hade de redan varit ett par men tror dessvärre det enda de har som klickar egentligen är sexet då det för övrigtr stelt mellan dem men ts är förblindad av attraktion.
    På ett djupare plan kan man fundera över om han har problem med att binda sig och därav har denna ouppnåeliga kvinna att fördärva sina relationer med, han vet dessutom undermedvetet att det inte blir mer än sex.
  • Anonym (Bli ihop)
    Anonym (Man35) skrev 2024-09-26 09:03:50 följande:
    Alltså vi har pratat genom åren mest chattat och på ett sätt känner vi varandra på ett djupt plan men samtidigt inte, svårt att förklara. Det är en konstig energi där vi inte behöver säga så mycket men ändå känns det väldigt naturligt. Som om man umgås med sin kvinnliga version av sig själv. jag är så rädd att bli av med henne. Det är som att man har en relation med sig själv, man både förstår den och samtidigt inte. Som
    att umgås med en spegel nästan. Lite läskig känsla ibland nästan. Ja hon är attraktiv såklart, men ffa energin är som om allt går av sig själv. Ja men det gör hon även om hon tar lite längre tid men det är inte det. Det är snarare ett enormt energifält. svårt att förklara ursäkta flummig text 
    Jag har stött på främlingar "på stan" vid enstala tillfällen där energin är GALEN, där båda bara stannar upp och kan inte slita sig ifrån varandra, där hela kroppen börjar vibbrera bara av att ha mött den här människan. 

Häftiga upplevelser som jag lär bära med mig livet ut. Jag har dock tolkat det som att vi skulle fått biologiskt sätt starka barn och att det är evolutionen som talar med hjälp av feromoner och annat.

Jag bär även med mig mitt livs kärlek, där våran kärlek var som en film, genuin, ren, osjälvisk. Men vi lever inte idag men jag älskar honom djupt (varje gång vi möts är det som tiden stått still, oavsätt om vi varit 14, 18, 20, 22 eller 30+ år så har vi varit så självklara. Men det har inte fungerat endå, vi har aldrig gjort slut. Det är så starkt när vi möts så det är som kärleken bränner ut sig själv och vi sedan måste skiljas.

Tänk dig att du om 40 år tänker tillbaka på ditt liv. Hur hade du önskat agera? Ska du leva såhär sporadiskt eller ge det en ärlig chans till något mer. 

Tänk om du om 30 år får reda på att hon oxå ville mer men så vågade ingen?

Hur som bör du absolut göra slut med din tjej. Du ockuperar väldigt viktig tid i hennes liv. Du är inte att lita på för henne, hon är värd mer.
  • Anonym (Signerad mig)

Jag förstår inte varför du åtminstone inte försöker, eftersom ingen annan tjej verkar duga? Hon är ju inte upptagen, och att hon har ett barn har aldrig varit ett hinder för andra män ( som inte räds att få barn)

Vad väntar du på? Att hon ska skaffa en ny man och du ska ångra dig resten av livet? Att gå och undra hela tiden kommer bara öka besattheten. 

Att det blir stelt kan ha med den starka kemin att göra. Hon kanske är lika nervös som du är. Men det finns bara ett sätt att få veta och att bli av med besattheten. Gör ett försök, istället för att ånga dig resten av livet.

Vad väntar du på?!

• Anonym (M)
    Anonym (Man35) skrev 2024-09-26 08:57:43 följande:
    Ja ska nog göra det. Vet inte varför det känns så svårt. Nej hon har inte alltid barnet. Vi har börjat prata en del men vet inte varför det känns så svårt att prata med henne egentligen. det ligger alltid som en vägg mellan oss. jättekonstigt 
    Då får du hoppas att det släpper allt eftersom. Men om du inte gör någonting för att umgås mer och lära känna henne bättre så kommer det definitivt inte släppa.
  • Anonym (Man35)

