• Anonym (Pissed)

Vem hör av sig först?

Okej så min "pojkvän" har gjort något dumt/taskigt och jag fick veta den fulla innebörden igår. Ju mer dagen gick, desto mer upprörd blev jag av att tänka på det. Han verkar inte tycka att han gjort något fel.

Idag har ingen av oss hört av sig. Jag misstänker att han väntar på att jag gör det, men jag är ännu arg och tycker faktiskt att det borde vara han som tar första steget här.

Vi har officiellt en paus och det här gör ju inte direkt att jag blir mer taggad att ge oss ett nytt försök...

• Svar på tråden Vem hör av sig först?
  • Anonym (Jo)

Livet är för kort  Vill du vara med honom lös det som blivit. Iallafall förklara hur du känner och varför. 

• Anonym (Pissed)
    Anonym (Jo) skrev 2024-09-25 17:23:39 följande:

Livet är för kort  Vill du vara med honom lös det som blivit. Iallafall förklara hur du känner och varför. 

Borde väl gälla honom också? Jag är väldigt sårad av det han gjort, jag känner att det borde vara hans sak att ta på sig. Det är han som bönat om ett nytt försök med mig till att börja med.
  • Dexter dot com

Ni tycker ju uppenbarligen olika så sätt er ner och red ut det hela som vuxna människor. Vill du reda ut det och höra hans version så ta kontakt och vill du inte reda ut det så släpp det och gå vidare utan honom.

• Anonym (Pissed)
    Dexter dot com skrev 2024-09-25 17:42:17 följande:

Ni tycker ju uppenbarligen olika så sätt er ner och red ut det hela som vuxna människor. Vill du reda ut det och höra hans version så ta kontakt och vill du inte reda ut det så släpp det och gå vidare utan honom.

Hans "version" vet jag redan, det finns inget att reda ut. Finns inga giltiga ursäkter för det han gjort.

Jag vill bara höra hur andra resonerar... ska den sårade behöva vara den som tar steget att höra av sig först?
  • Anonym (M)
    Anonym (Pissed) skrev 2024-09-25 18:08:16 följande:
    Hans "version" vet jag redan, det finns inget att reda ut. Finns inga giltiga ursäkter för det han gjort.

Jag vill bara höra hur andra resonerar... ska den sårade behöva vara den som tar steget att höra av sig först?
    Men gör då slut med honom. 
  • Anonym (Iskall)

Finns det inga ursäkter och han redan hängde löst så gör man väl slut?
  • Anonym (C)

Ja, om det är omotiverat att blir sårad. Annars bör den som sårar höra av sig först. Men ni kan vänta ut varandra i månader om ni väljer det istället.
  • Anonym (Så)

Så ni "har en paus", han gjorde det som alla gör när de "har en paus" och låg med någon annan, och nu är du sur för att han troide att er "paus" är samma som alla andras, och han inte är tankeläsare, föt du sa naturligtvis aldrig att er "paus" är samma sak som "inte paus".
    Rätta mig om jag har fel. 

• Anonym (Barnungar)

Vill du ha kontakt med honom? Ta kontakt! Vill du inte ha kontakt med honom? Strunta i det! Svårare än så är det inte. Det är barnsligt att sitta och dividera om vem som ska ta första steget. 

• Dexter dot com

Tycker du men uppenbarligen inte han. Om det inte finns några ursäkter förstår jag inte varför du vill att han hör av sig . Bara klipp och gå vidare !!
  • Anonym (Pissed)
    Anonym (Så) skrev 2024-09-25 18:17:44 följande:

Så ni "har en paus", han gjorde det som alla gör när de "har en paus" och låg med någon annan, och nu är du sur för att han troide att er "paus" är samma som alla andras, och han inte är tankeläsare, föt du sa naturligtvis aldrig att er "paus" är samma sak som "inte paus".
    Rätta mig om jag har fel. 

Du har fel. Har inte med något sånt att göra alls.
Svar på tråden Vem hör av sig först?