• Anonym (Fattar inte)

Kvinnor: vad kan ni tända på förutom det ytliga?

Så som rubriken lyder, vad kan ni kvinnor tända på hos en man eller känna sexuell attraktionskraft av förutom det rent ytlig?

förra veckan hade jag ögonkontakt med en tjej i en mataffär i närheten av där jag bor. Hon var inte nåt speciellt egentligen och normalt inte den jag skulle blivit attraherad av. Men sen dess så har jag tänkt på henne nästan varje dag. Och fantiserat om sex med henne. Har ni kvinnor vart med om samma med män nån gång? Att även om han inte faller i dina ramar rent ytligt till en början så är det ändå nåt som gör dig kåt på honom? vad beror detta på? 

• Svar på tråden Kvinnor: vad kan ni tända på förutom det ytliga?
  • Anonym (Kvinna)

Jag blir alltid attraherad av utstrålningen. 

• felicityporter

Charm, humor och blickar kan få mig att tända till trots att han inte matchar den fysik jag vanligtvis gillar.

• Anonym (J)

Finns nog en hel vetenskap bakom vad som får oss att attraheras av en annan människa. Lukt, röst, utstrålning, omständigheter mm. De män jag har varit som mest attraherad av har aldrig varit normsnygga.

• Anonym (Knoll)
    Anonym (Fattar inte) skrev 2024-09-25 22:35:46 följande:
    Kvinnor: vad kan ni tända på förutom det ytliga?

Så som rubriken lyder, vad kan ni kvinnor tända på hos en man eller känna sexuell attraktionskraft av förutom det rent ytlig?

förra veckan hade jag ögonkontakt med en tjej i en mataffär i närheten av där jag bor. Hon var inte nåt speciellt egentligen och normalt inte den jag skulle blivit attraherad av. Men sen dess så har jag tänkt på henne nästan varje dag. Och fantiserat om sex med henne. Har ni kvinnor vart med om samma med män nån gång? Att även om han inte faller i dina ramar rent ytligt till en början så är det ändå nåt som gör dig kåt på honom? vad beror detta på? 

Testa att gå fram till henne nästa gång. 
  • Anonym (Isa)

Jag tänder på självsäkra män oavsett hur dom ser ut.
    En man som vågar ta för sig och snabbt vet vad han vill och inte velar.

Hellre en skitful självsäker man än en snygg tafatt kille.

Sen skadar det ju inte om karln har pengar eller ett jobb..och inte är snål för det är det mest avtändande som finns med snåla karlar..

• Anonym (Min kille)

Min kille är medel snygg tycker jag. Jag tänder bara av tanken på honom blir jag blöt. ❤️ han är inte heller den som vanligtvis fångar Min blick utseende mässigt 

• Anonym (Fattar inte)
    Anonym (Isa) skrev 2024-09-26 00:53:46 följande:

Jag tänder på självsäkra män oavsett hur dom ser ut.
    En man som vågar ta för sig och snabbt vet vad han vill och inte velar.

Hellre en skitful självsäker man än en snygg tafatt kille.

Sen skadar det ju inte om karln har pengar eller ett jobb..och inte är snål för det är det mest avtändande som finns med snåla karlar..

men om du får svara för kvinnor nu. Hur ser ni/märker att en kille är självsäker innan han öppnat munnen? kan man se det ändå?
  • Anonym (maneater)
    Anonym (Fattar inte) skrev 2024-09-26 08:02:34 följande:
    men om du får svara för kvinnor nu. Hur ser ni/märker att en kille är självsäker innan han öppnat munnen? kan man se det ändå?
    Hållning och blick, hur han rör sig i det han gör. Allt berättar vem man är.
  • Cathariiina

För mig är intelligens och allmänbildning väldigt viktigt, och även ett bra språk i tal och skrift. Det hjälper inte hur snygg karl'n är, om han rabblar upp Aftonbladets åsikter utan att tänka, saknar en grundläggande allmänbildning inom de flesta områden så att det inte går att diskutera med honom, eller inte kan stava. Då tappar jag intresset direkt. 

Vidare är det viktigt att han är ansvarsfull och omhändertagande, så att man kan känna sig trygg med honom. Hur behandlar han sina barn - är de trygga och harmoniska, eller verkar de osäkra och rädda? Hur tar han hand om sina föräldrar, om de är gamla? Hur är relationen till exfrun? Den bör vara respektfull (men inte FÖR nära såklart). Sådant tittar jag också på.