Jo de få gånger vi har gjort saker tillsammans har det varit mysigt och vackert men här låter så otroligt flummigt, ber om ursäkt på förhand. Det är som om ni tänker er ett lågfrekvent ljud som skruvas upp väldigt högt. Det är svårt att fokusera på det vi gör ibland och framförallt att föra ett samtal för att någonting står i vägen. Hon kan inte slappna av, jag kan inte slappna av och våra konversationer är i början väldigt konstiga för att underdriva. Vi har varit med om något jobbigt för många år sedan och aldrig pratat om det. Vi har aldrig definierar vår relation. Hon levde också ihop med pappan till dottern under många år. Jag har haft tre relationer. Jag trodde det skulle kännas enklare den här gången att prata med henne eftersom det gått många år men det känns tvärtom mer laddat. Vi har ibland hintat om att vi kan bli tillsammans men aldrig kommit dit riktigt. Vet inte hur jag ska göra, vet inte vad hon känner och jag klarar inte av att prata vet inte varför? 

• Anonym (Man35)

Ibland blir det bättre efter ett tag. Vi umgås ofta en kväll och skiljs åt dagen efter. 

• Anonym (Fullt fokus på rätt tjej)
    Anonym (Man35) skrev 2024-09-27 03:54:07 följande:

Jo de få gånger vi har gjort saker tillsammans har det varit mysigt och vackert men här låter så otroligt flummigt, ber om ursäkt på förhand. Det är som om ni tänker er ett lågfrekvent ljud som skruvas upp väldigt högt. Det är svårt att fokusera på det vi gör ibland och framförallt att föra ett samtal för att någonting står i vägen. Hon kan inte slappna av, jag kan inte slappna av och våra konversationer är i början väldigt konstiga för att underdriva. Vi har varit med om något jobbigt för många år sedan och aldrig pratat om det. Vi har aldrig definierar vår relation. Hon levde också ihop med pappan till dottern under många år. Jag har haft tre relationer. Jag trodde det skulle kännas enklare den här gången att prata med henne eftersom det gått många år men det känns tvärtom mer laddat. Vi har ibland hintat om att vi kan bli tillsammans men aldrig kommit dit riktigt. Vet inte hur jag ska göra, vet inte vad hon känner och jag klarar inte av att prata vet inte varför? 

Men du.. 

Jag förstår precis vad du menar.

Men enda sättet att komma framåt är att fokusera fullt ut på den magiska tjejen. Det finns en anledning till att du inte kan släppa henne.
    Ni behöver inte definiera er relation, utan ta det som det kommer, även om det innebär att ni bara träffas lite då och då. Kanske kan det fortgå på det viset under många år framåt, och det är helt okej. Men snälla, starta inga fler relationer med andra tjejer. Utan låt den magiska tjejen få ditt fulla fokus. 
  • Anonym (Bli ihop)
    Anonym (Man35) skrev 2024-09-27 03:54:07 följande:

Din sista mening gör att situationen blir lite... sorglig. Jag har avvisat män pga deras oförmåga att värna om relationen på exakt det sätt du talar om (att inte klara av att prata för att de varit så rädda för avvisning eller att säga/göra fel). 

Hon kanske skaffar en annan relation snart, tåget kanske går. Ja det är läskigt att prata men vill du hellre stå bredvid o se henne leka lycklig mamma pappa barn med någon annan igen? 

Är det tillräckligt värt att slåss för (Slåss mot din osäkerhet o oförmåga till prat)? Om inte tycker jag du ska svansa iväg o låta båda dom här tjejerna vara, då blir det bara pinsamt och egoistiskt att du håller på å leker med både henne och andra.

Kan ju förståss va bekvämt o ha det där "magiska" på armlängsavstånd så du slipper poppa ballongen s.a.s... motbevisa mig gärna (i handling, inte i ord)..
  • Anonym (Man35)
    Anonym (Fullt fokus på rätt tjej) skrev 2024-09-27 04:10:05 följande:
    Men du.. 

Jag förstår precis vad du menar.

Men enda sättet att komma framåt är att fokusera fullt ut på den magiska tjejen. Det finns en anledning till att du inte kan släppa henne.
    Ni behöver inte definiera er relation, utan ta det som det kommer, även om det innebär att ni bara träffas lite då och då. Kanske kan det fortgå på det viset under många år framåt, och det är helt okej. Men snälla, starta inga fler relationer med andra tjejer. Utan låt den magiska tjejen få ditt fulla fokus. 
    ja. Det har kommit till en punkt när min sambo vill skaffa barn. Och jag börjar inse att den magiska tjejen som är i 30 årsåldern kommer försvinna. Jag kan inte se mig själv skaffa ett barn med sambon och mista tjejen. Jag har ibland tänkt på hur det skulle vara att ha ett barn med henne. Det känns långt bort men av någon anledning skrämmer inte den tanken mig lika mycket. Jag vet också att hon är en bra mamma. 
  • Anonym (Man35)
    Anonym (Bli ihop) skrev 2024-09-27 07:22:06 följande:
    Din sista mening gör att situationen blir lite... sorglig. Jag har avvisat män pga deras oförmåga att värna om relationen på exakt det sätt du talar om (att inte klara av att prata för att de varit så rädda för avvisning eller att säga/göra fel). 

Hon kanske skaffar en annan relation snart, tåget kanske går. Ja det är läskigt att prata men vill du hellre stå bredvid o se henne leka lycklig mamma pappa barn med någon annan igen? 

Är det tillräckligt värt att slåss för (Slåss mot din osäkerhet o oförmåga till prat)? Om inte tycker jag du ska svansa iväg o låta båda dom här tjejerna vara, då blir det bara pinsamt och egoistiskt att du håller på å leker med både henne och andra.

Kan ju förståss va bekvämt o ha det där "magiska" på armlängsavstånd så du slipper poppa ballongen s.a.s... motbevisa mig gärna (i handling, inte i ord)..
    Tack för svar. Jag förstår det. Har de berättar i efterhand att de egentligen ville bli tillsammans? Ja nä det är otänkbart att hon kan binda sig med en annan i nuläget. Har i alla fall frågat henne om hon pratar med andra killar men hon säger nej. 
  • Anonym (Gör slut)
    Anonym (Man35) skrev 2024-09-27 07:36:03 följande:
    Tack för svar. Jag förstår det. Har de berättar i efterhand att de egentligen ville bli tillsammans? Ja nä det är otänkbart att hon kan binda sig med en annan i nuläget. Har i alla fall frågat henne om hon pratar med andra killar men hon säger nej. 

Fast är du sambo är det ju inte så konstigt hon inte öppnar upp för samtal om något mer? 

Livrädd du skulle kunna vara min sambo nu?

• Anonym (Signerad mig)
    Du måste ju umgås med magiska tjejen mer än bara någongång då och då, om den där stelheten ska släppa!  Att döma utifrån det du skriver finns inga tecken på att hon är ointresserad alls, tvärtom snarare. 

Hon är kanske tillbakadragen för att hon tror att det är det enda du vill ha av henne.Att du kanske ser hennes barn som ett hinder för en relation. Hon kanske hade ett dåligt avslut med pappan som gör att hon är rädd.

Hursomhelst, så borde du tänka på att det är bättre att våga prata med henne om ditt intresse. Bättre att få svart på vitt om hon är intresserad av mer. Även om risken finns att hon inte vill. Om du blir nekad så finns iaf möjligheten att du kan bli av med besattheten till henne, och bli lycklig med EN person i ditt liv. Detsamma om det slutar lyckligt och ni blir ett par, stelheten kommer ju försvinna med tiden ju närmare ni blir varandra.

Bättre än att leva i limbo och ångra sig flera år senare!
  • Anonym (Signerad mig)
    Vet hon om att du är upptagen?
    I så fall är det inte konstigt om det blir stelt.
    Hon kanske tror att du bara vill ha henne som kk.

Nej, ser ut som att du behöver ta tjuren vid hornen och göra ett försök.
    Om hon säger nej ? so what?? då kanske din besatthet försvinner, om du vet att du måste sluta fokusera på henne. Då behöver du aldrig undra om det kunnat bli ni. 
  • Anonym (Bli ihop)
    Ja jag har fått reda på att de varit skräckslagna för att göra o säga fel just för att jag varit deras allt, dessa män har precis som du återkommit även när de varit i relationer och inte kunnat släppa taget åååååår senare. (Jag har inte medverkat till otrohet dock men de har bedyrat sin kärlek och att dom inte kan släppa mig, att det inte är detsamma med deras tjej osv).