• Anonym (Fattar inte)
    Anonym (maneater) skrev 2024-09-26 08:10:37 följande:
    Hållning och blick, hur han rör sig i det han gör. Allt berättar vem man är.
    Jag fattar precis. Men hur kan man återspegla självsäkerhet på ex Tindet då? Som är en såpass ytlig app. Kan man på nåt sätt utstråla sin charm och självsäkerhet där även om man inte är supersnygg? Tjej som kille.
  • Anonym (K)
    Anonym (Fattar inte) skrev 2024-09-26 08:51:07 följande:
    Jag fattar precis. Men hur kan man återspegla självsäkerhet på ex Tindet då? Som är en såpass ytlig app. Kan man på nåt sätt utstråla sin charm och självsäkerhet där även om man inte är supersnygg? Tjej som kille.
    Japp, det syns. Ögonens uttryck, hållningen och utstrålning. Sen har jag märkt att självsäker utstrålning inte behöver stämma när man lär känna nån, attityd kan dölja osäkerhet.
  • Anonym (Fattar inte)
    Anonym (K) skrev 2024-09-26 09:27:14 följande:
    Japp, det syns. Ögonens uttryck, hållningen och utstrålning. Sen har jag märkt att självsäker utstrålning inte behöver stämma när man lär känna nån, attityd kan dölja osäkerhet.
    Sånt kan man alltså visa på tinder utan att vara väldigt bildskön? Måste tänka på de!!!
  • Anonym (Hh)

Jag attraheras av utstrålningen. Pondus och karisma helt enkelt. Hur han för sig, blicken, hållningen, självsäkerheten. Och mycket attraheras jag av rösten, den är jätteviktig för mig.  Kan se en man som är helt okej utseendemässigt men rösten funkar inte och då går det bort. 
    Generellt tänder jag inte på killar som är superfit och ett muskelberg är inte vanligtvis vad jag letar efter, det för mig inget om magen är lite större eller håret börjar bli grått om han har en utstrålning som jag attraheras av.

Detta funkar så där på appar som tex tinder, blicken kan man i viss del få fram men faktiskt de som jag har träffat i verkliga livet och "faller för" skulle jag nog inte svajpa höger på. På apparna är också tänderna jätteviktigt för mig, av någon anledning går sneda tänder direkt bort där, lika så ett flyende hårfäste trots att jag i verkliga livet mycket väl kan se förbi det och attraheras ändå. 

• Anonym (K)
    Anonym (Fattar inte) skrev 2024-09-26 09:38:33 följande:
    Sånt kan man alltså visa på tinder utan att vara väldigt bildskön? Måste tänka på de!!!
    Ja verkligen! Ett av mina ex var inte bildskön men hade extremt mkt sexappeal, en av dom hetaste jag varit tillsammans med. Var ditt bästa jag helt enkelt.
  • Anonym (K)

Tillägg, vi träffades på tinder. Blicken, hållningen, det rovdjursaktiga leendet...

• Anonym (Fattar inte)
    Anonym (K) skrev 2024-09-26 10:30:42 följande:

Tillägg, vi träffades på tinder. Blicken, hållningen, det rovdjursaktiga leendet...

Fan va intressant!! Får mig att minnas en tjej jag skrev med på tinder i somras. som jag tyckte va så himla söt. Inte den traditionella snygga tjejen enligt idealen men hon va helt gudomligt söt i ansiktet. 

hon sa att så länge en kille har charm självsäkerhet och humor så skiter jag lite i hur han ser ut bara han har alla kroppsdelar kvar.

ångar att jag inte fortsatte skriva med henne. Jag måste gå tillbaka till mataffären och lämna mitt nummer till den där tjejen!!
  • Anonym (enman)

Jag blir riktigt attraherad av maskulina män, tänk er skogshuggartyper. Det får gärna synas att de kroppsarbetar. Och då menar jag inte gymmuskler, utan mer robust kroppshydda. Stora händer ...

Och doft ... en man som luktar man! Helst den där doften som han har efter en lång arbetsdag, lite (!) svettigt och naturligt, jag vill kunna känna doften av vad han har gjort under dagen. Tex om han arbetar i skogen får han gärna lukta kåda och barr, eller bilmekaniker får gärna lukta bilverkstad (dvs bensin och olja). 

Och sen ska han ha nåt fullifan i blicken dvs lite busigt lekfullt men också "jag-vill-ha-dig" och "du-är-min". 

• Anonym (enman)

Kom på några till...

Självsäkerhet, big-dick-energy. 

Kroppshållning, han är stolt när han rör sig. Rör sig målmedvetet. 

Gentleman, då faller jag pladask. 

Svar på tråden Kvinnor: vad kan ni tända på förutom det ytliga?