Ursäkta men det är fruktansvärt osexigt, och för varje gång så hamnar dom längre bort fr mitt intresse. Varför ska jag binda mig m någon som är med andrahandsval liksom.

Hon säger det ja men du vet inte vad som händer i hennes liv, du har en relation och kommer sporadiskt för sex. Vad tror du hon tror att du vill?

Påriktigt alltså, lägg korten på bordet, skriv ett brev om det är för jobbigt att prata, säg som du känner. Att du inte kan släppa henne, att du vill utforsta på riktigt vart er relation kan leda. GÖR SLUT MED DIN TJEJ!!! om hon inte skulle va intresserad kanske ni endå kan ha sex sporadiskt som nu. Men tror inte hon skulle stannat så här om hon inte också hade intresse. Men GÖR NÅGOT. 
  • Anonym (Vi)

Gör slut med flickvännen och var en fri man.

Fråga den magiska tjejen om ni kan hitta på något. Lär känna henne. Du behöver undersöka den relationen närmare och om ni passar ihop även på andra plan.

• Anonym (M)
    Anonym (Signerad mig) skrev 2024-09-27 08:08:13 följande:
    Du måste ju umgås med magiska tjejen mer än bara någongång då och då, om den där stelheten ska släppa!  Att döma utifrån det du skriver finns inga tecken på att hon är ointresserad alls, tvärtom snarare. 

Hon är kanske tillbakadragen för att hon tror att det är det enda du vill ha av henne.Att du kanske ser hennes barn som ett hinder för en relation. Hon kanske hade ett dåligt avslut med pappan som gör att hon är rädd.

Hursomhelst, så borde du tänka på att det är bättre att våga prata med henne om ditt intresse. Bättre att få svart på vitt om hon är intresserad av mer. Även om risken finns att hon inte vill. Om du blir nekad så finns iaf möjligheten att du kan bli av med besattheten till henne, och bli lycklig med EN person i ditt liv. Detsamma om det slutar lyckligt och ni blir ett par, stelheten kommer ju försvinna med tiden ju närmare ni blir varandra.

Bättre än att leva i limbo och ångra sig flera år senare!
    Dock så kanske den magiska tjejen inte törs satsa eller tror att han menar allvar så länge TS är i en såpass seriös relation som sambo. Så av den anledningen kanske hon avvisar hans försök till något mer än sexträffar.  (Jag förstod inte att TS var sambo så då blir det ju kanske svårare att göra sig av med relationen)
  • Anonym (Man35)
    Anonym (M) skrev 2024-09-28 15:51:49 följande:
    Dock så kanske den magiska tjejen inte törs satsa eller tror att han menar allvar så länge TS är i en såpass seriös relation som sambo. Så av den anledningen kanske hon avvisar hans försök till något mer än sexträffar.  (Jag förstod inte att TS var sambo så då blir det ju kanske svårare att göra sig av med relationen)
    Ja jag har också tänkt på det. Hon avvisar inte förslag men ibland svarar hon väldigt långsamt och tar själv inga initiativ till kontakt. Vet inte vad det betyder 
  • Anonym (M)
    Anonym (Man35) skrev 2024-09-28 18:23:14 följande:
    Ja jag har också tänkt på det. Hon avvisar inte förslag men ibland svarar hon väldigt långsamt och tar själv inga initiativ till kontakt. Vet inte vad det betyder 
    Du måste visa henne att du menar allvar. Bor du ihop med någon annan så kan hon inte ta dig seriöst 
  • Anonym (Bli ihop)
    Anonym (Man35) skrev 2024-09-28 18:23:14 följande:
    Men vad tror du själv. Du har relation, kanske tom sambo och du dyker upp som en gubbe i lådan för sex. Vad kan hon tro? Sluta va så feg o sluta spela dubbelspel, som du håller på nu leker du med båda kvinnorna. Skärp dig o visa vad du går för eller lämna båda ifred, det här är pinsamt påriktigt! 
Svar på tråden Kan inte sluta ligga med den andra kvinnan